BMW 320D - turbo fløjter ..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-09-07 15:32

Er det normalt, at en turbo på en BMW 320D 150HK fra 2003 fløjter som man
kan høre det i kabinen? Vi har prøvet to - en hvor det kunne høres og en
hvor det ikke kunne høres. Sælger siger at det er meget normalt, nogle
fløjter og nogle gør ikke - enten virker turboen eller også gør den ikke.
For mig virker det bare underligt. Bilen er importeret fra Tyskland og har
kørt ca. 130.000 km. Alle service er overholdt,

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-09-07 16:12

> [...]
> For mig virker det bare underligt. Bilen er importeret fra Tyskland og har
> kørt ca. 130.000 km. Alle service er overholdt,

Min 2007 320d kan kun høres når man ruller vinduet ned, men der er det til
gengæld også rimeligt tydeligt.

/Kasper Hansen

Fra : Finn

Dato : 16-09-07 16:21

På min 320d fra 2004 og med 140 kkm på klokken kan man i nogle
situationer høre turboen.

Mvh
Finn

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 16-09-07 17:03

"Finn" <post@min.dk> wrote in message
> På min 320d fra 2004 og med 140 kkm på klokken kan man i nogle situationer
> høre turboen.

Min 320d fra 2003 kan man kun høre turboen hvis ruderne er nede, og man
lytter godt efter.

Mvh
Jacob

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-07 17:13

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> For mig virker det bare underligt. Bilen er importeret fra Tyskland og har
> kørt ca. 130.000 km. Alle service er overholdt,

At den kan høres, er et meget godt fingerpeg om, at turbo'en er slidt. Men
dermed ikke sagt at den ikke kan køre 30.000 - 50.000 km mere.

En turbo afgiver mere og mere lyd, efterhånden som den slides.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : TKK

Dato : 16-09-07 19:10

> [...]
> For mig virker det bare underligt. Bilen er importeret fra Tyskland og har
> kørt ca. 130.000 km. Alle service er overholdt,

Er den chippet?

Turboen er slidt på den bil hvor du kan høre den. En renovering koster omkr.
2500 kr., mens en ny koster omkr. 9000 kr. Husk på at timeløn for montering
og afmontering kommer oveni.

--
Mvh/TK
1987 BMW E30 M3 (tracktoy)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-09-07 19:34

>Turboen er slidt på den bil hvor du kan høre den. En renovering koster omkr.
>2500 kr.

Hvor er det henne til den pris?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian

Dato : 16-09-07 19:55

> Hvor er det henne til den pris?

Turbodk.dk tager vidst deromkring, men vidst nok en anelse mere...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-09-07 20:03

On Sun, 16 Sep 2007 20:55:17 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Turbodk.dk tager vidst deromkring, men vidst nok en anelse mere...

Ja 2500 + moms for en T25'er.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk