/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rustbehandling: Kan det betale sig?
Fra : miklpa@gmail.com


Dato : 17-09-07 15:28

Hej Gruppe

Jeg har købt en VW Polo II fra 1994, som jeg har som delebil sammen
med et par venner.

Bilen er købt i Tyskland (af en ældre bedemand) og indregistreret i
Danmark. Den har kørt 75.000, er helt rustfri og i øvrigt i fin
stand.

Den har imidlertid aldrig fået rustbehandling, og jeg er nu i tvivl om
det kan svare sig at få det gjort. Dinitrol Kastrup har givet et
tilbud på 3000 kr. for en såkaldt "førstegangsbehandling".

Bilen har kostet ca. 19.000, inkl. afgifter, plader etc.

Hvad tror I? Bør jeg få det gjort?

Venlig hilsen Mikkel


 
 
Ukendt (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-07 15:47


<miklpa@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1190039260.781379.151290@y42g2000hsy.googlegroups.com...

> Den har imidlertid aldrig fået rustbehandling, og jeg er nu i tvivl om
> det kan svare sig at få det gjort. Dinitrol Kastrup har givet et
> tilbud på 3000 kr. for en såkaldt "førstegangsbehandling".

> Hvad tror I? Bør jeg få det gjort?


Alle biler har godt af en behandling.
Også din Polo.
Om det kan svare sig vil jeg ikke kunne
afgøre, da jeg ikke kender din økonomi/forbrug iøvrigt.

Men en OK bil til en billig penge bør næsten få
en behdl. inden vinter.

Sælger du den i overmorgen kan det nok være ligemeget,
men skal den holde rigtig længe, vil jeg få det gjort omg.

Men hvis det kun er en pendlervogn, altså et transportmiddel
mere end en 'ting' du er glad for og vil pleje og passe godt på,
så kør den ned. Den har sikkert en hel del år i sig endnu,
inden den kasseres til syn pga. flossede skærmkanter.



Peter Dalgaard (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 17-09-07 15:51

miklpa@gmail.com writes:

> Hej Gruppe
>
> Jeg har købt en VW Polo II fra 1994, som jeg har som delebil sammen
> med et par venner.
>
> Bilen er købt i Tyskland (af en ældre bedemand) og indregistreret i
> Danmark. Den har kørt 75.000, er helt rustfri og i øvrigt i fin
> stand.
>
> Den har imidlertid aldrig fået rustbehandling, og jeg er nu i tvivl om
> det kan svare sig at få det gjort. Dinitrol Kastrup har givet et
> tilbud på 3000 kr. for en såkaldt "førstegangsbehandling".
>
> Bilen har kostet ca. 19.000, inkl. afgifter, plader etc.
>
> Hvad tror I? Bør jeg få det gjort?

Hvis den er så god som du skriver, så ja. Det lyder som noget af et
kup, og det er i så fald helt tumpet at tænke i forholdstal.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Klaus D. Mikkelsen (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-09-07 16:18

miklpa@gmail.com skriver:
>
> Hvad tror I? Bør jeg få det gjort?

Hvor længe har i tænkt jer at beholde den ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-07 17:32


<miklpa@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1190039260.781379.151290@y42g2000hsy.googlegroups.com...
Hej Gruppe

Jeg har købt en VW Polo II fra 1994, som jeg har som delebil sammen
med et par venner.

Bilen er købt i Tyskland (af en ældre bedemand) og indregistreret i
Danmark. Den har kørt 75.000, er helt rustfri og i øvrigt i fin
stand.

Den har imidlertid aldrig fået rustbehandling, og jeg er nu i tvivl om
det kan svare sig at få det gjort.
Hvad tror I? Bør jeg få det gjort?

NEEEEEJ !!!!

