Den der ager med Hyundai, kommer også med.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 10:42

Kom hjem i går fra en meget vellykket ferie.

Den sidste etape gik fra lige uden for Strassbourg og til hjemmet i
Hellerup.

Ifølge navi med en gennemsnitsfart på 106.7 km/t.

Højeste opnåede hastighed var 203 km/t.

Det var selvfølgelig ikke gratis, idet forbrugsmåleren før etapen
viste 8.2 liter pr. 100 km., og vel hjemme viste den 9.0

Den anvendte metode var simpel.

Følg efter den til enhver tid værende bil i yderste spor, i det omfang
det var muligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mikkel Lund

Dato : 16-09-07 12:22

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
>
> Det var selvfølgelig ikke gratis, idet forbrugsmåleren før etapen
> viste 8.2 liter pr. 100 km., og vel hjemme viste den 9.0

"Du kører for stærkt og får en betinget frakendelse af dit kørekort.
Derudover får du en bøde på 6000 kr."

Du er jo heller ikke så vild med at være lastbilchauffør.

Mikkel

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 12:26

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> "Du kører for stærkt og får en betinget frakendelse af dit kørekort.
> Derudover får du en bøde på 6000 kr."
>
> Du er jo heller ikke så vild med at være lastbilchauffør.

Hmm .. så tyskerne har indført samme hastighedsbegrænsninger og
førerbevissanktioner som Danmark?

mvh
Bjørn J.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 16-09-07 12:38

BJ skrev:

> Hmm .. så tyskerne har indført samme hastighedsbegrænsninger og
> førerbevissanktioner som Danmark?
>
> mvh
> Bjørn J.

Nej det håber jeg ikke. Det var en tanketorsk.

Mikkel

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-09-07 12:49

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i meddelelsen

> Nej det håber jeg ikke. Det var en tanketorsk.

Med tiden skal de nok dukke op ...

--
Per

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 13:14

KLIP

> Med tiden skal de nok dukke op ...

.... det samme kan siges om den danske sommer....

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 13:35

On Sun, 16 Sep 2007 14:14:23 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>... det samme kan siges om den danske sommer....

>--

Der var ikke mangel på den slags, der hvor fruen og jeg opholdt os.

Ikke under 24 grader, og ikke en dråbe regn.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 13:33

On Sun, 16 Sep 2007 13:38:16 +0200, Mikkel Lund <mmlu03@space.aau.dk>
wrote:

>Nej det håber jeg ikke. Det var en tanketorsk.

>--

Fisk er godt................og sundt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 13:32

On Sun, 16 Sep 2007 13:21:31 +0200, Mikkel Lund <mmlu03@space.aau.dk>
wrote:

>"Du kører for stærkt og får en betinget frakendelse af dit kørekort.
>Derudover får du en bøde på 6000 kr."

>--

Jaså....!? )

Véd du hvordan man kommer hjem fra Strassbourg?

Jeg kørte i hvert fald gennem Tyskland.

>--

>Du er jo heller ikke så vild med at være lastbilchauffør.

>--

Nej, men noget skal man jo leve af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-09-07 12:49

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Den anvendte metode var simpel.
>
> Følg efter den til enhver tid værende bil i yderste spor, i det omfang
> det var muligt.

Med andre ord - lige som når du kører laddytten ;)

--
Per

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 13:36

On Sun, 16 Sep 2007 13:48:45 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Med andre ord - lige som når du kører laddytten ;)

>--

Gamle rutiner er svære at lægge fra sig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-09-07 18:49

> [...]
> Hellerup.
>
> Ifølge navi med en gennemsnitsfart på 106.7 km/t.

Godt skuldret ... det var måske ....

> Højeste opnåede hastighed var 203 km/t.

færgen der klarede din højst opnåede hastighed ;)

--
Per

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 19:30

On Sun, 16 Sep 2007 19:49:19 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Godt skuldret ... det var måske ....

>færgen der klarede din højst opnåede hastighed ;)

>--

Sådan er det bare at køre Hyundai. Man bliver glad for de små ting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 16-09-07 19:46

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Sådan er det bare at køre Hyundai

set den ny Magentis ? Mams !

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 16-09-07 20:01

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> set den ny Magentis ? Mams !

Dét er så en Kia

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 16-09-07 20:08

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>Dét er så en Kia

samme sødsuppe ;)

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 16-09-07 20:15

> samme sødsuppe

Men vel ikke ligeså god? - eller hvad?

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 20:19

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men vel ikke ligeså god? - eller hvad?

Hvorfor ikke det?

Hyundai kører jo ræset her også.

Kia har jo vist med Ceed, hvad vi har i vente.

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 20:39

On Sun, 16 Sep 2007 21:18:48 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvorfor ikke det?
>
>Hyundai kører jo ræset her også.
>
>Kia har jo vist med Ceed, hvad vi har i vente.

Har du ikke stiftet bekendtskab med den nye Hyundai i30 ?

Den nåede jeg lige at se hos min forhandler inden vi tog på ferie. Den
var ankommet samme morgen.

Det bliver en skidt knægt i den klasse, tror jeg.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 20:58

KLIP

> Har du ikke stiftet bekendtskab med den nye Hyundai i30 ?

Kun på billeder.

> Den nåede jeg lige at se hos min forhandler inden vi tog på ferie. Den
> var ankommet samme morgen.

Jeg må hellere smutte forbi den lokale pusher.

> Det bliver en skidt knægt i den klasse, tror jeg.

Koreanerne har vist lagt en plan for det europæiske marked..

Knægten er meget begejstret for den nye Cee´d.

Han pige har lige købt en sprit ny Chevrolet Kalos 3-dørs og super billig
forsikring (på min anbefaling, da hun er 22 år og under uddannelse).

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 21:00

On Sun, 16 Sep 2007 21:58:08 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Han pige har lige købt en sprit ny Chevrolet Kalos 3-dørs og super billig
>forsikring (på min anbefaling, da hun er 22 år og under uddannelse).

Og en fornuftig garanti, så hun kan få en rolig nattesøvn. .o)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 21:04

KLIP

> Og en fornuftig garanti, så hun kan få en rolig nattesøvn. .o)

Jep og så er den også med sideairbags!..selvom den ikke var det under testen
hos EuroNCAP.:)

Den kører fint, sådan en Kalos 1.4 SE.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 22:09

Folmer Rasmussen skriver:

> Har du ikke stiftet bekendtskab med den nye Hyundai i30 ?
>
> Den nåede jeg lige at se hos min forhandler inden vi tog på ferie. Den
> var ankommet samme morgen.
>
> Det bliver en skidt knægt i den klasse, tror jeg.

Er det ikke bare en Ceed (Sæd?) med Hyundai skilt på ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 22:20

KLIP

> Er det ikke bare en Ceed (Sæd?) med Hyundai skilt på ?

Muligvis, men skidt, 5 stjerner er vel 5 stjerner uanset om det er en Kia,
Hyundai, Renault eller VW (Folkepotte?).

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 22:21

BJ skriver:

> Muligvis, men skidt, 5 stjerner er vel 5 stjerner uanset om det er en Kia,
> Hyundai, Renault eller VW (Folkepotte?).

Jo, men forskellen er vel ens, hvis det er den samme slæde ?

Klaus (mod VolkefoWn)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 22:24

KLIP

> Jo, men forskellen er vel ens, hvis det er den samme slæde ?

Fuldstændig som hos Audi, Seat, Skoda og Polkafotte.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 22:27

BJ skriver:

> Fuldstændig som hos Audi, Seat, Skoda og Polkafotte.

Ja - eller ?

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 22:30

KLIP

> Ja - eller ?

Eller hvad ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 22:31

On Sun, 16 Sep 2007 23:29:31 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Eller hvad ?

>--

Gu' ved om det er noget kamelværk han sidder og tygger på?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 22:35

KLIP

> Gu' ved om det er noget kamelværk han sidder og tygger på?

Der er vel snart ikke flere mærker tilbage, der ikke sammenblander dimser,
dutnaser, motorer, platforme osv. osv.

Jeg kan da godt se, det er bunduretfærdigt, koreanerne sådan "stjæler"
andres program.

Det er sku næsten som at høre Socialdemokratiet tude..))

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 22:41

BJ skriver:

> Der er vel snart ikke flere mærker tilbage, der ikke sammenblander dimser,
> dutnaser, motorer, platforme osv. osv.

Men i30 og Cee'd er jo tætte søstre som Agyo, C1 og 107

Det er sku svært at finde så tætte i VAG familien.

