Helsingborg fra Jylland
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-09-07 15:05

Hej

Jeg skal til Helsingborg nogle dage

Hvad kan bedst svare tidsmæssigt (aht trafikken omkring København)
Over Øresundsbroen eller via Helsingør?

De forskellige ruteplanlæggere er lidt enige mht den tid det tager at køre
til Helsingborg via Helsingør
Jeg kan spare fra ingenting til en lille halv time via Helsingør - dvs broen
er smartest - eller?

Jeg skal være i Helsingborg ca 10 om formiddagen
Hvor lang tid bør jeg beregne fra Storebælt?

pft/Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 15:21

On Sun, 16 Sep 2007 16:05:23 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>er smartest - eller?
>
>Jeg skal være i Helsingborg ca 10 om formiddagen
>Hvor lang tid bør jeg beregne fra Storebælt?

Du skal i hvert fald vide, at der på E6 mellem Malmö og Helsingborg er
et helvedes langt vejarbejde, som skaber en del kø.

Det er på nogle tidspunkter så tidskrævende, at vi der hvor jeg
arbejder er blevet fritstillet mht. om vi vil benytte bro eller færge,
og vi er ellers brofanatikere.

Jeg ville vælge færgen, da feriepresset er væk nu.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 17:31

Peter Lykkegaard skriver:

> Jeg skal være i Helsingborg ca 10 om formiddagen
> Hvor lang tid bør jeg beregne fra Storebælt?

Har du tid nok og bor du langt nok oppe i landet ?

Grenå - Varberg, lej en kahyt og vågn klokken 7 om morgenen, hvorefter
du har tid nok til at komme til Helsingborg.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-07 22:18

Hvis man regner lidt baglæns, så skal du være i Sverige kl. 9. Færgen tager
20 minutter og du skal afsætte 20 minutter på havnen før du kommer over. Så
er klokken 8.20. Fra fletningen mellem Motorring 3 og Lyngbyvejen
(begyndelsen af Helsingør Motorvejen) til Helsingør Færgehavn går der ca.
35 minutter. Så er klokken 7.45. Fra Køge til du befinder dig på Helsignør
Motorvejen vil der nok gå 4-6 kvarter, da det sker i myldretidstrafikken og
der er masser af vejarbejde med hastighedsbegrænsning på 80 det meste af
vejen. Dvs at du skal nå fletningen ved Køge omkring kl. 6.15 - 6.45. Så må
du selv regne resten ud.

Der er utvivlsomt også meget trafik omkring Malmö, men jeg tror Kbh. slår
det med flere længder, men jeg vil tro at trafikken på det tidspunkt er tæt
men den vil køre - forudsat der ikke er noge der skal kysse hinanden og
bagefter udveksle visitkort. Jeg ville tage broen eller Grenå - Varberg.

Jeg tager kun færgen når jeg skal på ferie i Sverige fordi det er kanon
hyggeligt med Kronborg og hele pibetøjet. Men når jeg har prof ærinde i
Göteborg eller Hälsingborg - så tager jeg broen.Jeg har ikke været der de
sidste par måneder, så jeg ved intet om vejarbejde derovre, men mon ikke man
finde det på nettet?

Ulrik

Fra : Abildgaard

Dato : 17-09-07 19:27

Jeg ville leje et værelse i Helsingør. Ellers kommer du ud på alletiders
røvtour de proppede Sjællandske motorveje.

Hvis du bor lidt længere oppe, ville jeg tage Ebeltoft-Odden og derefter
Rørvig-Hundested.

//JB

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-09-07 20:08

Peter Lykkegaard wrote:

> Jeg skal være i Helsingborg ca 10 om formiddagen

Hmm jeg var på Lillebæltsbroen 6:15 og var fremme i Helsingborg 10:15 via
Øresundsbron
København var et problem (som sædvanlig) men det gik ret igennem ved
vejarbejdet på E6 (ved Hofterup) både ud og hjem

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!