Og så så jeg lyset...
Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-09-07 12:55

- eller hvordan biler købes med følelser og begrundes med fakta

Vi har set og prøvekørt små mpv'er og virkelig prøvet at overbevise os
selv om at det var det rigtige. Men C4 Picasso havde nogle ulideligt
lave bagsæder, Opel Zafira brød vi os bare ikke om, og Touran - jeg
ved det ikke, men fruen kunne ikke lide forsædet, og ingen af os
tændte på den. Vi kunne sikkert have lært at leve med den.

Så satte jeg min ind i en Accord st.car, og jeg havde ikke lyst til at
komme ud igen! Jeg følte mig hjemme. Der var ovenikøbet plads til en
på 180 bag førersædet når jeg (190) sad der, og bagagerummet er
enormt. Nåja, en Accord er vel ikke det værste...

På lørdag skal der prøvekøres, største bekymring er om vi kan finde
noget vej med dårlig belægning (det kan være svært i Schweiz) for at
se hvordan den håndterer det. Nogen her med erfaringer?

Det næste er så at vælge hvilken version vi vil have. Forhandleren vi
skal til har tre stående, derfor har vi valgt at starte der:

2.0i Aut., 2006/15200km, CHF29900,-
Den er stadig med fabriksgaranti, men det er en skrabet model uden
ESP, Xenon osv. Og så er den sort (skidt ses omgående)
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detail.aspx?from=infopage&wl=1&lng=ger&id=4468916&qs=id%3d62902%26register%3d6568&page=2&row=9

2.2 i-CTDi Exec., 2005/12000km, 32900,-
Har det meste i udstyr, men ikke automatgear. Demobil, men med 3 års
garanti og til 70% af nypris. Nok det fornuftige valg hvis vi kan leve
med man. gear.
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detail.aspx?from=infopage&wl=1&lng=ger&id=3288026&qs=id%3d62902%26register%3d6568&page=2&row=10

2.4 i Exec., 2005/30000km, 32900,-
Det meste i udstyr, incl navi og tomatkasse. Men den mest tørstig af
de tre.http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detail.aspx?
from=infopage&wl=1&lng=ger&id=4334575&qs=id%3d62902%26register
%3d6568&page=2&row=15

Ærgeligt at Honda ikke kombinerer diesel og tomater.

Hvis nr 1 havde Xenon og ESP ville det nok blive den, jeg tror 155hk
er nok til dagligt. Men 190 ville da være sjovt, den er oven i købet
til at forsikre.

Hvad kan en Passat i øvrigt som en Accord ikke kan? Priserne falder
noget langsommere, og den er i mine øjne ikke specielt smartere at se
på.

Mvh

Martin

PS: Hvis Accorden af en eller anden grund ikke passer os skal nok til
at se på Passat og 'Deo - C5 appelerede ikke rigtig til mig.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-09-07 13:36

Er Schweiz ikke halvdyrt, jeg mener at huske de ikke er med i EU og du skal
betale dansk moms af bilen også.

Mvh Niels

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-09-07 14:01

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse
> Er Schweiz ikke halvdyrt, jeg mener at huske de ikke er med i EU og du
> skal betale dansk moms af bilen også.

www.auto-boss.dk bygger hele sin forretning på biler derfra, så mon ikke det
kan betale sig?

- Martin

Fra : John Sahl

Dato : 16-09-07 17:00

Martin Petersen wrote:
> "Niels Bengaard"
>
> www.auto-boss.dk bygger hele sin forretning på biler derfra, så mon
> ikke det kan betale sig?

De biler de henter hjem er biler ingen længere vil have der nede. Og slet
ikke biler i samme klasse som dem spørgeren nævner.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-09-07 19:00

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> De biler de henter hjem er biler ingen længere vil have der nede. Og slet
> ikke biler i samme klasse som dem spørgeren nævner.

Det var også ment generelt i forhold til afgiften. Hvis det kan køre rundt
for ham, kan det jo ikke være dyrere end at hente i tyskland?