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 22:44

KLIP

> Men i30 og Cee'd er jo tætte søstre som Agyo, C1 og 107
>
> Det er sku svært at finde så tætte i VAG familien.

Endnu en gang, hvad er det helt konkret, du vil fortælle/berige os med i den
sammenhæng?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 22:52

BJ skriver:

> Endnu en gang, hvad er det helt konkret, du vil fortælle/berige os med i den
> sammenhæng?

Hvordan kan man mene at en i30 bliver en "skidt knægt i den klasse" når
den sådan set allerede er her og endda med en bedre garanti som Cee'd?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 23:06

On Sun, 16 Sep 2007 23:52:04 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>BJ skriver:

>Hvordan kan man mene at en i30 bliver en "skidt knægt i den klasse" når
>den sådan set allerede er her og endda med en bedre garanti som Cee'd?

>--

Fordi den først er kommet på gaden i begyndelsen af denne måned.

Der går som regel altid et stykke tid før de nye lykkelige ejere
kommer ud at køre, da yndlingsfarven og motorvarianten lige skal
skaffes hjem.

Det er ikke anderledes end med andre bilmærker.

Da jeg var i Frankrig for et halvt år siden, var der ikke en Sonata i
sigte. I de sidste 14 dage har jeg set Sonata'er hver dag - i
Frankrig.

Hvorfor?

Fordi den er kommet med diesel. De køber stort set ikke andet dernede.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 23:43

KLIP

> [...]
> Frankrig.
>
> Hvorfor?
>
> Fordi den er kommet med diesel. De køber stort set ikke andet dernede.

Det er jo 1.000 gange værre end en stang Gauloise om dagen og så er vi alle
passivrygere i af dieselos mv.

Jeg tror ikke, jeg vil have en dieselbilsejer op ad min vej mere. Han slår
mig ihjel med hans svineri og så lugter på han og bilen forfærdeligt.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 07:55

> BJ skriver:

> Men i30 og Cee'd er jo tætte søstre som Agyo, C1 og 107
>
> Det er sku svært at finde så tætte i VAG familien.

VW Sharan/Seat Alhambra?
VW Lupo/Seat Arosa (begge nu udgået ganske vist)?
VW Golf+/Seat Altea ?
VW Golf/Seat Leon/Audi A3/Skoda Octavia ?
VW Polo/Seat Ibiza ?
VW Passat/Audi A4 ?

Fortsæt selv listen....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 16:09

KASO skriver:

> VW Sharan/Seat Alhambra

Er Alhambra ikke helt udgået ?

> VW Lupo/Seat Arosa (begge nu udgået ganske vist)?

Jeps

> VW Golf+/Seat Altea ?

Syntes du at de ligner hinanden ?

> VW Golf/Seat Leon/Audi A3/Skoda Octavia ?

Har de samme karosseriform ?

Jeg har sku svært ved at se noget som helst A3 i en Octavia.

> VW Polo/Seat Ibiza ?

Ligner langt fra hinanden

> VW Passat/Audi A4 ?

Ligner langt fra hinanden

Har du set på linket til den tyske test, hvor der er billeder ?

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 11:04

> [...]
>
> Ligner langt fra hinanden

> Ligner langt fra hinanden
>
> Har du set på linket til den tyske test, hvor der er billeder ?

Spørgsmålet gik på at finde "søskende" hos VAG, der var lige så tætte som de
2 koreanere - og for de kriterier er opfyldt for alle ovenstående, der deler
platform, størrelse og teknik - ligesom de 2 koreanere. At der er forskelle
i design og udstyr gælder begge familier. Hvilke man så foretrækker er jo så
smag og behag.

Samme fænomen kendes jo også fra de fleste andre koncerner - Renault/Nissan,
PSA, Ford/Mazda/Volvo etc.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 14:38

KASO skriver:

> [...]
> i design og udstyr gælder begge familier. Hvilke man så foretrækker er jo så

Kig på billederne af de 2. Så ser du at de ikke er "fætre og kusiner",
som Golf og Octavia men tvillinger som Arosa og Lupo.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 22:39

BJ skriver:

> Eller hvad ?

Et hurtigt kig på i30 og Cee'd, de ser nu meget ens ud. Det kan du sku
ikke sige om en Golf og en A3.

http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_506721_14055.hbs

http://www.auto-motor-und-sport.de/fotos/foto-shows/test_U_technik/mpsfshw_show_502604_13999.hbs

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 22:43

KLIP

> Et hurtigt kig på i30 og Cee'd, de ser nu meget ens ud. Det kan du sku
> [...]

O.k. siger vi så.

Hvad vil du bevise/fortælle os med den skrapsindighed?

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 00:13

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> O.k. siger vi så.
>
> Hvad vil du bevise/fortælle os med den skrapsindighed?

Hmm ... tilsyneladende i hvert fald ikke en Golf koster næsten 100.000 kr
mere og er ikke så veludstyret ab fabrik.

Jeg vil overhovedet ikke nævne en forskel på 5 år i fabriksgaranti...

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 05:29

BJ skriver:

> Hmm ... tilsyneladende i hvert fald ikke en Golf koster næsten 100.000 kr
> mere og er ikke så veludstyret ab fabrik.

Er den ikke, har en Cee'd i standard trim da noget så simpelt som:

Fartpilot ?
Indikator for sprugne pærer ?
Partikelfilter ?
Aircondition ?
Fold sammmen nøgler ?

> Jeg vil overhovedet ikke nævne en forskel på 5 år i fabriksgaranti...

Nej, det ved vi jo.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 09:01

KLIP

> Er den ikke, har en Cee'd i standard trim da noget så simpelt som:

> [...]

Jeg har taget udgangspunkt i en Kia Cee´d 2.0 CRDI Sport.

http://www.kiamotors.dk/?section=model&model=3&cnt=equipment

Så må du selv sammenligne med en VW Golf Plus og se hvad du kan få for
pengene 282.000 kr i runde tal.

Om der er foldenøgle og hjulkapsler malet i bilens farve på en Cee´d skal
jeg ikke umiddelbart kunne sige.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 16:14

BJ skriver:

> Jeg har taget udgangspunkt i en Kia Cee´d 2.0 CRDI Sport.

Aha, altså du tager et helt specifikt udstyrsstykke og sammenligner.
Ikke på basismodellen.

Er der Partikelfilter i ?

Ja, en Golf Plus koster mere, sådan er det.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 16:20

KLIP

> Aha, altså du tager et helt specifikt udstyrsstykke og sammenligner.
> Ikke på basismodellen.
>
> Er der Partikelfilter i ?

Det ved jeg ikke, men det kan tilkøbes en Van for 5.000 kr. incl. moms.

> Ja, en Golf Plus koster mere, sådan er det.

Det må man så afgjort sige og spørgsmålet er om den er det værd, set ikke
mindst i lyset af en elendig fabriksgaranti.

Hvad koster et aftageligt anhængertræk til en Golf Plus.?

Det koster ca. 8.000 kr. til en Cee´d.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 16:22

BJ skriver:

> Det ved jeg ikke, men det kan tilkøbes en Van for 5.000 kr. incl. moms.

Aha, sådan noget er jo ganske standard på en VW (endda helt ned fra
basisversionerne).

> Det må man så afgjort sige og spørgsmålet er om den er det værd, set ikke
> mindst i lyset af en elendig fabriksgaranti.

Som med en Hyundai i30 i forhold til en Cee'd.

> Hvad koster et aftageligt anhængertræk til en Golf Plus.?

Penge.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 16:25

KLIP

> Aha, sådan noget er jo ganske standard på en VW (endda helt ned fra
> basisversionerne).

Der er ingen ved deres fulde fem, der køber en Cee´d i basisversion.

Det overlader Kia til VW, da her er man tvuget til at købe en skrabet
version af hensyn til pengepungen.

15.000 kr. .........................

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 16:55

BJ skriver:

> Der er ingen ved deres fulde fem, der køber en Cee´d i basisversion.
>
> Det overlader Kia til VW, da her er man tvuget til at købe en skrabet
> version af hensyn til pengepungen.

Øøøøh, en "skrabet version" af en Golf indeholder alt det man i en Kia
må betale ekstra for.

> 15.000 kr. .........................

Og ?

Hvorfor er det at du vil sammenligne mellem en Golf Plus og en Cee'd ?

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 17:21

KLIP

> Hvorfor er det at du vil sammenligne mellem en Golf Plus og en Cee'd ?