Men hvis jeg var dig (og du regner med bilen skal køre mere end 2 år), så
ville jeg nok give den en ANTI-RUST behandling
Men dinitrolprisen lyder dyr. Her i Aalborg får man en såkaldt "komplet
dobbeltbehandling" til 2325 inkl moms (www.undervognstunellen.dk)
Mvh Tommy




miklpa@gmail.com (18-09-2007)
Kommentar
Fra : miklpa@gmail.com


Dato : 18-09-07 12:17

On 17 Sep., 17:17, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> mik...@gmail.com skriver:
>
>
>
> > Hvad tror I? Bør jeg få det gjort?
>
> Hvor længe har i tænkt jer at beholde den ?
>

Så længe som muligt. Spørgsmålet er bare (helt kynisk beregnet) om
bilen ruster op før der kommer andre fejl, der ikke kan betale sig at
reparere...



miklpa@gmail.com (18-09-2007)
Kommentar
Fra : miklpa@gmail.com


Dato : 18-09-07 12:26

> Alle biler har godt af en behandling.
> Også din Polo.
> Om det kan svare sig vil jeg ikke kunne
> afgøre, da jeg ikke kender din økonomi/forbrug iøvrigt.
>

Vi er fem der deler bilen. Ingen af os kører specielt meget, men når
man lægger det hele sammen, bliver det nok en del kilometer hvert år.

> Sælger du den i overmorgen kan det nok være ligemeget,
> men skal den holde rigtig længe, vil jeg få det gjort omg.
>
> Men hvis det kun er en pendlervogn, altså et transportmiddel
> mere end en 'ting' du er glad for og vil pleje og passe godt på,
> så kør den ned. Den har sikkert en hel del år i sig endnu,
> inden den kasseres til syn pga. flossede skærmkanter.

Den er klart mest et transportmiddel, men vi vil selvfølgelig gerne
have den til at holde så længe som muligt. Vi har ikke tænkt os at
sælge bilen, og det betyder ikke så meget om den ser pæn ud. Det
vigtigste er at den fungerer.

Tak for svaret!

Venlig hilsen Mikkel


Ukendt (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-07 12:51

Så lad være med at gøre noget ved det.
Den ruster sikkert ikke før der kommer reparationer
for de vil komme når bilen anvendes hver dag.


<miklpa@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1190114733.941724.122670@g4g2000hsf.googlegroups.com...

have den til at holde så længe som muligt. Vi har ikke tænkt os at
sælge bilen, og det betyder ikke så meget om den ser pæn ud. Det
vigtigste er at den fungerer.




miklpa@gmail.com (18-09-2007)
Kommentar
Fra : miklpa@gmail.com


Dato : 18-09-07 12:30


> Hvad tror I? Bør jeg få det gjort?
>
> NEEEEEJ !!!!
>
> Men hvis jeg var dig (og du regner med bilen skal køre mere end 2 år), så
> ville jeg nok give den en ANTI-RUST behandling
> Men dinitrolprisen lyder dyr. Her i Aalborg får man en såkaldt "komplet
> dobbeltbehandling" til 2325 inkl moms (www.undervognstunellen.dk)
> Mvh Tommy

Hehe.

Kender I nogle gode (og gerne billige) steder i Københavnsområdet? Kan
i anbefale et fabrikat frem for et andet (fx Dinitrol vs. Pava)?

Tak for svar!

Venlig hilsen Mikkel


Klaus D. Mikkelsen (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-09-07 14:39

miklpa@gmail.com skriver:
>
> Så længe som muligt. Spørgsmålet er bare (helt kynisk beregnet) om
> bilen ruster op før der kommer andre fejl, der ikke kan betale sig at
> reparere...

Det gøør den.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-07 19:11


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46EFD4F9.5428DD73@du.kan.finde.den...
> miklpa@gmail.com skriver:
>>
>> Så længe som muligt. Spørgsmålet er bare (helt kynisk beregnet) om
>> bilen ruster op før der kommer andre fejl, der ikke kan betale sig at
>> reparere...
>
> Det gøør den.

Sådan noget kan han dog ikke være sikker på.
Han er jo et normalt menneske, modsat dig.
Det glemmer du bare indimellem dine feberier...



Klaus D. Mikkelsen (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-09-07 19:33

Eque skriver:
>
> Sådan noget kan han dog ikke være sikker på.

Jo.

> Han er jo et normalt menneske, modsat dig.
> Det glemmer du bare indimellem dine feberier...

Feberier ?

Hvem er det der drømmer om "fjendens lejr" ?




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-07 20:30


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46F019E9.2D38D1F@du.kan.finde.den...
> Eque skriver:
>>
>> Sådan noget kan han dog ikke være sikker på.
>
> Jo.