- Martin

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-09-07 19:22

> Det var også ment generelt i forhold til afgiften. Hvis det kan køre rundt
> for ham, kan det jo ikke være dyrere end at hente i tyskland?

På biler til de priser han roder med betyder 25% moms ikke det store, det er
jo kun nogle få tusinde kr.

Mvh Niels

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-09-07 19:48

> På biler til de priser han roder med betyder 25% moms ikke det store, det
> er jo kun nogle få tusinde kr.

Det har du selvfølgelig ret i. Men hvad fandt vi overhovedet ud af? Skal der
svares dansk moms af schweitziske biler?

Må indrømme jeg har luret meget på hans Corrado'er. Ved ikke hvad der er med
den bil, men jeg bliver ved med at vende tilbage til den. Hvad er afgiften
på sådan en svend?

- Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-09-07 14:05

On 16 Sep., 14:36, "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDE...@850r.dk>
wrote:
> Er Schweiz ikke halvdyrt, jeg mener at huske de ikke er med i EU og du skal
> betale dansk moms af bilen også.
>
> Mvh Niels

Nej, vi bor her for tiden. Næste stop bliver nok Portugal, og der skal
ikke betales noget hvis man har ejet bilen længe nok.

mvh

Martin

Fra : Lau

Dato : 16-09-07 16:04

Det burde være ulovligt at skrive om sådanne bilpriser i denne gruppe!!!
Held og lykke med købet - lækker bil.
vh
Lau

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 17:30

Martin Sørensen skriver:

> Hvad kan en Passat i øvrigt som en Accord ikke kan? Priserne falder
> noget langsommere, og den er i mine øjne ikke specielt smartere at se
> på.

Absolut intet.

Om en Accord eller en Passat er pæn at se på er heldigvis et
definitionsspørgsmål. Jeg bryder mig ikke voldsomt om udseendet af nogle
af dem.

Accorden er til gengæld fuld af pragtfuld teknik og garanteret med en
motor der er Passaten langt overlegen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-09-07 20:44

On 16 Sep., 20:47, "Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk>
wrote:

> Det har du selvfølgelig ret i. Men hvad fandt vi overhovedet ud af? Skal der
> svares dansk moms af schweitziske biler?

Ja. Om der også skal af afgiften ved John nok.

> Må indrømme jeg har luret meget på hans Corrado'er. Ved ikke hvad der er med
> den bil, men jeg bliver ved med at vende tilbage til den. Hvad er afgiften
> på sådan en svend?

Biler i Schweiz - ser man på priserne er det ret hurtigt folk ikke
gider have dem - der er mange som ikke vi have en bil over 3 år; man
er hvad man kører.

Bilerne hernede kører mindre (10000 km/år er helt normalt, også for
MB), bliver mindre saltede og holder ofte i garage om natten. Og
periodesyn er strengt, rusthuller accepteres ikke, og er motor og
undervogn ikke rent fejler man på det.

Og så er der mange biler med stor motor og meget udstyr, samt modeller
der måske kan være svære at opdrive. Espace med 3-liters diesel,
diverse VW med 4hjulstræk. Men til Danmark vil det mest interessante
nok være de ældre VAG-biler, MBer o.l.

Hvis du vil lege med tanken, så se priser på www.autoscout.ch. Et sted
kan man hakke "für export" af - mange af ældre MBer ryger vist til
mellemøsten

mvh

Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-09-07 20:46

On 16 Sep., 18:00, "John Sahl" <spamcatch...@fotofaelden.dk> wrote:
> De biler de henter hjem er biler ingen længere vil have der nede. Og slet
> ikke biler i samme klasse som dem spørgeren nævner.

Hej John, har du haft fat i sådan en Accord?

Jeg spurgte et stykke nede om nogen havde erfaring med hvordan den
håndterede halvdårlige vejoverflader; ikke kratere men ru?

Og mere generelt, jeg er i tvivl om hvor megen vægt jeg skal lægge på
ESP og Xenon. Bilen er jo lang og lav og burde dermed have mindre brug
for ESP end en A-klasse eller mini-MPV, og Xenon har jeg aldrig kørt
med.

mvh

Martin