Hvorfor er det, du ikke vil anerkende, Kia Cee´d er en fremragende
5-stjernet bil fra Korea, der er langt billigere end en tysk potte med
elendig fabriksgaranti ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 17:40

BJ skriver:

> Hvorfor er det, du ikke vil anerkende, Kia Cee´d er en fremragende
> 5-stjernet bil fra Korea, der er langt billigere end en tysk potte med
> elendig fabriksgaranti ?

Det har jeg gjort for længe siden, det er dig der ser spøgelser.

Men du kan ikke slå dig med det gammelkendte "VW har ingen undstyr i en
basismodel", bliver du ved med det, vider det at du er gammel og
forstokket og ikke har fulgt med.

Det jeg opponerer imod understøtter netop dit udsagn.

Hvad i alverden skal man med en i30, når nu Cee'd'en er en identisk bil
med bedre garantiordning.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 17:45

KLIP

> Hvad i alverden skal man med en i30, når nu Cee'd'en er en identisk bil
> med bedre garantiordning.

Du er en notorisk kværulant og jeg har hele tiden talt om Kia.

Som forbruger bør du/vi klage noget så gudsjammerligt over, at det
udelukkende er Kia, der giver en solid fabriksgaranti og kan fremstille
5-stjernede biler af høj kvalitet.

Samtlige europæiske bilfabrikker burde skamme sig, specielt når Cee´d
fremstilles i vores egen baghave!

mvh
Bjørn J.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 17:59

BJ skriver:

> Du er en notorisk kværulant og jeg har hele tiden talt om Kia.

Nej og ja.

> Som forbruger bør du/vi klage noget så gudsjammerligt over, at det
> udelukkende er Kia, der giver en solid fabriksgaranti og kan fremstille
> 5-stjernede biler af høj kvalitet.

Så gør det dog - altså til forhandlerne og ikke her.

> Samtlige europæiske bilfabrikker burde skamme sig, specielt når Cee´d
> fremstilles i vores egen baghave!

Jo, men er det fabrikkerne eller importørene der skal skamme sig - vi
ved jo godt at garantien i DK er langt mindre end den i lande omkring
os.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 18:01

KLIP

> Nej og ja.

ROTFLMAO

> Så gør det dog - altså til forhandlerne og ikke her.

Vor herre bevare os et naragtigt Klaus-svar.

Nå!!!!

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 21:30

BJ skriver:

> Vor herre bevare os et naragtigt Klaus-svar.

Nåh, kom jeg for tæt på nu ?

Helt ærligt, tror du at det hjælper noget at du klager dig her ?

Hvis du vil høre bare en lille bitte smule af
forhandler/importør/fabrikant, tror du så ikek at det ville være bedre
at gå til forhandleren ?

> Nå!!!!

Ja, den var svær at kommentere - hva ?

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 21:45

KLIP

> Nåh, kom jeg for tæt på nu ?
>
> Helt ærligt, tror du at det hjælper noget at du klager dig her ?

Det kan i hvert fald være medvirkende til at skabe en stemning/holdning, for
du tror da på internettes magt, ik´?

> Hvis du vil høre bare en lille bitte smule af
> forhandler/importør/fabrikant, tror du så ikek at det ville være bedre
> at gå til forhandleren ?

Hvad forstår du ved _fabriksgaranti_?

> Ja, den var svær at kommentere - hva ?

Hr. kværulant Klaus:

http://www.kia.de/

Du sku noget trættende Klaus. Kan dine omgivelser holde dig ud, dit unge
menneske ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 21:54

BJ skriver:

> Det kan i hvert fald være medvirkende til at skabe en stemning/holdning, for
> du tror da på internettes magt, ik´?

En evindelig klageri skaber ikke en stemning, men et billede af en
gammel sur mand.

> Hvad forstår du ved _fabriksgaranti_?

Der er forskellig i forskellige lande - afhængigt af importøren.

> Hr. kværulant Klaus:
> http://www.kia.de/

Haad fortæller den hjemmside og fabriksgaranti på Volvo ?

> Du sku noget trættende Klaus.

Ja det er vidst din sengetid nu....
Godnat.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 21:57

KLIP

> Der er forskellig i forskellige lande - afhængigt af importøren.

Du er en klovn Klaus.

Fabriksgarantien dækkes af fabrikken og ingen andre.

> Haad fortæller den hjemmside og fabriksgaranti på Volvo ?