Enstavelsesprincippet atter en gang ?


>> Han er jo et normalt menneske, modsat dig.
>> Det glemmer du bare indimellem dine feberier...
>
> Feberier ?

Feberier.

> Hvem er det der drømmer om "fjendens lejr" ?

Det er et nederlag, at PD lejren skal konvertere til ren CR
i fremtiden. SELVOM du mener, de har anvendt systemet
så ufattelig mange gange før...blot sært de slog sig op på
TDI læs:pumpedysesystemet mere end CommonRail...men
de ville vel vise verden, at PD var fremtiden hvilket de så
misforsted fuldstændigt.
Modsat fald ville det vel være naturligt at videreudvikle PD..



Klaus D. Mikkelsen (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-09-07 21:13

Eque skriver:
>
> Enstavelsesprincippet atter en gang ?

Ja, det skal jo nødigt blive for svært for dig.

> Det er et nederlag, at PD lejren skal konvertere til ren CR
> i fremtiden.

I følge dig........

> SELVOM du mener, de har anvendt systemet
> så ufattelig mange gange før...

Hvad startede de med at bruge ?
Hvad har de brugt hele tiden ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-09-07 10:14


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46F03140.9B45EA13@du.kan.finde.den...
> Eque skriver:
>>
>> Enstavelsesprincippet atter en gang ?
>
> Ja, det skal jo nødigt blive for svært for dig.

Intet der udgives fra din hjerne er for svært
for omgivelserne. Det sku' da lige være at
ignorere dig totalt, og det får man nemmere
og nemmere ved som man indser, hvor
skævt du er skruet sammen i toppen.


>> Det er et nederlag, at PD lejren skal konvertere til ren CR
>> i fremtiden.
>
> I følge dig........

Ja nu har VAG ofret en del penge i PD og
så skrinlægges projektet. Dêt vil jeg ikke
kalde en succes.

>> SELVOM du mener, de har anvendt systemet
>> så ufattelig mange gange før...
>
> Hvad startede de med at bruge ?
> Hvad har de brugt hele tiden ?

Hvad har de slået sig op på og blevet kendt for ?
Hvad har de investeret i i årevis og nu må droppe ?
Hvor ofte har du set CR i Polo, Golf, Passat m.fl. ?
Hvor ofte har du set PD i Polo, Golf, Passat m.fl. ?
Hvilket system har de satset absolut mest på gennem tiden ?
Så du kan selv fornemme, PD var dengang. Nu er det CR.
De må med andre ord, gå i alle andres fodspor..



Klaus D. Mikkelsen (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-09-07 15:15

Eque skriver:
>
> Så du kan selv fornemme, PD var dengang. Nu er det CR.

Enig.

> De må med andre ord, gå i alle andres fodspor..

Som dengang Ford gik over til overliggende knastaksel ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@bygteknik.dk (19-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 19-09-07 18:08

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Som dengang Ford gik over til overliggende knastaksel ?

Elendig sammenligning - akslen's placering betyder ikke en hujende for
noget som helst
--
Jan_stevns

Klaus D. Mikkelsen (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-09-07 18:11

jan@bygteknik.dk skriver:
>
> Elendig sammenligning - akslen's placering betyder ikke en hujende for
> noget som helst

Du mener altså at en stødstangsmotor er lige så god som en med
overliggende knastaksel der trykker direkte på ventilerne ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@bygteknik.dk (19-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 19-09-07 19:13

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Du mener altså at en stødstangsmotor er lige så god som en med
>overliggende knastaksel der trykker direkte på ventilerne ?

Jeg ser ikke den store forskel - hverken på ydelse eller holdbarhed

Jo mindre mekanik der, jo mere robust
--
Jan_stevns

Klaus D. Mikkelsen (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-09-07 19:21

jan@bygteknik.dk skriver:
>
> Jeg ser ikke den store forskel - hverken på ydelse eller holdbarhed

Sjovt at racermotorer var først med OHC - mon det er noget med vægten af
de bevægelige dele i styring af ventiler ?


