"Anders Thorup" <andersinscotland@yahoo.co.uk> wrote in message
news:46ee9729$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg har kørt begge modeller, og kan sig at 1,6 Turbo leverer laaangt mere
> moment i bunden. Ikke at 1,8 motoren er svag i bunden (Efter min mening er
> det en perle af en motor), men den kan slet ikke måle sig med 1,6T.
> Derudover får du med 1,6T en 6 trins gearkasse og kun 5 trin i 1,8. Det
> gør det mere behageligt på længere ture da motoren tager færre
> omdrejninger.
Ok, var ikke lige opmærksom på det med 5 vs 6 gear - godt tip !
> Hvis du har råd er der ingen tvivl om at 1,6T er at foretrække.
Men der er ikke så mange brugte 1.6T til salg. 1.8 er der en del flere at
vælge af.
Jeg har siddet og kigget på priser på bilbasen.dk og er lidt forundret over
de høje brugt priser på GTC'en.
I nyeste prisliste (21/8 07) står en Astra GTC 1.6 Turbo Limited til 279.919
På bilbasen er der to brugte til salg for 299.000 hhv 314.900 model
indregistret i marts og januar 2007 (dvs før afgiftsnedsættelsen). Jeg kan
ikke rigtig se noget udstyr der retfærdigører den forhøjede lige ud over et
læderrat, 18" fælge og fartpilot er der ikke nogen forskel.
Jeg har sammenlignet med de sidste to prislister jeg havde liggende og
umiddelbart kan jeg se at prisen på GTC'erne er sænket lige efter
afgiftnedsættelsen 1/7 og derefter endnu en gang den 21/8. Jeg ved at de
tidligere modeller ikke havde ESP med som standard, så forklaringen kunne
måske ligge her ... ?
Eksempel:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=155802022
--
Flemming