Du goooeeeste......

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 21:58

BJ skriver:

> Fabriksgarantien dækkes af fabrikken og ingen andre.

Som er forskellig afhængigt af hvilket land du befinder dig i.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 22:01

KLIP

> Som er forskellig afhængigt af hvilket land du befinder dig i.

Hvad siger det om VW´s fabriksgaranti i Danmark..............

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 22:06

BJ skriver:

> Hvad siger det om VW´s fabriksgaranti i Danmark..............

At den er ringere end i andre lande.

Hvorfor er den så det kan man spørge sig selv. Er det fordi importøren
er ringe til at forhandle garantivilkår med leverandøren (eller er
fuckhammer ligeglade) ?

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 22:11

> [...]

> Hvorfor er den så det kan man spørge sig selv. Er det fordi importøren
> er ringe til at forhandle garantivilkår med leverandøren (eller er

Det må du da vide, du som har in-sider viden om stort set alt vedrørende VAG
?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-07 22:13

BJ skriver:

> Det må du da vide, du som har in-sider viden om stort set alt vedrørende VAG
> ?

Du ved det da godt. SMC er da fucking ligeglade. De er da nogle
klaphatte af en anden verden.

Men som Volvo insider kan du jo fortælle hvordan det er med Volvo
fabriksgaranti.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 22:18

KLIP

> Du ved det da godt. SMC er da fucking ligeglade. De er da nogle
> klaphatte af en anden verden.
>
> Men som Volvo insider kan du jo fortælle hvordan det er med Volvo
> fabriksgaranti.

Du ved da godt, Volvo er fucking ligeglade. De er da nogle klaphatte af en
(??) anden verden.

mvh
Bjørn J.

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-09-07 17:54

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> Det jeg opponerer imod understøtter netop dit udsagn.
>
> Hvad i alverden skal man med en i30, når nu Cee'd'en er en identisk bil

I30 er da vist en 20-30000 kroner billigere ?

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 18:33

Jesper Juul skriver:

> I30 er da vist en 20-30000 kroner billigere ?

Billigste i30 = 170kkr
Billigste Cee'd = 177 kkr.

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-09-07 18:44

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jesper Juul skriver:
>
> Billigste i30 = 170kkr
> Billigste Cee'd = 177 kkr.

Søreme så, gad vide om Kia har ændret priserne synes ikke det er ret
lang tid siden den billigste Ceed kostede knap 200K. Men for 7K får man
lige 4 års ekstra garanti, det vist en meget god deal.

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 18:46

Jesper Juul skriver:

> Søreme så, gad vide om Kia har ændret priserne synes ikke det er ret
> lang tid siden den billigste Ceed kostede knap 200K. Men for 7K får man
> lige 4 års ekstra garanti, det vist en meget god deal.

Spørger du BJ er der ikke andet en 7 års garanti der tæller.

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-09-07 19:03

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jesper Juul skriver:
>
> Spørger du BJ er der ikke andet en 7 års garanti der tæller.

Det skal man nok ikke argumentere imod, så bliver man sikkert svinet til
og beskyldt for det ene eller det andet.

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 19:04

Jesper Juul skriver:

> Det skal man nok ikke argumentere imod, så bliver man sikkert svinet til
> og beskyldt for det ene eller det andet.

Tadaaaaa

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 19:13

KLIP

> Tadaaaaa

Det er et klart bevis på, du aner hvad du selv skriver og endda starter
med...Dingdiiiinggg..

Magen til en gang tudefjæs, skal man lede længe efter.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 19:32

BJ skriver:

> Magen til en gang tudefjæs, skal man lede længe efter.

Nå, var du henne foran spejlet der ?

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 19:34

KLIP

> Nå, var du henne foran spejlet der ?

Jeg har lige læst dit sidste indlæg længere oppe i gruppen.

Du er jo en direkte uforskammet mand!

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 19:35

BJ skriver:

> Jeg har lige læst dit sidste indlæg længere oppe i gruppen.

Nåååh, det - hvilket ?

> Du er jo en direkte uforskammet mand!

Så er vi 2....

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 19:38

KLIP

> Nåååh, det - hvilket ?

> Så er vi 2....

Så sandt, så sandt ... _det_ er I.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 19:48

BJ skriver:

> Så sandt, så sandt ... _det_ er I.

ROFL.....

Hvem er det lige der har sendt nedenstående strofer:

Vor herre bevare os et naragtigt Klaus-svar.
Klask...der havnede du på Klaus-niveau.
Tag dog en kiks mand/dreng.
Hr. kværulant Klaus:
Din store simple nar

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 19:52

KLIP

> ROFL.....
>
> Hvem er det lige der har sendt nedenstående strofer:
>
> Vor herre bevare os et naragtigt Klaus-svar.
> [...]

Hvis du ellers evnede at læse fra begyndelsen af trådene hvorfra du klippe
ud, så ser du ganske tydeligt, hvem der begyndt og hvem der endte med
tudefjæs.

Jeg forventer dog ikke, du på nogen måde i nogen sammenhæng formår at se
indad, så indlægget er spildte ord på Ballelars(erne).

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 20:59

> [...]
>
> Hvis du ellers evnede at læse fra begyndelsen af trådene hvorfra du klippe
> ud, så ser du ganske tydeligt, hvem der begyndt og hvem der endte med

Alle trådene starter med at "nogen" er uenig med dig - og det tåler du ikke,
for du er jo perfekt, og ved alt bedre. Dokumentationen ligger i, at du har
haft den samme viden i mere end 30 år - og der kan pr. definition intet være
sket i mellemtiden....

> Jeg forventer dog ikke, du på nogen måde i nogen sammenhæng formår at se
> indad, så indlægget er spildte ord på Ballelars(erne).
>
> mvh
> Bjørn J.

Det må være svært at være den eneste i Verden, der har set "lyset". Det er
alle de andres skyld, at du er nødt til at svine folk til.....

Ak-ja - sølle stakkel....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-07 21:11

BJ skriver:

> Hvis du ellers evnede at læse fra begyndelsen af trådene hvorfra du klippe
> ud, så ser du ganske tydeligt, hvem der begyndt og hvem der endte med
> tudefjæs.

Ja, dig og dig.

Fra : N/A

Dato : 16-09-07 22:19

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 22:19

BJ skriver:

> (intet)

Øøøøh ?

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 22:23

KLIP

> Øøøøh ?

Tryllerylle og så kom den kort tid efter.

Bjørn J...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 22:22

On Sun, 16 Sep 2007 23:09:02 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Er det ikke bare en Ceed (Sæd?) med Hyundai skilt på ?

>--

Uha ja. Det er jo noget helt andet med VW. Der taler vi jo om varm
luft og lunkent vand. (Også uden smiley).

Tilbage til dit spørgsmål.

De ligner ikke hinanden så meget at det gør noget. Heller ikke
indvendigt. Om der er tale om samme platform, det ved jeg ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 22:25

Folmer Rasmussen skriver:

> De ligner ikke hinanden så meget at det gør noget. Heller ikke
> indvendigt. Om der er tale om samme platform, det ved jeg ikke.

Citat:
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002410000-2007250360,00.html

The i130 is based on the same platform as the Kia Cee’d so if they look
similar apart from the grille and light clusters, that’s the reason.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-07 22:27

Folmer Rasmussen skriver:

> Uha ja. Det er jo noget helt andet med VW. Der taler vi jo om varm
> luft og lunkent vand. (Også uden smiley).

Meget appropos VW:

"Kia have hired Peter Schreyer, the German designer behind the Audi TT
and VW Beetle, to make Kia “cool” cars to own and to move the brand
upmarket."

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 22:29

KLIP

> Meget appropos VW:
>
> "Kia have hired Peter Schreyer, the German designer behind the Audi TT
> and VW Beetle, to make Kia "cool" cars to own and to move the brand
> upmarket."

Pinninfarina havde vel ikke tid i kalenderen.

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 22:30

On Sun, 16 Sep 2007 23:26:37 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>"Kia have hired Peter Schreyer, the German designer behind the Audi TT
>and VW Beetle, to make Kia “cool” cars to own and to move the brand

Nårh ja, så må man jo fravælge det mærke. det var da lidt trist.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 16-09-07 20:19

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>Men vel ikke ligeså god? - eller hvad?

Jeg synes bedst om designet på magentis ift sonata

inderst inde er der nok ikke megen forskel - Magentis'en virker meget
sober ....

bevares Sonata'en er da ikek nogen ringe vogn

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 20:08

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> set den ny Magentis ? Mams !

Den ser flot ud, det er bare trist, Kia ikke får mere end 188 Hk ud af en
2.7 liters V6.

Det er jo næsten ved at være helt Fårdsk..

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 16-09-07 20:12

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Den ser flot ud, det er bare trist, Kia ikke får mere end 188 Hk ud af en
>2.7 liters V6.

Antallet af hypper betyder mindre en hvordan de leveres - hvis de
først vågner sent om natten er de ligegyldige, er de morgenfriske ...

>Det er jo næsten ved at være helt Fårdsk..

Såså du ! eller jeg smider en brugt remskive fra en kvast völlemotor
i nakken på dig ;)

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 20:17

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Antallet af hypper betyder mindre en hvordan de leveres - hvis de
> først vågner sent om natten er de ligegyldige, er de morgenfriske ...

Det er da rigtigt og Kia siger da også, næste version af samme motor vil yde
200 Hk.

Det ville nu klæde den Coupé-potte at få turbo/kompressor monteret..

> Såså du ! eller jeg smider en brugt remskive fra en kvast völlemotor
> i nakken på dig ;)

Fy fassan, såen en bunke gammelt skrammel..)

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 20:16

On Sun, 16 Sep 2007 20:45:47 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>set den ny Magentis ? Mams !

>--

Ja, det er en fin bil, men den har været meeeget længe undervejs. Den
har kørt i andre lande i meget lang tid.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 16-09-07 20:21

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Ja, det er en fin bil, men den har været meeeget længe undervejs. Den
>har kørt i andre lande i meget lang tid.

Si !

Gu' ved om hvorfor de har holdt på den - Cee'd måske ??

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 20:43

On Sun, 16 Sep 2007 21:21:07 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Si !
>
>Gu' ved om hvorfor de har holdt på den - Cee'd måske ??

>--

Jeg aner det ikke, men det er over 2 år siden jeg så den på plader i
Finland.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-09-07 22:03

> Ja, det er en fin bil, men den har været meeeget længe undervejs. Den
> har kørt i andre lande i meget lang tid.

Man kan så undre sig over at der kun er tre års garanti på Magentis, Rio og
Picanto - mens der er 5 år på en Carens og 7 år på en Ceed.
Hvorfor er de tilsyneladende mere sikre på visse af deres produkter en på de
andre ? - jeg troede først at det var de nyere modeller som de stolede mest
på, men Magentis er jo en ny model, og den tror de allerede rasler sammen
efter 3 år ??

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 22:13

On Sun, 16 Sep 2007 23:02:56 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>på, men Magentis er jo en ny model, og den tror de allerede rasler sammen

Jeg er ked af at skulle sige det, men din tankegang er da en smule
besynderlig.

Iflg. dig, hvornår er det så en Mercedes eller en Audi/VW rasler
sammen, som du så smukt udtrykker det.

I Sverige giver de 7 år på hele molevitten.

Hyundai giver 9 år på elektronikken, også i Sverige.

De gør det vel udfra nogen konkurrencehensyn.

Danmark har jo ikke nogen egenproduktion der skal konkurreres med.

Du er jo tydeligt forudindtaget, så det er nok spildte ord på
Balle-Lars.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-09-07 22:37

> I Sverige giver de 7 år på hele molevitten.
>
> Du er jo tydeligt forudindtaget, så det er nok spildte ord på
> Balle-Lars.

Næhh, det mener jeg nu ikke jeg er - jeg undrer mig bare over hvorfor de
vælger at køre en sådan opdeling ? - for mig at se ville det da være mest
logisk at gøre som de åbenbart gør i Sverige. At markedsføre en flok
modeller af samme mærke med forskellige garantier, det er for mig at se
mystisk....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 22:42

KLIP

> [...]
> logisk at gøre som de åbenbart gør i Sverige. At markedsføre en flok
> modeller af samme mærke med forskellige garantier, det er for mig at se

Næh, ikke når marketing styrer salgsfolkene.

Jeg synes det er betragtelig mere mystiks _ingen_ andre giver de samme
garantier.

Jeg må altså konkludere, Volvo ikke tror på deres eget produkt til over 1
mill. kr. i Danmark (osv).

For god ordens skyld gør VW, Renault, BMW (find selv på flere) det heller
ikke.

mvh
Bjørn J.

mvh