> Jo mindre mekanik der, jo mere robust

Enig

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@bygteknik.dk (19-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 19-09-07 19:34

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Sjovt at racermotorer var først med OHC - mon det er noget med vægten af
>de bevægelige dele i styring af ventiler ?

Sikkert de kan jo oftes tage nogle flere snoninger - og lad os så lige
dvæle lidt ved det ; Hvor tit bruger man så lige det ?

Meget af det gode fra motorsporten finder jo vej til almindelige
motorer - men dybest set er knastens placering totalt ligegyldig i en
hverdagsmotor.

det samme er letmetal topstykker versus støbejernstoppe

>> Jo mindre mekanik der, jo mere robust

>Enig

Tak ;)


--
Jan_stevns

Klaus D. Mikkelsen (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-09-07 19:35

jan@bygteknik.dk skriver:
>
> Sikkert de kan jo oftes tage nogle flere snoninger - og lad os så lige
> dvæle lidt ved det ; Hvor tit bruger man så lige det ?

Mere præcis styring af ventiler - og heraf bedre forbrænding - bedre
styring af forbrænding giver mindre forurening - det bruger man hele
tiden.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@bygteknik.dk (19-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 19-09-07 19:54

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Mere præcis styring af ventiler

- at knasten trykker direkte på ventil giver mere præcis styring, er
noget værre sludder.
--
Jan_stevns

Torben Scheel (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 20-09-07 07:34

jan@bygteknik.dk wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>
>> Mere præcis styring af ventiler
>
> - at knasten trykker direkte på ventil giver mere præcis styring, er
> noget værre sludder.

Njaarhj - de ekstra deles varmeudvidelse må nødvendigvis have en vis
indflydelse - i hvert fald under opvarmning.

--
vh
Torben

jan@bygteknik.dk (20-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 20-09-07 20:33

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>Njaarhj - de ekstra deles varmeudvidelse må nødvendigvis have en vis
>indflydelse - i hvert fald under opvarmning.

Ihh altså ;) siger ordet hydrauliske ventilspillerumsudlignere dig
ikke et eller andet ?

(forkortet navn - hydrauliske ventilløftere)


--
Jan_stevns

Torben Scheel (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 21-09-07 07:08

jan@bygteknik.dk wrote:
> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :
>
>> Njaarhj - de ekstra deles varmeudvidelse må nødvendigvis have en vis
>> indflydelse - i hvert fald under opvarmning.
>
> Ihh altså ;) siger ordet hydrauliske ventilspillerumsudlignere dig
> ikke et eller andet ?
>
Jo da - det er dem der er hældt i min Audi (under OHC'en) for at give
den særlige eksklusive klaprelyd

Meneh - når folk siger stødstænger tænker jeg Corsa 1.0, Chevy
smallblock 1973, HD og den slags. Kan du nævne en støder med hydraulik?

--
vh
Torben




jan@bygteknik.dk (21-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 21-09-07 18:03

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>Meneh - når folk siger stødstænger tænker jeg Corsa 1.0, Chevy
>smallblock 1973, HD og den slags. Kan du nævne en støder med hydraulik?

Jada - Scorpio 2.9i

(Hydrauliske ventilløfter der da noget gammelt noget.......)






--
Jan_stevns

Torben Scheel (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-09-07 08:50

jan@bygteknik.dk wrote:
> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :
>
>> Meneh - når folk siger stødstænger tænker jeg Corsa 1.0, Chevy
>> smallblock 1973, HD og den slags. Kan du nævne en støder med hydraulik?
>
> Jada - Scorpio 2.9i

OK. Sådan fik de camoufleret at det var den samme gamle traver som i
Granada 2.8 årgang 1976

> (Hydrauliske ventilløfter der da noget gammelt noget.......)

Jojo - men ikke så gammelt som stødstænger. OHC kom vel også før
hydrauliske løftere, eller hvodden med det?

--
vh
Torben


jan@bygteknik.dk (24-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 24-09-07 16:31

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>Jojo - men ikke så gammelt som stødstænger. OHC kom vel også før
>hydrauliske løftere, eller hvodden med det?

Aner det ikke - jeg har set enddog meget gamle 'kaner motorer med
hydrauliske ventilløftere, og også gamle OHC motorer


--
Jan_stevns

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste