Yes! - jeg valgte rigtigt :)
Fra : Mogens

Dato : 15-09-07 12:43

En lille video om Renaults kollisionssikre biler.
Det eneste bilfabrikat med 8 modeller m/5 stjerner i NCAP
www.renault.dk/dk/Renault-Passions/Hvorfor-franske-biler-er-sikrest.aspx

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-09-07 12:51

Mogens wrote:
> En lille video om Renaults kollisionssikre biler.
> Det eneste bilfabrikat med 8 modeller m/5 stjerner i NCAP
> www.renault.dk/dk/Renault-Passions/Hvorfor-franske-biler-er-sikrest.aspx

Ja da. Hvis du skal bruge den til at kollidere med

--
vh
Torben

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-09-07 13:06

Torben Scheel formulerede spørgsmålet:

> Ja da. Hvis du skal bruge den til at kollidere med

lol
Kai

Fra : Mogens

Dato : 15-09-07 13:13

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> [...]

He, he...

> Fister skrev: lol

Du er journalist?
Hvor stor er den statistiske chance for, at han får brug for det?

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-09-07 13:13

Mogens kom med følgende:
> "Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> He, he...

> Du er journalist?
> Hvor stor er den statistiske chance for, at han får brug for det?

Jeg kan næsten ikke komme på en enhvervsgruppe jeg respekterer mindre

Du må gerne kalde mig maskinarbejder.
Kai

Fra : Mogens

Dato : 15-09-07 13:23

> Jeg kan næsten ikke komme på en enhvervsgruppe jeg respekterer mindre

LOL - en skam Jan W ikke er med mere

> Du må gerne kalde mig maskinarbejder.

Jow jow...

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-09-07 14:20

Mogens wrote:

> LOL - en skam Jan W ikke er med mere

Er han blevet prikket?

Fly

Fra : Mogens

Dato : 15-09-07 14:15

> Er han blevet prikket?

Han skriver ikke mere i NG...

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-09-07 13:09

Mogens wrote:
> En lille video om Renaults kollisionssikre biler.
> Det eneste bilfabrikat med 8 modeller m/5 stjerner i NCAP
> www.renault.dk/dk/Renault-Passions/Hvorfor-franske-biler-er-sikrest.aspx

Hellere en sprød tysker end fransk gummi.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 16:44

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Hellere en sprød tysker end fransk gummi.
>
> Fly

lol - lige mine ord

--
/HB

Fra : Mikkel Lund

Dato : 15-09-07 15:37

Mogens skrev:
> En lille video om Renaults kollisionssikre biler.
> Det eneste bilfabrikat med 8 modeller m/5 stjerner i NCAP
> www.renault.dk/dk/Renault-Passions/Hvorfor-franske-biler-er-sikrest.aspx

Det er ikke fair, når de putter sprængstof i japaneren.

Mikkel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-09-07 17:00

On Sep 15, 1:43 pm, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:
> En lille video om Renaults kollisionssikre biler.
> Det eneste bilfabrikat med 8 modeller m/5 stjerner i NCAP www.renault..dk/dk/Renault-Passions/Hvorfor-franske-biler-er-sikrest.aspx

I sidste uges Fifth Gear kørte de en Renault Modus frontalt sammen med
en Volvo 940. Nogen der tør gætte på hvordan det endte?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-07 17:09

Lars Hoffmann skriver:

> I sidste uges Fifth Gear kørte de en Renault Modus frontalt sammen med
> en Volvo 940. Nogen der tør gætte på hvordan det endte?

Ja, for det har været oppe at vende her i gruppen (eller teknikgruppen)

En Modus er 15 år nyere og vejer kun 200 kg mindre end "Völlen"

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-09-07 10:14

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
> En lille video om Renaults kollisionssikre biler.
> Det eneste bilfabrikat med 8 modeller m/5 stjerner i NCAP
> www.renault.dk/dk/Renault-Passions/Hvorfor-franske-biler-er-sikrest.aspx

Så er det hermed bevist at franske biler ligner et landgangsbrød, en fransk
hotdog, en flutes ... måske skulle de sætte en på der ved hvordan man
designer biler?

Crashtest - man smadrer en bil på 2(?) forskellige måder - mon ikke det er
muligt at specialdesigne en bil til netop at være god på disse 2 punkter.

Jeg synes desuden også man læser om biler som kommer igennem testen med godt
resultat - men det er stadig biler med en gammel og dårligere test som
bliver solgt. Husker ikke lige mærke og model ...

--
Per

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 11:41

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> En lille video om Renaults kollisionssikre biler.
> Det eneste bilfabrikat med 8 modeller m/5 stjerner i NCAP
> www.renault.dk/dk/Renault-Passions/Hvorfor-franske-biler-er-sikrest.aspx

Jep, godt du ikke fik en Twingo som firmabil..;)

Bortset fra det, er det bemærkelsesværdigt at følge Renault i NCAP.

De er meget konsekvente i at teste deres biler via NCAP, for netop at opnå
dette samlede resultat!

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-09-07 11:53

On 16 Sep., 12:41, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:

> Bortset fra det, er det bemærkelsesværdigt at følge Renault i NCAP.
>
> De er meget konsekvente i at teste deres biler via NCAP, for netop at opnå
> dette samlede resultat!

Det kan jeg ikke se noget galt i - NCAP er svjv hårdere end
Amerikanske test, og Renault er alligevel ikke på det marked.

Man kan ikke realistisk designe for de 100vis af måder biler kan støde
sammen på - og selv om NCAP ikke er _sandheden_ vil den nok give et
godt fingerpeg om hvad der er godt og mindre godt i en model.

Største mangel IMNSHO er at der ikke testes for kollision bagfra.

Hmm, denne diskussion lyder da bekendt...

mvh

Martin

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 12:16

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Det kan jeg ikke se noget galt i - NCAP er svjv hårdere end
>Amerikanske test, og Renault er alligevel ikke på det marked.

Der er da ikke noget galt i det, det tror du vel ikke, jeg tror/mener?

>Man kan ikke realistisk designe for de 100vis af måder biler kan støde
>sammen på - og selv om NCAP ikke er _sandheden_ vil den nok give et
>godt fingerpeg om hvad der er godt og mindre godt i en model.

Bestemt, specielt hvis man husker at sætte de rigtige advarselslamper i
potterne og også gerne rigeligt af dem.

>Største mangel IMNSHO er at der ikke testes for kollision bagfra.

Det skulle elers være lige på trapperne.

>Hmm, denne diskussion lyder da bekendt...

Bestemt, for husk, Hvad udad vindes skal indad tabes....

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-09-07 15:09

On 16 Sep., 13:16, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:

> Der er da ikke noget galt i det, det tror du vel ikke, jeg tror/mener?

Det troede jeg, beklager evt misforståelse.

> Bestemt, specielt hvis man husker at sætte de rigtige advarselslamper i
> potterne og også gerne rigeligt af dem.

Jo, den historie med lamperne har jeg hørt. Det er som om, nu har
bilerne nået toppen af vores skala, så må vi finde på noget andet at
skelne på.

> Det skulle elers være lige på trapperne.

Lyder godt . Men det ændrer jo ikke på de sammenligninger vi bliver
udsat for nu og de næste par år...

> Bestemt, for husk, Hvad udad vindes skal indad tabes....

....og flosklernes tid er ikke forbi!

/Martin

Fra : BJ

Dato : 16-09-07 18:19

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

>udsat for nu og de næste par år...

> Bestemt, for husk, Hvad udad vindes skal indad tabes....

Tror du selv på, nogen modeller af Renault kan klare en Whiplash test?

Jeg tror det ikke og måske derfor, den endnu ikke er sat i værk!!

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 07:22

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tror du selv på, nogen modeller af Renault kan klare en Whiplash test?
>
> Jeg tror det ikke og måske derfor, den endnu ikke er sat i værk!!

Sjovt nok - for der har faktisk været whiplash test (uafhængig af
EuroNCAP) - og igen fik Renault topkarakter....

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 07:46

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok - for der har faktisk været whiplash test (uafhængig af
> EuroNCAP) - og igen fik Renault topkarakter....

OK - sandhed med modifikationer - jeg fokuserede på min egen Scénic - det
samlede resultat er pænt - men ikke topkarakter "overall":
http://www.thatcham.org/ncwr/index.jsp?page=147&year=2005&rating=All&manufacturer=37&model=0&display=s

Men OK - selv Saab er ikke lutter grøn:
http://www.thatcham.org/ncwr/index.jsp?page=147&year=2005&rating=All&manufacturer=40&model=0&display=s

Sjovt nok svinger resultaterne afhængig af årgang - og de bliver ikke
nødvendigvis bedre, jo nyere bilen er.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 09:04

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sjovt nok svinger resultaterne afhængig af årgang - og de bliver ikke
> nødvendigvis bedre, jo nyere bilen er.

Der er vel kun Volvo, der leverer topkarakterer her på samtlige modeller.

"God" er vel en halv stjerne og "tilstrækkelig" en halv stjerne med rød
streg oven.

mvh
Bjørn J.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-09-07 10:16

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> writes:

> [...]
>
> Der er vel kun Volvo, der leverer topkarakterer her på samtlige modeller.
>
> "God" er vel en halv stjerne og "tilstrækkelig" en halv stjerne med rød

Øh, røde streger plejer da at betyde at crash dummyen var i livsfare.

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 10:39

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Øh, røde streger plejer da at betyde at crash dummyen var i livsfare.

Øh, nå samt o.k.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 15:07

> [...]
>
> Der er vel kun Volvo, der leverer topkarakterer her på samtlige modeller.
>
> "God" er vel en halv stjerne og "tilstrækkelig" en halv stjerne med rød

Ja - de ligger fint - men hvilke hele og halve stjerner mener du? I det
link, jeg sendte, var der da ingen stjerner involveret (eller også er skal
jeg til at have briller)?!!?

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 15:10

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja - de ligger fint - men hvilke hele og halve stjerner mener du? I det
> link, jeg sendte, var der da ingen stjerner involveret (eller også er skal
> jeg til at have briller)?!!?

Ikke ubetinget, du skal blot forstå, når whiplash testen indføres, skal
Renault sørge for at have monteret deres nye forstole i samtlige modeller,
eller må de nøjes med 5 stjerner...!"#¤%&/()=?`´+}][{$£@

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 16:37

> [...]
> Renault sørge for at have monteret deres nye forstole i samtlige modeller,

Ikke forstået?

Mener du, at EuroNCAP-stjerner som følge af whiplash test?

En del af Renaultmodellerne har glimrende stole jf. tidligere link - resten
får sikkert forbedrede stole - ligesom hos de fleste andre fabrikanter, der
endnu ikke har fået styr på dette.

Desværre siger "stoletesten" ikke nødvendigvis alt. Det er jo også
interessant, hvor meget bagenden tager af for stødet - og det kan man jo
ikke se af en isoleret "stoletest".

Jeg har set en enkelt test engang, hvor man testede sikkerheden på 3. række
i "mellemstr." MPV - her var Scénic en af de få, der klarede det godt!

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 17:27

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke forstået?

Det var, hvad jeg fik dit ?!!? til.

> Mener du, at EuroNCAP-stjerner som følge af whiplash test?

Er vi ikke blevet enige om, testen ikke er indført endnu, så alt det med
stjerner eksisterer ikke?

Tror du, vi kan være enige om, når den bliver indført, så vil der blive
uddelt stjerner?

Tror du, vi kan blive enige om, Volvos sæder vil være standarden for
overhovedet at få en eneste stjerne?

Har du bemærket, når Volvo sender noget til EuroNCAP, så forventer _ALLE_ på
forhånd et resultat med flying colors.

Har du bemærket, når eks. Renault sender noget samme steds hen, så klapper
folk begejstret i de tykke hænder, _NÅR_ den består med flying colors.

Renault opnår aldrig Volvo´s Safety Image!??!

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 19:08

> [...]
>
> KLIP

> Det var, hvad jeg fik dit ?!!? til.

> Er vi ikke blevet enige om, testen ikke er indført endnu, så alt det med

Ja-da!

> Tror du, vi kan være enige om, når den bliver indført, så vil der blive
> uddelt stjerner?

Sandsynligvis - men der var ingen stjerner i det link, jeg angav - så jeg
havde lidt svært ved at følge din snak om stjerner....

> Tror du, vi kan blive enige om, Volvos sæder vil være standarden for
> overhovedet at få en eneste stjerne?

Tjah - eller sædet i en Renault Scénic - eller mange andre, der er lige så
gode. Hvorfor skulle Volvos sæde dog være standarden?

> Har du bemærket, når Volvo sender noget til EuroNCAP, så forventer _ALLE_
> på forhånd et resultat med flying colors.

Tjah - med så mange års erfaring - og så megen reklame - bør det jo lykkes.
Det gør det også - nogle gange. C30 er f.eks. ikke "ægte" 5-stjernet.

> Har du bemærket, når eks. Renault sender noget samme steds hen, så klapper
> folk begejstret i de tykke hænder, _NÅR_ den består med flying colors.

Næh - der er en klar forventning om topresultat. Derfor pressens skuffelse,
når Twingo _ikke_ får 5 stjerner.

> Renault opnår aldrig Volvo´s Safety Image!??!

Næh - de har nok i de flestes øjne forlængst opnået det....

Men hvad er egentlig din pointe?

Et forsøg på at bortforklare, at en gl. Volvo er ringere sikkerhedsmæssigt
end en moderne Renault?
Eller har du bare et generelt problem med Renault'er?

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 19:11

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men hvad er egentlig din pointe?
>
> Et forsøg på at bortforklare, at en gl. Volvo er ringere sikkerhedsmæssigt
> end en moderne Renault?
> Eller har du bare et generelt problem med Renault'er?

Klask...der havnede du på Klaus-niveau.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 19:49

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Klask...der havnede du på Klaus-niveau.

Hvorfor forsøger du så ikke bare at forklare din pointe istedet for at
trække os derned?

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 20:24

KLIP

> Hvorfor forsøger du så ikke bare at forklare din pointe istedet for at
> trække os derned?

Tag dog en kiks mand/dreng.
mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 21:49

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Tag dog en kiks mand/dreng.

Flot - du kan/vil altså ikke forklare dig?

Du vil gerne strø om dig med floskler om dine elskede Volvoer - men når der
kommer fakta på bordet, så kniber det gevaldigt - så tyer du istedet til
personangreb - sørgeligt!

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 21:53

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du vil gerne strø om dig med floskler om dine elskede Volvoer - men når
> der kommer fakta på bordet, så kniber det gevaldigt - så tyer du istedet
> til personangreb - sørgeligt!

Du har endnu ikke præsenteret nogen fakta, der modbeviser din egen
henvisning til dette link:

http://www.thatcham.org/ncwr/index.jsp?page=147&year=2005&rating=All&manufacturer=52&model=0&display=s

Skift selv år og se, Volvo are the Champ.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 22:07

> [...]
>
> http://www.thatcham.org/ncwr/index.jsp?page=147&year=2005&rating=All&manufacturer=52&model=0&display=s
>
> Skift selv år og se, Volvo are the Champ.

Jeg har mig bekendt heller ikke forsøgt at modbevise, at Volvo har nogle
gode sæder - det er bare ikke tilstrækkeligt til at påstå at de er sikrere
generelt end alle andre mærker. Og det forklarer heller ikke dine
besynderlige angreb mod Renault, hvilket jeg beder dig om at uddybe meningen
med. Istedet kommer du bare med endnu en floskel om dine elskede Volvoer....

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 22:10

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har mig bekendt heller ikke forsøgt at modbevise, at Volvo har nogle
> gode sæder - det er bare ikke tilstrækkeligt til at påstå at de er sikrere
> generelt end alle andre mærker.

Det er de jo i hele modelprogrammet.

> Og det forklarer heller ikke dine besynderlige angreb mod Renault, hvilket
> jeg beder dig om at uddybe meningen med.

Hvilke angreb mener du, jeg har gjort da?

> Istedet kommer du bare med endnu en floskel om dine elskede Volvoer....

Tjaee.. for 2 år siden, havde vi da en Renault i husstanden.

Du har så vidt jeg ved, nada erfaring med Volvo.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 17-09-07 22:33

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er de jo i hele modelprogrammet.

Øhh - næhh. C30 er f.eks. reelt kun 4-stjernet - til forskel fra mange
konkurrenter....

> Hvilke angreb mener du, jeg har gjort da?

Lange historier om at Renault aldrig opnår det sikkerhedry, som Volvo har -
og mere i samme dur.

> Tjaee.. for 2 år siden, havde vi da en Renault i husstanden.

Tillykke!

> Du har så vidt jeg ved, nada erfaring med Volvo.

Er det nødvendigt for at se resultaterne af div. crashtest - bil mod bil
eller bil mod barriere?

Hvilken "erfaring" med sikkerheden får man af at eje en Volvo - med mindre
man konstant kører galt?

Jeg har ikke udtalt mig om Volvo generelt - kun om de reelle resultater af
sikkerhedstests, og om at de ikke længere er alene i front mht. sikkerhed.

Derudover indskrænker min erfaring med Volvo sig til en uge i en S40 - det
var en sørgelig oplevelse (men sådan en forklædt Carisma er vel heller ikke
en "rigtig" Volvo)

Fra : BJ

Dato : 17-09-07 22:55

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Øhh - næhh. C30 er f.eks. reelt kun 4-stjernet - til forskel fra mange
> konkurrenter....

Øhh - hvad har det med sæderne at gøre?

> Lange historier om at Renault aldrig opnår det sikkerhedry, som Volvo
> har - og mere i samme dur.

Det er ikke et angreb, men en faktum.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 06:22

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Øhh - hvad har det med sæderne at gøre?

> Det er ikke et angreb, men en faktum.

Jamen - så tro du da bare på dét....

Resten af Verden er da heldigvis nået længere!

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 08:07

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen - så tro du da bare på dét....

Det er ikke noget, jeg tror, det er dokumenteret med en track record på
langt over 30 år.

Det har Renault ingen chance for at indhente, lige så lidt som du og jeg
nogen sinde kan blive jævnaldrene.

> Resten af Verden er da heldigvis nået længere!

Nej, resten af verden fatter ikke en hujende fis af stort set alt, hvad du
påstår.

Renault laver da gode sikre biler i dag, men gå blot nogle få år tilbage, så
var det noget elendigt fransk plasticlort.

Det ry kommer Renault heller aldrig af med.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 08:32

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er ikke noget, jeg tror, det er dokumenteret med en track record på
> langt over 30 år.

Og fordi de var førende for 30 år siden, så tror du at de pr. definition er
førende idag?
Det er da temmeligt naivt. Mange ting har forandret sig på 30 år - bl.a. er
Volvo nu blot en filial af Ford. Volvo laver stadig biler i den bedste ende
mht. sikkerhed - men de er ikke pr. definition bedst blot fordi de var det
for 30 år siden. Skoda lavede også kvalitetsbiler - så blev de underlagt
kommunismens åg - og lavede skodbiler. Men du vil måske påstå, at det var
kvalitet - blot fordi Skoda engang havde lavet kvalitet?

Idag er de opkøbt af VW - ligesom Volvo er opkøbt af Ford - og laver
fornuftige "husholdningsbiler".

> Det har Renault ingen chance for at indhente, lige så lidt som du og jeg
> nogen sinde kan blive jævnaldrene.

Tjah - det kan du så tro på. Der foreligger rigelig dokumentation på det
modsatte.

> Nej, resten af verden fatter ikke en hujende fis af stort set alt, hvad du
> påstår.

Fordi du kun fatter dét, du lærte for 30 år siden, kan resten af Verden godt
komme videre og lære nyt.

> Renault laver da gode sikre biler i dag, men gå blot nogle få år tilbage,
> så var det noget elendigt fransk plasticlort.

Nope - var det plastik, ville det ikke ruste så hurtigt
Men heldigvis er de kommet videre - det kunne du lære noget af...

> Det ry kommer Renault heller aldrig af med.

Gad så vide, hvorfor Renault så i perioder fremstiller de mest solgte biler
i Europa. Måske fordi andre kan se, når der sker en udvikling?

Japanske biler var noget bras, da de kom til Europa - men hurtigt lærte de
at gøre dem bedre og står nu på mange områder som målestok for andre.
Koreanske biler var/er noget bras - men også de er hastigt på vej til at nå
japanernes stade. Opel var kendt for at være kedelige, men gedigne. Så havde
de en periode i '90-erne, hvor bilerne rustede væk og tandremmene sprang om
ørene på ejerne. Det kostede dem deres gode ry - men de er nu langsomt ved
at genvinde det.

Volvo var for nogle år siden en solid "husholdningsbil". Så hævede de prisen
og forsøgte at få dem "op i markedet" - øge prestigen - ligesom VW og Audi
har. Det er idag i manges øjne lykkedes (bl.a. i kraft af den høje pris).

Konklusion: Bilers "ry" er ikke statisk - de fleste kan godt erkende, hvis
der er sket en udvikling. Skoda er nok stadig det bedste eksempel......

Så prøv at slippe gl. fordomme og se på fakta - du vil blive klogere....

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 10:08

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tjah - det kan du så tro på. Der foreligger rigelig dokumentation på det
> modsatte.

Utroligt, jeg kan altså sætte min alder i stå.

Hvor kan jeg finde dokumentation for det.

Hvor kan jeg i øvrigt finde dokumentation for, C30 kun reelt har 4 stjerner,
når nu EuroNCAP efter din klare opfattelse er sandheden !!??!!

http://www.euroncap.com/tests/volvo_c30_2007/280.aspx

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 10:30

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Utroligt, jeg kan altså sætte min alder i stå.

Det matcher da fint dine holdninger - de blev jo også sat istå for 30 år
siden

> [...]
>
> Hvor kan jeg i øvrigt finde dokumentation for, C30 kun reelt har 4
> stjerner, når nu EuroNCAP efter din klare opfattelse er sandheden !!??!!

Simpelt: Bilen har opnået 32 point uden selehuskere, hvilket giver 4
stjerner. Først vha. selealarmerne opnår den point nok til 5 stjerner. Bilen
er ikke alene om dette - men hvis Volvo var så suværene, kan det undre, at
de ikke er istand til at opnå topkarakter.

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 10:37

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Bilen er ikke alene om dette - men hvis Volvo var så suværene, kan det
> undre, at de ikke er istand til at opnå topkarakter.

Jeg er nødt til at svare dig med din egen simple bondelogik.

5 stjerner er 5 stjerner og points taler sit helt klare sprog.

C30 er bedre til adult og child protection end Renault.

Du er ganske enkelt ikke troværdig KASO.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 10:47

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg er nødt til at svare dig med din egen simple bondelogik.

Fordi du ikke selv ejer logisk sans?

Fordi du skifter standpunkt/argumentation som vinden blæser?

> 5 stjerner er 5 stjerner og points taler sit helt klare sprog.

Nope - 5 "ægte" stjerner opnåes uden selealarmer - dét har også selv været
dit argument - tidligere....

> C30 er bedre til adult og child protection end Renault.

Øhh - hvilken model?

Mégane i samme klasse har flere point end C30 - fraregnet selehuskere, der
som bekendt intet har med kollisionssikkerhed at gøre.

> Du er ganske enkelt ikke troværdig KASO.

Det er vist dig, der har et troværdighedsproblem. Du brokker dig over
EuroNCAP - og at man kan få point for selealarmer - lige indtil det er en
Volvo, der har behov for point for selealarmer.

Jeg har hele tiden talt imod at tælle point for selealarmer med. Du kan bare
søge tilbage i gruppen!

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 10:54

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Jeg har ikke brokket mig på noget tidspunkt.

Du er utroværdig og kan slet ikke overskue dine egne udsagn og ikke mindst
svar.

Utroligt du overhovedet kan bestride et arbejde....

Jeg gider ikke lege med dig mere.

EOD

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 11:10

> [...]
> svar.
>
> Utroligt du overhovedet kan bestride et arbejde....

Fordi du modsiger dig selv, så er jeg pludselig utroværdig?

Du er komplet latterlig med dine forstokkede holdninger fra forrige
århundrede - og dine fortvivlede forsøg på at argumentere for dem med
modstridende argumenter.

Det er skam nemt for mig at bestride et arbejde. Jeg evner nemlig - i
modsætning til dig - at sætte mig ind i nye emner og følge med udviklingen.
Det må være værre for dig, der nægter at komme videre - og som direke
modsiger dig selv. Men du har måske heller ikke et arbejde? Dine forstokkede
holdninger tyder på at du er langt hinsides pensionsalderen - og din
opførsel tyder på at du endnu ikke har forladt børnehaven....

Jeg forstår godt, at du ikke gider at "lege" mere - du evner tydeligvis ikke
at argumentere sagligt for din sag - og så er det nemmere at ty til
personangreb for derefter at stikke halen mellem benene.

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 11:15

> [...]

> ikke at argumentere sagligt for din sag - og så er det nemmere at ty til
> personangreb for derefter at stikke halen mellem benene.

Din store simple nar, prøv lige at læse en gang til, det du skriver.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 11:24

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Din store simple nar, prøv lige at læse en gang til, det du skriver.

Du bliver sjovere og sjovere

Hvad skal jeg læse? At du ikke har forstået din egen "EOD"? At du ikke tåler
at få svar på tiltale?

Fra : N/A

Dato : 18-09-07 12:20

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 12:20

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Morer I jer

Fyrsteligt, magen til nar findes ikke.

mvh
Bjørn J.

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-09-07 18:12

KASO skrev:
> [...]
> at argumentere sagligt for din sag - og så er det nemmere at ty til
> personangreb for derefter at stikke halen mellem benene.

Bare rolig sådan går det altid når Bjørn kommer ud i et emne hvor han
ikke kan bunde, så sviner han folk til. Mit bedste råd er at undgå at
debattere med manden, han virker ikke helt rask.

Jesper

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 18:18

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> kan bunde, så sviner han folk til. Mit bedste råd er at undgå at debattere

ROTFLMAO endnu en forsmået rygklapper.

mvh
Bjørn J.

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-09-07 18:31

BJ skrev:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> ROTFLMAO endnu en forsmået rygklapper.

Nej slet ikke, bare en der har gennemskuet din ageren på usenet.

Jesper

Fra : N/A

Dato : 18-09-07 18:52

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 18:52

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej slet ikke, bare en der har gennemskuet din ageren på usenet.

Aha, ala høvding Snigende Gulvtæppe.

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 18-09-07 19:20

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 19:20

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg syntes nok, at jeg kunne høre bjællerne i narrehatten

Lol.

> Løverne havde det fortræffeligt i Norge: Lærvejsvejen Auerlandsvejen,
> Troldstigen m,v. De legede bjerggeder blandt får, keder og køer (levende)
> på vejene
>
> Men hvorfor er mine forfælge helt gråbrune?
> Hvorfor er mine fordæk slidt på indersiden?? skyldes det hårnålene,
> normalt rasper man da ydersiden, det er kun sket på bagdækkene
>
> de små 3.000 km tog nok 50% af mønsteret, men det var det vært
>
> og konen: hun bruger ikke kørehandsker mere, det holdt hun op med for
> mange år siden. alle neglebånd er intakte

Alt i alt altså en fortræffelig ferie. Godt at høre.

Jeg har endnu samtlige ferieuger til gode endnu..

Båden er ved at blive solgt og så må jeg se, hvilket nyt legetøj skal
erstatte jollen.

Skal jeg investere i noget fra kattefamilien eller noget kernesundt fra
rorgængerne i VW.?

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 18-09-07 20:29

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 20:29

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> http://www.earthrace.net ?

Når jeg ikke kunne få fruen til at sejle i jollen, hvordan pokker skulle jeg
så få hende ind i det dersens djævelskab.?..)

Jeg må vist hellere sætte mønterne ind på en højt forrentet aftalekonto og
vente til foråret.

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 20:36

> [...]
> kan bunde, så sviner han folk til. Mit bedste råd er at undgå at debattere

Sørgeligt, men sandt!

Fra : N/A

Dato : 18-09-07 22:45

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 22:45

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Se det positive i det

Lol

> Sættes de på højkant?

Det kan ikke udelukkes.

> Så kan du ligeså godt sætte dem på Neurosearch, det er da mere spændende.
> Eller overflødig vindkraft.

Tjaee... der er vist stadig noget tilbage i China Mobile.

> Jeg så meget på vandkraft på ferieturen, bl.a 600 m inde i et fjeld.
> talte med en fjeldabe, han havde brugt 2 MWt mere i år og betalt et par
> kNOK mindre, el havde været under 10 øre kWt er den ikke omkring 60
> herhjemme.
> De køber vindenergi fra Danmark med dansk statsstøtte, og fylder deres
> "dammar" op. Dumme er de ikke, i modsætning til...

Det lyder jo som ren velfærdsenergi..

> Kam man mon proppe flere unger under hjælmen på min lille bil de der
> er der vil godt have lidt aflastning.

Hvor der er en vilje, er der vel også en vej..

> På værkstedet i dag (personalegode) var der en der undrede sig over mine
> drivaksler .. Indtil han så motorrummet )
> Jeg skulle lige have rettet på bundet. Det var ikke NL jeg kørte i.

Det kan jeg tænke mig..

mvh
Bjørn J.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-09-07 07:31

KASO wrote:

> Sørgeligt, men sandt!

Jeg plejer ellers ikke at være forfærdelig enig med dig - men en
undtagelse skal der være plads til

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 19-09-07 11:24

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 11:24

KLIP

> Jeg plejer ellers ikke at være forfærdelig enig med dig - men en
> undtagelse skal der være plads til

Så du er også sikker på, hvis man lavede en rundspørge til x-antal
vilkårlige personer omkring, hvad man anså for den/de sikreste biler, så
ville den overvejende del fluks sige: "Renault" og Volvo og Saab ville måske
endda slet ikke findes i svarerne.

Hmm... det er vist et spørgsmål om, hvem der er _mest_ syg..

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 19-09-07 14:00

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-09-07 14:00

BJ wrote:

> [...]
> ville den overvejende del fluks sige: "Renault" og Volvo og Saab ville måske

Næ - det er slet ikke dét jeg tager stilling til. Hint - du citerer mig
som svar til KASO.

> Hmm... det er vist et spørgsmål om, hvem der er _mest_ syg..

Jeg nøjes med at glædes over at der er kommet internetadgang til
kunderne i distrikstpsykriatrien

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 14:56

KLIP

> Jeg nøjes med at glædes over at der er kommet internetadgang til kunderne
> i distrikstpsykriatrien

Det er sku da ren velfærd..

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 15:14

BJ skriver:

> [...]
> ville den overvejende del fluks sige: "Renault" og Volvo og Saab ville måske

Hvis du nu lavede en rundspørge om, hvilken bil i den skrabede udgave
havde mest udstyr. VW Golf eller Hyundai i30, ja så ville de fleste
svare at Golfen var den mest skrabede.

Selvom de tager fejl.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 15:18

KLIP

> Hvis du nu lavede en rundspørge om, hvilken bil i den skrabede udgave
> havde mest udstyr. VW Golf eller Hyundai i30, ja så ville de fleste
> svare at Golfen var den mest skrabede.
>
> Selvom de tager fejl.

Det er da ikke umuligt.

Om nogen vil ofre det samme på en massiv sikkerhedskampagne på din
rundspørge, det tvivler jeg nu stærkt på.

VW´s image er betragtelig større end Hyundais.

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 15:52

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da ikke umuligt.

Du skylder vel også at nævne priserne på de 2 potter Klaus:

Den billigste Golf Plus jeg kan finde: 254.000 kr.

Den billigst Hyundai i30 jeg kan finde: 170.000 kr.

Jeg tæller naturligvis ikke forskellen i motorydelse med (VW/90 Hk -
i30/109), men hæfter mig ved, hvad jeg har af penge til at købe ekstraudstyr
for, hvis jeg vælger en i30. Siger og skriver 84.000 kr.

Mon ikke der kan blive råd til foldenøgle osv. uden jeg skal bruge alle
pengene?

Men endnu en gang, VW´s kvalitets-image er tusindfold større end Hyundais,
så det betaler man naturligvis for. Det betyder ikke, den ene bil er bedre
end den anden.

Helt på samme må som Renault/Volvo.

Til eksempel har VW et kvalitets-image at miste (lave noget værre skidt) og
Volvo/(Saab) et sikkerheds-image (lave livsfarlige biler).

Det burde være nemmere at vedligeholde et godt image og betragtelig sværere
at opbygge et uden have nogen traditioner "med i tasken".

Pepsi er vel aldrig nået Coca-Cola til sokkeholderne trods massive
reklamefremstød (til glæde for reklamebureauerne).

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 16:14

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du skylder vel også at nævne priserne på de 2 potter Klaus:
>
> Den billigste Golf Plus jeg kan finde: 254.000 kr.
>
> Den billigst Hyundai i30 jeg kan finde: 170.000 kr.

Jeg skylder så dig at opgive prisen på en alm. Golf også:

Golf Trendline (90 Hk 5 døre) 236.000 kr. (forskel på 66.000 kr. til køb af
ekstraudstyr)

Golf Trendline (102 Hk 5 døre) 264.000 kr. (forskel på 94.000 kr. til køb af
ekstraudstyr).

Jeg går naturligvis ud fra vi begge tale om 5-dørs versioner?

Har jeg husket alle sammenlignelige muligheder?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 18:02

BJ skriver:

> Det er da ikke umuligt.

Netop. VW har et ry for skrabede modeller, Volvo et ry for de sikreste
biler.

Det "ved" folk - men i det første tilfælde tager de fejl - om de gør i
det andet - tjah....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 18:10

BJ skriver:

> [...]
> så det betaler man naturligvis for. Det betyder ikke, den ene bil er bedre

Netop Volvo har et sikkerhedsimage der er tusindfold større en Renaults
og det betaler man naturligvis for. Det betyder ikke at den ene bil er
mere sikker end den anden.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 18:39

KLIP

> Netop. VW har et ry for skrabede modeller, Volvo et ry for de sikreste
> biler.

Definer venligst skrabet og sikreste?

> Det "ved" folk - men i det første tilfælde tager de fejl - om de gør i
> det andet - tjah....

Definer venligst hvorfor folk tager fejl?

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 18:44

KLIP

> Netop Volvo har et sikkerhedsimage der er tusindfold større en Renaults
> og det betaler man naturligvis for. Det betyder ikke at den ene bil er
> mere sikker end den anden.

Har jeg ikke på et tidligt tidspunkt i hele denne polemik netop udtalt, at
nyere Renault ikke er nogen dårlig biler rent sikkerhedsmæssigt eller
dårlige helt generelt?

Det har netop drejet sig om _image_

Et image Renault (rent sikkerhedsmæssigt) aldrig opnår i samme grad som
Volvo/(Saab) ?

VW har en utrolig stor mulighed for at tabe sit kvalitetsimage.

Volvo/Saab vil aldrig lave livsfarlige biler.

mvh
Bjørn J.

mvh
Bjørn J

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 18:45

BJ skriver:

> Definer venligst skrabet og sikreste?

Det har du såmænd selv gjort.

> Definer venligst hvorfor folk tager fejl?

Fordi en Golf i en skrabet version har masser af udstyr.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 18:48

KLIP

> Det har du såmænd selv gjort.

Så hjælp mig med at genopfriske det ved at skrive, hvad jeg venligst spørger
dig om ?

> Fordi en Golf i en skrabet version har masser af udstyr.

Definer venligst masser af udstyr ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 18:49

BJ skriver:

> Har jeg ikke på et tidligt tidspunkt i hele denne polemik netop udtalt, at
> nyere Renault ikke er nogen dårlig biler rent sikkerhedsmæssigt eller
> dårlige helt generelt?

Hvorfor så betale de ekstra penge for en Volvo, når man kan få en
billigere Ranult med samme sikkerhed ?

> VW har en utrolig stor mulighed for at tabe sit kvalitetsimage.
>
> Volvo/Saab vil aldrig lave livsfarlige biler.

Og det ved du ud fra ?

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 18:52

KLIP

> Hvorfor så betale de ekstra penge for en Volvo, når man kan få en
> billigere Ranult med samme sikkerhed ?

På helt samme måde, der gør at folk vil betale en overpris for VW.

> Og det ved du ud fra ?

Jeg ved det ikke, men hvorfor vil du betvivle udsagnet ?

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 19-09-07 19:06

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 19:06

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow men der den ikke lidt stejl i kurven, men på den anden side, de
> snakker jo fanden et øre af derovre.

Jow, men det ville også blot være ren opfyldning i beholdningen.

Jeg har fulgt dem i 3 år nu, det samme gælder for Petro China.

På et eller andet tidspunkt blive China Unicom vel også "privatiseret".

> Hvad Mobilhomes?

Nope.

> jeg vaklede og tog
> Renewable Energy

Jeg har for længst taget Beacon Power.

Nå, det her er jo ikke en børsforum..

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 19-09-07 19:06

> Definer venligst masser af udstyr ?

Cigartænder

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 19:11

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Cigartænder

Hva´pokker, har de taget el-uret ud af megaudstyrspakken?..

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 19:12

BJ skriver:

> Definer venligst masser af udstyr ?

Skal jeg finde det jeg har skrevet til dig tidligere ?

Udvendigt
– Sideblinklys integreret i sidespejlene
Indvendigt
– 2 drikkevareholdere foran og 1 bagi
– Opbevaringsrum i loftet og i midten af instrumentpanelet
– Opbevaringsrum i dørene (foran med holder til
1-liters-flasker)
– Indstigningshjælp „easy entry“ (kun 2-dørs)
– Førersæde med højdeindstilling
– Bagagerumsafdækning
– Handskerum, aflåseligt, med lys
– Bagsæde og -ryglæn kan klappes frem delt i 1/3 eller 2/3
Sikkerhed
– 2 aktive hovedstøtter foran
– 3 hovedstøtter bagi, den midterste kan sænkes
– Airbagsystem til fører og forsædepassager med mulighed
for deaktivering i passagersiden
– Elektronisk stabilitetsprogram (ESP) inkl. bremseassistent,
ABS, EDS og ASR
– Isofix-forberedelse (holdere til fastgørelse af
2 børnesæder på bagsædet)
– Hovedairbagsystem for- og bagsædepassagerer inkl.
sideairbags foran
– Skivebremser foran og bagpå, indvendigt ventilerede
foran
– Elektronisk startspærre
Funktion
– Airconditionanlæg Climatic
– 2 læselamper foran
– Elopvarmede sidespejle med elektrisk indstilling,
asfærisk i førersiden
– Elruder foran (i 4-dørs foran og bagi)
– Fjernbetjent centrallås, 2 nøgler med fjernbetjening,
1 nøgle, der kan klappes ind (åbning og lukning af
ruder og bagklap ved hjælp af fjernbetjening)
- Tyverialarm (der også dækker evt. trailer)
– Bagagerumslys
– Holder til førstehjælpskasse og advarselstrekant
– Radio RCD 300 inkl. cd-afspiller og mp3, 2x 20 watt,
4 højttalere foran og AUX-IN
– Kabinelampe foran med forsinket slukning og
kontakter i alle døre
– Instrumentenhed med elektronisk speedometer,
kilometer- og triptæller, omdrejningstæller
– Kontrollamper og serviceindikator
– Ratstamme, som kan indstilles i højde og længde
– Ikke-ryger-version: opbevaringsrum og stikdåse i
stedet for askebæger og lighter foran
– Reflekser i fordørene
– Elektromekanisk servostyring, hastighedsafhængig
regulering
– Støv- og pollenfilter uden aktivkulindsats
– Tankklap med fjernbetjent åbning
– Advarselssummer for tændt lys
– Fartpilot
- Kontrollampe for sprungne pærer (også på trailer)

Sammenligner vi med standarudstyret i en Cee'd mangler som minimum:

Sidespejle i bilens farve og hverken varme eller eljusterbarhed er at
finde
Strømudtag i centerkonsol
Aircondition
Elruder (både foran og bagi)
Justerbart instrumentlys
Køling af handskerum
Læselampe/kortlampe
Solbrilleopbevaring i loft
Kopholder bagi
Fartpilot.

Desuden ved jeg ikke om der er indikator for sprunge pærer, om
tyverialarm også dæker afkobling af en tilkoblet trailer

For øvrigt er det da foruroligende at en Cee'd ikke er mere sikker end
en VW Golf der begyndte salg helt tilbage i 2003
http://www.euroncap.com/tests/Kia_Cee'd_2007/297.aspx
http://www.euroncap.com/tests/vw_golf_2004/196.aspx

Selv en splinterny Volvo kan kun lige hævde sig en smule i forhold til
en Golf

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 19:16

KLIP

> [...]
>
> Desuden ved jeg ikke om der er indikator for sprunge pærer, om
> tyverialarm også dæker afkobling af en tilkoblet trailer

Hvad er det nu prisforskellen er mellem potterne og hvorfor har du pludselig
fjernet Hyundaien.?

> For øvrigt er det da foruroligende at en Cee'd ikke er mere sikker end
> en VW Golf der begyndte salg helt tilbage i 2003
> [...]

Hvorfor skriver du pludselig det?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 19:18

BJ skriver:

> På helt samme måde, der gør at folk vil betale en overpris for VW.

Netop.

> Jeg ved det ikke, men hvorfor vil du betvivle udsagnet ?

På lige vilkår som VW vil "tabe sit kvalitetsimage".

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 19:20

KLIP

> Netop.

O.k.

> På lige vilkår som VW vil "tabe sit kvalitetsimage".

Jeg forstår ikke, hvad du mener.

Venligst uddyb dit svar ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 19:20

BJ skriver:

> Hvad er det nu prisforskellen er mellem potterne og hvorfor har du pludselig
> fjernet Hyundaien.?

Hyundaien og Kia'en er samme bil

> Hvorfor skriver du pludselig det?

Det var bare en interssant sammenligning.

> Hvorfor skriver du pludselig det?

Igen, Volvo skulle være "åååh så sikker", men nej den skiller sig stort
set ikke ud fra flokken.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 19:24

KLIP

> Hyundaien og Kia'en er samme bil

Det er de ikke prismæssigt.

Hvad kan jeg få af model og udstyr hos henholdsvis Kia og Hyundai som en
basis Golf koster ?

> Det var bare en interssant sammenligning.

Venligst uddyb, hvad du finder interessant ?

> Igen, Volvo skulle være "åååh så sikker", men nej den skiller sig stort
> set ikke ud fra flokken.

Hvorfor mener du det, når man eks. kan få mere sikkerhedsudstyr til en Volvo
(eks. BLIS) end utrolig mange andre fabrikater ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 19:26

BJ skriver:

> Jeg forstår ikke, hvad du mener.
>
> Venligst uddyb dit svar ?

Du mener at VW har en "utrolig stor mulighed for at tabe sit
kvalitetsimage", mens volvo aldrig vil tabe sit sikkerhedsimage
(producere farlige biler).

Jeg mener at begge dele er lige sandsynlige.

Kan du uddybe hvorfor du mener at VW har "utrolig stor mulighed for at

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 19:33

BJ skriver:

> Det er de ikke prismæssigt.

7000 kr adskiller dem.

> Hvad kan jeg få af model og udstyr hos henholdsvis Kia og Hyundai som en
> basis Golf koster ?

Hvad betyder det ?
Vi taler om det image folk husker ikke om prisen......

> Hvorfor mener du det, når man eks. kan få mere sikkerhedsudstyr til en Volvo
> (eks. BLIS) end utrolig mange andre fabrikater ?

Fordi det er biler i standardudstyr vi taler om. Ikke med alt muligt
tilkøbt udstyr. Det image som Volvo har er sikre biler (også i
standardudgave) men de er langt fra så overlegne som det folk gerne vil
huske dem til at være. Igen et image der måske er gået galt i byen, som
imaget af at en VW er skrabet i forhold til andre biler.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 19:36

KLIP

> Du mener at VW har en "utrolig stor mulighed for at tabe sit
> kvalitetsimage", mens volvo aldrig vil tabe sit sikkerhedsimage
> (producere farlige biler).

Hvorfor mener du, jeg mener det og hvor har jeg skrevet, jeg mener det ?

> Jeg mener at begge dele er lige sandsynlige.

Det er da en mening.

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-07 19:39

>Fordi en Golf i en skrabet version har masser af udstyr.

Hvad mener du er "masser af udstyr" ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 19:41

KLIP

> 7000 kr adskiller dem.

> Hvad betyder det ?

Det betyuder for mig, mere bil for pengene.

> Vi taler om det image folk husker ikke om prisen......

Nej, det var ikke udgangspunktet.

Hvorfor fjerner du dig fra det oprindelige udgangspunkt omkring
Golf/Kia/Hyundai der netop er prisen og dermed en evt. "gratis" mængde af
udstyr ?

> Fordi det er biler i standardudstyr vi taler om.

Hvorfor fjerner du dig nu fra sikkerhedsaspektet ?

> Ikke med alt muligt
> tilkøbt udstyr. Det image som Volvo har er sikre biler (også i
> standardudgave) men de er langt fra så overlegne som det folk gerne vil
> huske dem til at være.

O.k., jeg tror ikke folk mener, Volvo/(Saab) er overlegne.

Jeg tror snarere folk ved, med Volvo/(Saab) køber de ikke katten i sækken
mht. til sikkerhed.

Noget helt andet er kvalitet som vi har været inde på.

> Igen et image der måske er gået galt i byen, som
> imaget af at en VW er skrabet i forhold til andre biler.

Nej, Volvo/(Saab) laver sikre biler, hvad VW gør mht. til udstyr, afspejler
sig i forskellen på konkurrenternes priser.

Her kan man få større motor osv. for samme pris som en skrabet VW.

Jeg må endnu en gang henvise dig til konkurrenternes prislister også gerne
Renaults.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 19:43

BJ skriver:

> Hvorfor mener du, jeg mener det og hvor har jeg skrevet, jeg mener det ?

I Message-ID: <46f15fee$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> skriver du
ordret:

"VW har en utrolig stor mulighed for at tabe sit kvalitetsimage.

Volvo/Saab vil aldrig lave livsfarlige biler."

Hvis du ikke skriver hvad du mener, ja så er det jo lidt svært at vide
hvad du mener på hvilket tidspunkt om hvad!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 19:44

"Martin Johansen [6000]" skriver:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 19:50

BJ skriver:

> Nej, det var ikke udgangspunktet.

Jo

I Message-ID: <46f0f8c8$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> skriver
du:

[...]

Derefter går debatten på bilers ry og rygte.

> Hvorfor fjerner du dig fra det oprindelige udgangspunkt omkring
> Golf/Kia/Hyundai der netop er prisen og dermed en evt. "gratis" mængde af
> udstyr ?

På grund af at du er enig med mig om at man msåke gerne vil betale for
det image man køber (sikkerhed ved Volvo, kvalitet ved VW), derfor er
den debat jo slut, vi er enige.

Vi er bare ikke enige om rigtigheden i de imgaes der er i folks
hukommelse (VW sælger skrabede biler og Volvo sikre biler).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-07 20:03

> [...]
> kontakter i alle døre
>– Instrumentenhed med elektronisk speedometer,
> kilometer- og triptæller, omdrejningstæller

Jeg har sat ovenstående ind. Det er det eneste jeg vil betegne som
værende "udstyr" - resten er bare hvad jeg/man vil kunne forvente.

Den har mere udstyr end en cee'd eller i30 i basis udgaven (går ud fra
du har kopieret fra en basisudgave så gider ikke tjekke op på dig).

Så det er dejligt, at se. Men det forsvarer stadig ikke det voldsomme
prisskilt...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 20:30

KLIP

> [...]
>
> Hvis du ikke skriver hvad du mener, ja så er det jo lidt svært at vide
> hvad du mener på hvilket tidspunkt om hvad!

Hvad forstår du ved ordet 'mulighed'..?

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 20:33

KLIP

> Jo

Nej.

> [...]
> måske
> endda slet ikke findes i svarerne."
>
> Derefter går debatten på bilers ry og rygte.

Nej, den går nu på udstyr.

> På grund af at du er enig med mig om at man msåke gerne vil betale for
> det image man køber (sikkerhed ved Volvo, kvalitet ved VW), derfor er
> den debat jo slut, vi er enige.

Det har ikke noget med udstyr at gøre.

Hvis du mener det, så forklar dig venligst ?

> Vi er bare ikke enige om rigtigheden i de imgaes der er i folks
> hukommelse (VW sælger skrabede biler og Volvo sikre biler).

Hvad er vi så enige om ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:14

BJ skriver:

> Hvad forstår du ved ordet 'mulighed'..?

At det er muligt - at det kan lade sig gøre.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:14

BJ skriver:

> Nej, den går nu på udstyr.

Ja, netop rygtet om hvor meget udstyr der er i en bil og hvad folk kan
huske.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 21:17

KLIP

> Ja, netop rygtet om hvor meget udstyr der er i en bil og hvad folk kan
> huske.

Hvem har bragt på bane, en VW er skrabet og skulle have det image?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:19

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeg har sat ovenstående ind. Det er det eneste jeg vil betegne som
> værende "udstyr" - resten er bare hvad jeg/man vil kunne forvente.

Jo, man kunne vel også forvente at der er elstik i en Cee'd i
basisudgaven - det er der ikke.

> Den har mere udstyr end en cee'd eller i30 i basis udgaven (går ud fra
> du har kopieret fra en basisudgave så gider ikke tjekke op på dig).

Tak.

> Så det er dejligt, at se. Men det forsvarer stadig ikke det voldsomme
> prisskilt...

Det er heller ikke det vi taler om. Vi taler om hvad folk har i hovedet
de kan huske.
Mange kan huske at en VW intet udstyr har og at man bliver nødt til at
tilkøbe alt - hvilket er forkert.

Mange kan huske at en Volvo er en svensk kampvogn med masser af
sikkerhed - men er det forkert ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:30

BJ skriver:

> Hvem har bragt på bane, en VW er skrabet og skulle have det image?

Dig flere gange, blandt andet her:

"Der er ingen ved deres fulde fem, der køber en Cee´d i basisversion.

Det overlader Kia til VW, da her er man tvuget til at købe en skrabet
version af hensyn til pengepungen."

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 21:33

KLIP

> Så det er dejligt, at se. Men det forsvarer stadig ikke det voldsomme
> prisskilt...

Jeg tror ikke, du på noget tidspunkt vil få svar på det.

Fakta er:

Kia Cee´d 5 døre i version Sport 2.0 143 Hk= kr. 257.000

Hyundai i30 5 døre Comfort 2.0 143 Hk = kr. 250.000

Golf Trendline 5 døre 1.4 80 Hk = kr. 225.000
Golf Plus Trendline 5 døre 1.4 90 Hk = kr.254.000

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 21:35

KLIP

> [...]
>
> "Der er ingen ved deres fulde fem, der køber en Cee´d i basisversion.
>
> Det overlader Kia til VW, da her er man tvuget til at købe en skrabet

Jeg ville heller aldrig købe en skabet koreaner, når jeg kan få meget mere
for de samme penge, en basis VW koster.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:36

BJ skriver:

> O.k.

Tak, det er da utroligt at du stiller spørgsmål ved det du selv har
skrevet.....

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 21:39

KLIP

> Tak, det er da utroligt at du stiller spørgsmål ved det du selv har
> skrevet.....

Velbekomme.

Det er utroligt, du ikke vil anerkende, man får en rigtig herregårdsvogn fra
en koreansk virksomhed, for samme penge en basis VW Golf koster og endda med
op til 7 års fabriksgaranti.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:41

BJ skriver:

> Jeg tror ikke, du på noget tidspunkt vil få svar på det.

Det har du fået svar på i Message-ID:
<46F167C3.20E92198@du.kan.finde.den>

"BJ skriver:

> På helt samme måde, der gør at folk vil betale en overpris for VW.

Netop."

For satan BJ er debatten blevet for lang for dig ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:42

BJ skriver:

> Det er utroligt, du ikke vil anerkende, man får en rigtig herregårdsvogn fra
> en koreansk virksomhed, for samme penge en basis VW Golf koster og endda med
> op til 7 års fabriksgaranti.

Øøøh, det har jeg gjort flere gange, men du har åbenbart ikke opfattet
det.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 21:44

KLIP

> Det har du fået svar på i Message-ID:
> <46F167C3.20E92198@du.kan.finde.den>
>
> "BJ skriver:

> Netop."
>
> For satan BJ er debatten blevet for lang for dig ?

Du har ikke styr på dit sprog og du har ikke styr på forskellen mellem
kvalitet og sikkerhed kontra udsyr/modelvarianter.

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 21:45

KLIP

> Øøøh, det har jeg gjort flere gange, men du har åbenbart ikke opfattet
> det.

Det har jeg nu.

Tak for din klare udmelding og anerkendelse af modeller fra en koreansk
virksomhed.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:48

BJ skriver:

> Du har ikke styr på dit sprog

Jo

> og du har ikke styr på forskellen mellem
> kvalitet og sikkerhed kontra udsyr/modelvarianter.

Jo.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 21:50

KLIP

> Jo

Nej.

> Jo.

Nej.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:51

BJ skriver:

> Det har jeg nu.

Tak

> Tak for din klare udmelding og anerkendelse af modeller fra en koreansk
> virksomhed.

Sådan har jeg haft det længe. Men andre har det med at gøre mig til
noget jeg ikke er.

Jeg syntes da det er fint at Koreanerne (eller hvad de nu er når det er
i Europa bilerne bliver bygget) kan lave fine biler og sælge dem til
billige penge. På samme vis om jeg syntes at Honda laver nogle teknisk
fine biler og Toyota har styr på kvaliteten af deres bil, samt det er
fint at VAG nu går over til CR.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:52

BJ skriver:

> Nej.

Jo, men du vandrer frem og tilbage i debatten, kan ike huske hvad du sel
eller andre skriver og kommer man for tæt på, ja så drejer du helt uden
om.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 21:53

KLIP

> Tak

Velbekomme.

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 21:55

KLIP

> Jo, men du vandrer frem og tilbage i debatten, kan ike huske hvad du sel
> eller andre skriver og kommer man for tæt på, ja så drejer du helt uden
> om.

Nej, det er netop det du gør og anvender en konstant modspørge og
et-ordteknik.

Den er netop anvendt på dig og du sprang fortvivlet rundt i emner og blande
alt sammen, du overhovedet kunne klippe og klistre sammen.

Jeg har moret mig ikke fyrsteligt, men kongeligt.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:58

BJ skriver:

> Nej, det er netop det du gør og anvender en konstant modspørge og
> et-ordteknik.

Nope, det var dig der begyndte med "image". Så klaskede jeg et eksempel
ind fra andetsteds i debatten, der modbeviste dine udsagn og så røg du
af sporet. Så handlede det pludseligt ikke længere om image, men om
priser.

> Jeg har moret mig ikke fyrsteligt, men kongeligt.

Men ikke desto mindre er det dig der står tilbage som ham der ikke kan
huske, hvad han selv har skrevet.

Fra : BJ

Dato : 19-09-07 22:00

KLIP

> Men ikke desto mindre er det dig der står tilbage som ham der ikke kan
> huske, hvad han selv har skrevet.

O.k. Klaus, du er således vinderen..

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 20-09-07 04:31

> O.k. Klaus, du er således vinderen..

Nix, jég er jo vinderen
Citat:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-07 05:17

BJ skriver:

> O.k. Klaus, du er således vinderen..

Nej, der er ikke vindere eller tabere...

Fra : Henrik B.

Dato : 20-09-07 07:19

> Det er heller ikke det vi taler om. Vi taler om hvad folk har i hovedet
> de kan huske.
> Mange kan huske at en VW intet udstyr har og at man bliver nødt til at
> tilkøbe alt - hvilket er forkert.

Hmmmm, i mine øjen ser det ud som om, VW føler sig nødsaget til, at nævne
"features" sammen med udstyret, for at få det til at virke "imponerende".
F.eks. er sideblink i spejlene sgu da ikke udstyr. Udstyr er noget man kan
bruge til noget ekstraordinært, eller noget som letter hverdagen.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 09:05

> [...]

> Yes! - jeg valgte rigtigt :)
> En lille video om Renaults kollisionssikre biler.
> Det eneste bilfabrikat med 8 modeller m/5 stjerner i NCAP

Yes - en rigtig win/win situation..

mvh
Bjørn J.

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-09-07 13:01

Mogens wrote:
> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nix, jég er jo vinderen

Er du da kollideret allerede?

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-09-07 13:29

> [...]
>F.eks. er sideblink i spejlene sgu da ikke udstyr. Udstyr er noget man kan
>bruge til noget ekstraordinært, eller noget som letter hverdagen.

Nemlig.. det var også derfor jeg kunne "koge" listen ned til nogle få
linier med udstyr. Resten er bare en feature.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-07 15:10

"Henrik B." skriver:

> [...]
> F.eks. er sideblink i spejlene sgu da ikke udstyr. Udstyr er noget man kan
> bruge til noget ekstraordinært, eller noget som letter hverdagen.

Jeg tog såmænd bare den komplett liste.

Udstyr er også indfarvede sidepejle (hvilket såmænd også nævnes på Kia's
hjemmeside som "ekstraudstyr")

Ellers er jeg enig. Men hvornår er eksempelvis aicon ganske almindeligt,
så det ikke behøves at nævnes (på lige fod med intervalvisk osv)?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-07 15:11

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nemlig.. det var også derfor jeg kunne "koge" listen ned til nogle få
> linier med udstyr. Resten er bare en feature.

Så må man jo sige at en Kia Cee'd i stnadardudstyr ikke engang omfatter
"features"....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-09-07 15:43

On Thu, 20 Sep 2007 16:10:55 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Så må man jo sige at en Kia Cee'd i stnadardudstyr ikke engang omfatter
>"features"....

Ikke? Hvad mangler efter din opfattelse?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-07 15:51

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Ikke? Hvad mangler efter din opfattelse?

Elstik ved forsæder eksempelvis - hvem bruger ikek det nu om stunder med
GPS og andet tingel-tangel.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-09-07 16:17

On Thu, 20 Sep 2007 16:50:33 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Elstik ved forsæder eksempelvis - hvem bruger ikek det nu om stunder med
>GPS og andet tingel-tangel.

Jeg synes bestemt ikke den mangler i den vi har bestilt.. eller på
nogen af de andre for den sags skyld...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-07 16:26

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeg synes bestemt ikke den mangler i den vi har bestilt.. eller på
> nogen af de andre for den sags skyld...

Har i bestilt med standardudstyret ?

Kig på
http://www.kiamotors.dk/?section=model&model=3&cnt=equipment
Se selv hvad der "mangler".....

Har en Cee'd indikator for sprugne pærer ?

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-09-07 16:34

On 20 Sep., 14:29, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> Nemlig.. det var også derfor jeg kunne "koge" listen ned til nogle få
> linier med udstyr. Resten er bare en feature.
>
> --
> Martin Johansen [6000]http://tuxx.dk

Ifølge KIA Ceed's udstyrsliste er Michelindæk udstyr, så de tager vist
prisen på det område.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-09-07 16:43

On 19 Sep., 22:50, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
> Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Jeg vil blot tilføje, at Honda i hvert fald hvad angår Civic med
benzinmotor er på niveau med koreanerne hvad angå pris og udstyr. De
klasker også jævnligt Toyota i kvalitet, og det er jo ikke så tosset.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens

Dato : 20-09-07 17:10

> Er du da kollideret allerede?

LOL

Nope, men den måtte desværre på værksted idag, fordi
brændstoftilførslen svigter i perioder. Den har ellers kørt
perfekt...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-07 18:36

"Henrik B." skriver:

> [...]
> F.eks. er sideblink i spejlene sgu da ikke udstyr. Udstyr er noget man kan
> bruge til noget ekstraordinært, eller noget som letter hverdagen.

Har du overvejet at det ikke kun er et VW spørgsmål, men nærmest
generelt?

Kia har indfarvede lygter som en del af deres udstyrsliste
Og dobbeltkonfekten: "Autodown funktion på elruder for" "Elrudehejs for
med safety og autodown"
Eller hvad med: "Lommer på forsæder" som ikke engang findes i alle
udstyrsversioner.

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 19:31

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jeg vil blot tilføje, at Honda i hvert fald hvad angår Civic med
>benzinmotor er på niveau med koreanerne hvad angå pris og udstyr. De
>klasker også jævnligt Toyota i kvalitet, og det er jo ikke så tosset.

Nemlig.

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 19:33

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nope, men den måtte desværre på værksted idag, fordi
> brændstoftilførslen svigter i perioder. Den har ellers kørt
> perfekt...

Den har nok fået dieselpest..

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 20-09-07 20:46

> Den har nok fået dieselpest..

Jeg er lost - hvad er det?

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 20:49

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er lost - hvad er det?

Det ved jeg ikke, men det lyder da skide godt

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 20:54

On Thu, 20 Sep 2007 19:46:27 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg er lost - hvad er det?

>--

Så hut jeg visker var det noget en hel del dieselbrændstof var
forsynet med på et tidspunkt.

Jeg kan ikke lige huske eksakt hvad det drejede sig om.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 20:55

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ved jeg ikke, men det lyder da skide godt

Slog det lige op for dig..

http://da.wikipedia.org/wiki/Dieselpest

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-09-07 20:55

On Thu, 20 Sep 2007 21:49:26 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Det ved jeg ikke, men det lyder da skide godt

>--

ROTFL!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-09-07 21:02

>Har i bestilt med standardudstyret ?

Ja plus en fartfætter.

>Kig på
>http://www.kiamotors.dk/?section=model&model=3&cnt=equipment
>Se selv hvad der "mangler".....

Jojo... men måske de bare antager der er alm. udstyr?

>Har en Cee'd indikator for sprugne pærer ?

Jeg ved det faktisk ikk.. jeg har den i SAAB'en men har ikke brug for
den - tjekker jævnligt, at en pære virker.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 20-09-07 21:11

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Har en Cee'd indikator for sprugne pærer ?

Er det ikke noget man opdager pr automatik ?

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-07 21:17

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jojo... men måske de bare antager der er alm. udstyr?

Siden det er som ektraudstyr på listen ?

> Jeg ved det faktisk ikk.. jeg har den i SAAB'en men har ikke brug for
> den - tjekker jævnligt, at en pære virker.

Sppoky...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-07 21:18

jan@bygteknik.dk skriver:

> Er det ikke noget man opdager pr automatik ?

Springer en baglygtepære mens du kører en tur opdager du det på turen og
kan køre ind forbi tanken efter en ny pære.

Ser man efter selv opdager man det ikke lige med det sammme.

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 21:22

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det ikke noget man opdager pr automatik ?

Jep, specielt hvis man _ser_ efter det.

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 20-09-07 21:27

> Så hut jeg visker var det noget en hel del dieselbrændstof var
> forsynet med på et tidspunkt.
> Jeg kan ikke lige huske eksakt hvad det drejede sig om.

Ovkæj - SÅ forstår jeg bedre.........................................

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 21:30

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ovkæj - SÅ forstår jeg bedre.........................................

Jeg har jo ikke så meget at skaffe med dersens dieselpjaskeri, da den sidste
oliebrænder blev fjernet fra min rækkevidde for næsten 10 år siden.

Det var da vi fik lagt naturgas ind i hytten..

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 20-09-07 22:04

> Jeg har jo ikke så meget at skaffe med dersens dieselpjaskeri, da den
> sidste oliebrænder blev fjernet fra min rækkevidde for næsten 10 år siden.
> Det var da vi fik lagt naturgas ind i hytten..

Naej, du må ændre adfærd :)

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-09-07 22:17

Mogens wrote:

> Naej, du må ændre adfærd :)

En gammel hund og nye tricks...

Fly

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 20-09-07 22:14

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>kan køre ind forbi tanken efter en ny pære.

Der er et stort handicap i den sætning ;)

>Ser man efter selv opdager man det ikke lige med det sammme.

Der er vel heller ikke nogen der forlanger at man under kørslen
kravler rundt udenpå bil ;)

Og - skulle mange nyere biler være forsynet med pære-alarm - er det
endnu en lampe mange åbenbart vælger at overse
--
Jan_stevns

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 20-09-07 22:17

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Jep, specielt hvis man _ser_ efter det.

Jeg ved ikke med dig, men jeg går altid lige en tur bilen rundt -
bortset fra den er født med pærealarm - kigger lige dæk etc.

måske man er oldnordisk på det felt, men det er noget der altid har
siddet fast siden salig Schipper's tid - kørelæreren - en tidligere
militærmand, der sa*me kunne lære os et eller andet.

--
Jan_stevns

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 20-09-07 22:21

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>En gammel hund og nye tricks...

passer ikke

Har en gammel hund - han kan stadig lære ;)

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 22:39

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg ved ikke med dig, men jeg går altid lige en tur bilen rundt -
> bortset fra den er født med pærealarm - kigger lige dæk etc.

Jeg bruger også at kigge i spejlinger eks. store facaderuden.

Så ja, jeg forlader mig heller ikke på alene på pærealarmen.

> måske man er oldnordisk på det felt, men det er noget der altid har
> siddet fast siden salig Schipper's tid - kørelæreren - en tidligere
> militærmand, der sa*me kunne lære os et eller andet.

Nu er det de bløde mænd og stærke kvinder, der er inde i varmen..

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 22:40

KLIP

> En gammel hund og nye tricks...

Jep, det næste må enten natur- eller biogas på potterne..

mvh
Bjørn J.

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-09-07 23:10

BJ wrote:
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jep, det næste må enten natur- eller biogas på potterne..

Nej. LPG er sagen. Langt bedre forbrugstal end naturgas. Enklere anlæg
da LPG kører med maks 20 bars tryk og CNG med 200! bars tryk.

Fly

Fra : BJ

Dato : 20-09-07 23:12

KLIP

> Nej. LPG er sagen. Langt bedre forbrugstal end naturgas. Enklere anlæg da
> LPG kører med maks 20 bars tryk og CNG med 200! bars tryk.

Så napper jeg da det og giver konen en gang diesel:

http://www.diesel-fragrances.co.uk/_en/_gb/index.htm#/catalog/feminine/feminine_fragrance

mvh
Bjørn J.

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-09-07 06:59

Mogens wrote:

> LOL
>
> Nope, men den måtte desværre på værksted idag, fordi
> brændstoftilførslen svigter i perioder. Den har ellers kørt
> perfekt...

Der kan man se - den er altså ikke så perfekt til dagligt brug, som til
laboratoriekollisioner

Just kidding - alle biler der bruges går i stykker.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-09-07 07:02

BJ wrote:..

> Den har nok fået dieselpest..

Det lyder bekendt - jeg har engang nægtet at give hånd til en kammerats
far fordi han kører diesel - "du er garanteret stadig fedtet efter
sidste gang du tankede". Den vakte en vis moro (hos de fleste) OK -
vi _havde_ haft den lange diesel/benzin diskussion over en halv flaske
single malt på det tidspunkt.

Kan det være Dieselpest der er årsag til min aversion? (ikke at jeg vil
af med den)

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 14:55

>Siden det er som ektraudstyr på listen ?

Nu har du tabt mig..?

>Sppoky...

Næh bare alm. bilnørd.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 15:05

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nu har du tabt mig..?

Elstik ved midterkonsol står på udstyrslisten. Det er en af de ting der
ikke er med i standardversionerne....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 15:23

On Fri, 21 Sep 2007 16:04:47 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Elstik ved midterkonsol står på udstyrslisten. Det er en af de ting der
>ikke er med i standardversionerne....

Vores er da en standardversion.. Exclusive model. Den er ganske
standard ud over fartfætteren..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 15:32

KLIP

> Vores er da en standardversion.. Exclusive model. Den er ganske
> standard ud over fartfætteren..

I en Volvo er cigartænder og askebæger ekstraudstyr både foran og bagved.

Skal man have en cigartænder i, skal man dæleme fjerne den elendige
plasticdims, der sidder standard hvorpå der står 12V og derefter sætte
"glødedimsen i indsatsen.....

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 15:44

>I en Volvo er cigartænder og askebæger ekstraudstyr både foran og bagved.

Det er også ekstra i vores.

Men alm. cigarstik uden cigartænder og med plasthætte er standard.

Og da det eneste vi ryger er af og til på røven, så er det helt fint
:)

MEn der fåes da en rygerpakke til dem der er trætte af livet...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 15:48

> Det er også ekstra i vores.

Tadaaa..

> Men alm. cigarstik uden cigartænder og med plasthætte er standard.
>
> Og da det eneste vi ryger er af og til på røven, så er det helt fint
> :)

Jeg ryger af helvede til..:)

> MEn der fåes da en rygerpakke til dem der er trætte af livet...

Jep, hvis de da ikke har købt dieselversionen, for så de allerede godt på
vej ud over afgrunden.

Desværre tager de langt flere med sig end tobaksrygerne gør.....

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 15:52

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Vores er da en standardversion.. Exclusive model. Den er ganske
> standard ud over fartfætteren..

Exclusive er jo også "luksusversionen", der kan endda fås klimaanlæg som
ekstraudstyr i sådan en fætter.

Kig nu på den bil længst til venstre:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 15:55

>Exclusive er jo også "luksusversionen", der kan endda fås klimaanlæg som
>ekstraudstyr i sådan en fætter.

Jep men stadig en standard variant.

>Kig nu på den bil længst til venstre:
>http://www.kiamotors.dk/?section=model&model=3&cnt=equipment

Er den mere standard end vores? Næh blot anderledes udstyret (og
prissat). Men begge er skam almindelige standardversioner ;)

Jeg tror vi taler forbi hinanden. Men jeg ved hvad du mener nu - og
tak for det så er jeg med igen ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 15:58

>Tadaaa..

Cigartænderen er.. den er ekstra i alle modellerne. Den fåes som en
"Ryger-pakke" og inkluderer selve tænderen, en tur på værksted for at
få fjernet plasthætten og så et askebæger istedet for aflæggerrum.

>Jeg ryger af helvede til..:)

På røven eller ??

>Jep, hvis de da ikke har købt dieselversionen, for så de allerede godt på
>vej ud over afgrunden.
>
>Desværre tager de langt flere med sig end tobaksrygerne gør.....

Det skal jeg ikke kunne sige.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 16:00

KLIP

> Exclusive er jo også "luksusversionen", der kan endda fås klimaanlæg som
> ekstraudstyr i sådan en fætter.
>
> Kig nu på den bil længst til venstre:
> http://www.kiamotors.dk/?section=model&model=3&cnt=equipment

Du mener den til 176.000 kr. ?

Prøv at kigge på den, der er nummer 30 her:

http://www.volkswagen.dk/pdfgen/pdfgen_person.asp?action=PriceFolder&strModel=den
nye golf &modelAar=2008

alternativt den der er nummer 1 her:

http://www.volkswagen.dk/pdfgen/pdfgen_person.asp?action=PriceFolder&strModel=golf
plus&modelAar=2008

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 16:03

KLIP

> Jeg tror vi taler forbi hinanden. Men jeg ved hvad du mener nu - og
> tak for det så er jeg med igen ;)

Betyder det, man skal gå efter basismodellen uanset, hvad potten koster?

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 16:10

KLIP

> Hvad mener du er "masser af udstyr" ?

Mangler en Golf ikke 2 døre i basisversionen?

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 16:09

>Betyder det, man skal gå efter basismodellen uanset, hvad potten koster?

Er ikke med på hvad du mener.

Men spørger du mig skal du gå efter Exclusive uanset hvad som min...
evt. Sport. Og så husk fartpilot!!

Active/Motion virker ret skrabede..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 16:12

KLIP

> Er ikke med på hvad du mener.
>
> Men spørger du mig skal du gå efter Exclusive uanset hvad som min...
> evt. Sport. Og så husk fartpilot!!
>
> Active/Motion virker ret skrabede..

Jeg hæfter mig ved den konstante brug af 'basismodellen/versionen'.

Mangler en Golf (for anden gang) så ikke bl.a. 2 døre ..... de bageste?

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 17:30

>Jeg hæfter mig ved den konstante brug af 'basismodellen/versionen'.

Åh jo, basis model er jo Active/Motion. Og så er der Exclusive og
Sport.

Men alle er standard versioner. Men basis er IMHO noget andet end
standard.

>Mangler en Golf (for anden gang) så ikke bl.a. 2 døre ..... de bageste?

Fisk...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 17:36

KLIP

> Men alle er standard versioner. Men basis er IMHO noget andet end
> standard.

Du kan da ikke sammenligne 2 biler med hver sin pris (der er dramatisk
forskellig) og så tage den laveste model af den ene og en højere model af
den anden.

Du er er tvungen til at sammenligne priser, altså hvad du kan få for dine
penge.

Det er da dem, der skal forrentes, ikke udstyret ?

Det er den værste gang æbler og pærer blot for at få ret i, den laveste
version af Cee´d/i30 er ringere udstyret end en Golf.

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 17:49

>i, den laveste
>version af Cee´d/i30 er ringere udstyret end en Golf.

Ja det har du da ret i...

Men jeg var heller ikke den der startede det hele.. hehe..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 17:58

BJ skriver:

> Du kan da ikke sammenligne 2 biler med hver sin pris (der er dramatisk
> forskellig) og så tage den laveste model af den ene og en højere model af
> den anden.

Det var laveste model af dem begge.

Det er stadigvæk det image folk kan huske eller ikke huske vi taler om,
men det her du allerede glemt igen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 18:08

>Det er stadigvæk det image folk kan huske eller ikke huske vi taler om,
>men det her du allerede glemt igen.

Min anke har altid været, at VW var skrabet. Men jeg kan se det er
ændret og tak for det VW.

Så mangler priserne bare, at falde til et normalt niveau.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 18:15

KLIP

> Min anke har altid været, at VW var skrabet. Men jeg kan se det er
> ændret og tak for det VW.
>
> Så mangler priserne bare, at falde til et normalt niveau.

Det udsagn tilslutter jeg mig fuldt ud.

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 21-09-07 18:22

> Der kan man se - den er altså ikke så perfekt til dagligt brug, som til
> laboratoriekollisioner
> Just kidding - alle biler der bruges går i stykker.

Problemet var......................................dieselpest!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 18:24

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Min anke har altid været, at VW var skrabet. Men jeg kan se det er
> ændret og tak for det VW.

Din tanke har også altid været at Volvo er en sikker bil - står det mon
også for fald ?

> Så mangler priserne bare, at falde til et normalt niveau.

Ja, det ville være dejligt, men så blev de nok nødt til at fjerne alt
det dyre udstyr igen

Eller at medarbejderne hos de koreanske bilfabrikker begynder at få en
løn der matcher de andres ?

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 18:25

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Problemet var......................................dieselpest!

Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 18:28

KLIP

> Din tanke har også altid været at Volvo er en sikker bil - står det mon
> også for fald ?

Nej, det er et faktum.

> Ja, det ville være dejligt, men så blev de nok nødt til at fjerne alt
> det dyre udstyr igen

Det er ikeke en gang logisk, det du skriver.

> Eller at medarbejderne hos de koreanske bilfabrikker begynder at få en
> løn der matcher de andres ?

Jep, så kunne det være at eks. Samsungs fladskræms-TV kunne komme op i et
anstændigt leje eller for den sags skyld at det andet elektronik derude
fra..

Jeg er dog sikker på, du har købt B&O eller tilsvarende europæisk
udstyr..)))))))))))))))))

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 18:31

BJ skriver:

> Nej, det er et faktum.

I følge ?

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 18:33

KLIP

> I følge ?

Betvivler du da EuroNCAP og alle de andre sikkerhedstestere ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 18:35

BJ skriver:

> Betvivler du da EuroNCAP og alle de andre sikkerhedstestere ?

Du gør det selv, så hvorfor ikke?

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 18:38

KLIP

> Du gør det selv, så hvorfor ikke?

Hvad betvivler jeg da, så vidt jeg ved, tager jeg samtlige testere til
efterretning ?

Jeg har dog fået forståelsen af, det gør du ikke, med mindre det passer 100%
ind i din tankegang/diskussionsform. Er det ikke korrekt ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 18:58

BJ skriver:

> Hvad betvivler jeg da, så vidt jeg ved, tager jeg samtlige testere til
> efterretning ?

Du mener eksempelvis at Renault bygger biler så de specifikt klarer sig
godt i EuroNCAP, hvem siger at Volvo ikke gør det samme ?

Sovt at se at den "åååh så sikre Volvo" i samme klasse som en gammel
Golf som min, ikke scorer flere stjerner end min gamle Golf, kun 1 point
mere. Til trods for at Volvo'en er en nyere konstruktion.

En Citroen C4 scorer endnu flere point, er det fordi Citroen og VW laver
lige så sikre biler som Volvo, eller fordi Volvo sådan set kun laver
biler med "gennemsnitlig sikkerhed" ?

> Jeg har dog fået forståelsen af, det gør du ikke, med mindre det passer 100%
> ind i din tankegang/diskussionsform. Er det ikke korrekt ?

Nope, jeg har bare lært af dig at læse tallene til "min" fordel. Du
smager din egen medicin.....

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 19:19

KLIP

> Du mener eksempelvis at Renault bygger biler så de specifikt klarer sig
> godt i EuroNCAP, hvem siger at Volvo ikke gør det samme ?

Ikke jeg, men faktum er, Volvo/(Saab) har en betragtelig længere tradition
på området ... end så mange andre.

Er du ikke enig i det ?

> Sovt at se at den "åååh så sikre Volvo" i samme klasse som en gammel
> Golf som min, ikke scorer flere stjerner end min gamle Golf, kun 1 point
> mere. Til trods for at Volvo'en er en nyere konstruktion.

Er det da dårligt, for så er VW jo 1 point dårligere ?

> En Citroen C4 scorer endnu flere point, er det fordi Citroen og VW laver
> lige så sikre biler som Volvo, eller fordi Volvo sådan set kun laver
> biler med "gennemsnitlig sikkerhed" ?

Jeg håber da for køberne af samtlige PSA-produkter og også fra VW med
tilhørende andre bilmærker, de gør sig store anstrengelser i så henseende.

Gør du ikke ?

> Nope, jeg har bare lært af dig at læse tallene til "min" fordel. Du
> smager din egen medicin.....

Jeg er i hvert fald begyndt at bruge meget stræk hostesaft efter at have
læst et utal af dine indlæg.

Du skulle vel ikke tilfældigvis være på medicin også f.eks lykkepiller eller
lignende ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 19:25

>Din tanke har også altid været at Volvo er en sikker bil - står det mon
>også for fald ?

Nej vi ved jo alle det er SAAB der er sikrest

>Ja, det ville være dejligt, men så blev de nok nødt til at fjerne alt
>det dyre udstyr igen

Den holder ikke - selv dengang hvor elruder var dyrt ekstra udstyr og
standard hos alle andre var VW en del dyrere.

>Eller at medarbejderne hos de koreanske bilfabrikker begynder at få en
>løn der matcher de andres ?

Og hvor er det lige mange af VW's biler laves? Ikke i EU ihvertfald..

Og cee'd er lavet i EU så man må gå ud fra de får løn efter forholdene
i det land og ikke Korea.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 22:29

BJ skriver:

> Ikke jeg, men faktum er, Volvo/(Saab) har en betragtelig længere tradition
> på området ... end så mange andre.
>
> Er du ikke enig i det ?

Jo, til sammenligning har VW haft en tradition for at lave skrabede
biler - det er ovre nu.

> Er det da dårligt, for så er VW jo 1 point dårligere ?

Ja, det er sku da ringe at selveste sikkerhedseksperten Volvo ikke
engang kan lave en bil der er meget bedre end en stiv tysk kampvogn.

> Jeg håber da for køberne af samtlige PSA-produkter og også fra VW med
> tilhørende andre bilmærker, de gør sig store anstrengelser i så henseende.
>
> Gør du ikke ?

Jo, men det lader til at Volvo er overhalet på sikkerheden, så altså
står deres image som de sikreste biler altså for fald.

> Jeg er i hvert fald begyndt at bruge meget stræk hostesaft efter at have
> læst et utal af dine indlæg.

Det kan jeg godt forstå. Det er ikke let for dig at blive ved med at
holde fast i sine gamle forstokkede billeder

> Du skulle vel ikke tilfældigvis være på medicin også f.eks lykkepiller eller
> lignende ?

Nope.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 22:32

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Den holder ikke - selv dengang hvor elruder var dyrt ekstra udstyr og
> standard hos alle andre var VW en del dyrere.

En del - ja

> Og hvor er det lige mange af VW's biler laves? Ikke i EU ihvertfald..

Golf ?

Wolfsburg, Tyskland

> Og cee'd er lavet i EU så man må gå ud fra de får løn efter forholdene
> i det land og ikke Korea.

Hmmm, Slovakiet ikke ?

Jo, hvorfor tror du at Europæiske fabrikker flytter til østeuropa
(Grundfos eksempelvis har lige meldt ud at de udvider voldsomt i Ungarn)
?

Lønnen og arbejdsvilkårene - et nært familiemedlem arbejder på "pumpen"
og er med til at sætte fabrikker dernede i gang....

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 22:34

KLIP

Shit, jeg troede din PC endelig var gået ned.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 22:51

BJ skriver:

> Shit, jeg troede din PC endelig var gået ned.

Glem det, jeg har tysk kvalivare (sikkert samlet i østen).

Men nu taler du igen udenom

> Nej.

Jo, så længe de ikke fremstiller de sikreste biler i klassen, så er de
kun blød mellemvare - på linje med en Golf. Udstyret i en Volvo er jo
også tilnærmelsesvist nul og prisen lige så høj som en Golf. Hvordan kan
den fabrik da overhovedet overleve ?

På sit (engang sande) rygte om at de laver de sikreste biler ?

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 22:55

KLIP

> Glem det, jeg har tysk kvalivare (sikkert samlet i østen).
>
> Men nu taler du igen udenom

Nej.

Du kan kun forstå udstyr, der findes hos alle andre fabrikanter og ikke
udstyr i en Volvo som andre først får langt senere.

At vi herhjemme stort set kun køre i "skrabede biler" skyldes vore
registreringsafgifter.

Det problem findes ikke på Volvos hovedmarked.

Nu synes jeg ellers, det efterhånden er nok, Klaus.

Vær du tilfreds med dit, så skal jeg nok være tilfreds med mit.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 22:59

BJ skriver:

> Du kan kun forstå udstyr, der findes hos alle andre fabrikanter og ikke
> udstyr i en Volvo som andre først får langt senere.

Det er samme udstyr du selv mener var i en Cee'd men ikke i en Golf -
når jeg så begynder på Volvo gælder det pludseligt ikke ?

> At vi herhjemme stort set kun køre i "skrabede biler" skyldes vore
> registreringsafgifter.

Jeps

> Det problem findes ikke på Volvos hovedmarked.

Nope, men den manglende topplacering i sikkerhed er der stadigvæk - hvor
pinligt.

> Nu synes jeg ellers, det efterhånden er nok, Klaus.

Det kan jeg forstå, for nu er du igen trængt op i en krog.

> Vær du tilfreds med dit, så skal jeg nok være tilfreds med mit.

Jeg er tilfreds med mit og du sikkert med dit - ingen tvivl.

Fra : BJ

Dato : 21-09-07 23:02

KLIP

> Det kan jeg forstå, for nu er du igen trængt op i en krog.

Njaee ... det synes jeg nu ikke, men du er gennemgående et dybt usympatisk
individ at debattere med.

Så det har jeg ikke megen lyst til mere.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 23:05

BJ skriver:

> Njaee ... det synes jeg nu ikke, men du er gennemgående et dybt usympatisk
> individ at debattere med.

Fordi jeg bruger samme metoder som dig selv ?

> Så det har jeg ikke megen lyst til mere.

Så lad være - ddet er et frit land.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-09-07 23:17

On 21 Sep., 23:59, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]
> Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

På listen for 2007 er der da 3 Voller at tælle http://www.iihs.org/ratings/default.aspx

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-07 23:20

>Golf ?
>Wolfsburg, Tyskland

Den og Passat hvis jeg husker ret.. .. men de andre er jo ikke
tilsvarende billigere...?

>Hmmm, Slovakiet ikke ?

Jo tror jeg. Eller Tjekkiet.. det er øst ihvetfald :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-07 06:29

Kim Kristensen skriver:

> På listen for 2007 er der da 3 Voller at tælle http://www.iihs.org/ratings/default.aspx

Er C30 med der ?

Er Citroen C4 med der ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-07 06:30

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Den og Passat hvis jeg husker ret.. .. men de andre er jo ikke
> tilsvarende billigere...?

Skoda bygget i Thjekkiet er.

Fox bygget i Brasillien er. Polo bliver svjh bygget i Spanien.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-09-07 09:35

On 22 Sep., 07:29, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]
> Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

C30 er der ikke endnu, og franske biler er vist ikke noget man rigtig
bruger i USA. Det ændre dog ikke på at tre Volvo'er blev rated
specielt højt, og S80 højest http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=3823

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-07 09:38

Kim Kristensen skriver:

> C30 er der ikke endnu, og franske biler er vist ikke noget man rigtig
> bruger i USA. Det ændre dog ikke på at tre Volvo'er blev rated
> [...]

Det kan man vel også, når man ikke tester de biler der er bedre?

Igen, kig på EuroNCAP - her tester de de biler vi bruger i Europa

C30 falder da igennem som helt almindelig - eller VW og Citroen byger
biler på kalsse med Volvo (som så ikke skiller sig ud fra mængden).

Fra : BJ

Dato : 22-09-07 10:50

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er C30 med der ?
>
> Er Citroen C4 med der ?

Det ser fint ud, jeg tror blot ikke det kan betale sig at diskutere mere med
manden.

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-09-07 12:15

On Sat, 22 Sep 2007 07:30:10 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Skoda bygget i Thjekkiet er.

Jeg snakker VW, ikke VAG.

>Fox bygget i Brasillien er. Polo bliver svjh bygget i Spanien.

Hvad så med Touran mlf? Du kan ikke komme udenom, at det kun er 1 (2?)
der bygges i Tyskland - resten bliver bygget hvor det er billigst for
dem.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-09-07 12:21

On 22 Sep., 10:37, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]
> Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Nu er det jo svært at sige om de rent faktisk er bedre, når
personbilen fra siden bliver erstattet af en børstraktor. Stolpetesten
er ikke med men til gengæld en whiplash-test, endeligt ser det ikke ud
til at der i US-testen er point for selealarmer og lignende. Med en
whiplash-test i det samlede resultat kan det jo sagtens tænkes at S80
samlet set klare sig bedre end C4, i whiplash-test alene er der i
hvert fald en forskel at spore http://www.folksam.se/testergodarad/bilen/hursakerarbilen/valjrattbil/whiplash

Jeg mindes på et tidspunkt at have læst (hos EuroNCAP, Folksam eller
lignende) at man ikke kan sammenligne klasserne, gør man det alligevel
skal der gives et tillæg på en stjerne pr. klasse man går op. Hvis det
er sandt skulle S80 jo sammenlignet med C4's 5 stjerner stå til 6,
samtidig er jeg overbevist om at der er sket forbedringer på de år der
er gået siden EuroNCAP-testen (måske endda for begge).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-09-07 12:24

On 22 Sep., 11:50, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> "Kim Kristensen" <ki...@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelsenews:1190450092.837586.64820@o80g2000hse.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Det ser fint ud, jeg tror blot ikke det kan betale sig at diskutere mere med
> manden.
>
> mvh
> Bjørn J.

Det er muligt, men jeg skal jo have tiden til at gå mens jeg "ripper"
hele CD-samlingen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 22-09-07 12:29

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Det er muligt, men jeg skal jo have tiden til at gå mens jeg "ripper"
>hele CD-samlingen.

O.k., jeg føler at have brugt, for det er bestemt ingen investering, nok tid
på karlen og naturligvis også moret mig kosteligt.

Nu er det så tid at komme videre med andre sysler.

Skal have bygget et par Knuffel og også en enkelt Clik, så vi er klar til
indendørssæsonen.

mvh
Bjørn J.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 12:05

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hvad så med Touran mlf?

Phaeton byges i Dresden - og den er _dyr_. Resten har jeg ikke styr på.

> Du kan ikke komme udenom, at det kun er 1 (2?)
> der bygges i Tyskland - resten bliver bygget hvor det er billigst for
> dem.

Har du da styr på, hvor de bliver bygget ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 12:15

>Phaeton byges i Dresden - og den er _dyr_. Resten har jeg ikke styr på.

Ja den koster knaster.

>Har du da styr på, hvor de bliver bygget ?

Ikke ret meget mere end dig.. men flere bygges da i Brasilien og slige
steder.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 12:45

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Ja den koster knaster.

Fabrikken skulle være noget af et udstyrsstykke, hvisde fliser over alt,
hvide handsker på de fleste medarbejdere - og så bruger de gudhjælpemig
tog (specialfremstillede godssporvogne) til at fragte divese dele ind
til fabrikken

<http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/content/en/the_group/production_plants.html>

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 13:31

> [...]
>hvide handsker på de fleste medarbejdere - og så bruger de gudhjælpemig
>tog (specialfremstillede godssporvogne) til at fragte divese dele ind

Det er ikke med til, at holde prisen i ave ihvertifælde..

><http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/content/en/the_group/production_plants.html>

Ok.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-07 09:10

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Der er vel kun Volvo, der leverer topkarakterer her på samtlige modeller.
>
> "God" er vel en halv stjerne og "tilstrækkelig" en halv stjerne med rød
> streg oven.

Interessant fra Folksam - deres Whiplash-test - Saab og Volvo er lutter
grønne, hvor Renault er lutter gule:

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 09:27

> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Interessant fra Folksam - deres Whiplash-test - Saab og Volvo er lutter
> [...]

Ja - det er rigtigt - men Folksam har så heller ikke alle Renault-modellerne
med - f.eks. Scénic, der klarede sig godt i den engelske undersøgelse. Det
ændrer selvfølgelig ikke ved, at de øvrige burde være bedre, men som sådan
synes jeg ikke resultatet afviger (nævneværdigt) fra den engelske
undersøgelse.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-07 08:59

"KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> OK - sandhed med modifikationer - jeg fokuserede på min egen Scénic - det
> samlede resultat er pænt - men ikke topkarakter "overall":
> [...]

Næææh KASO, men nu ér det jo en Saab opfindelse, om som resultaterne ser ud,
må man da selvfølgelig påregne, at den videreudviklede type i 9-3SS, ér
bedre end den oprindelige i OG9-3/9-5. Men de er der stadig i de årgange,
trods ingen andre bilfabrikanter havde dem. Det er lidt ligesom din holdning
til Folksam: De gamle skal ikke tælles med, for de trækker gennemsnittet
ned. )

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 09:35

> [...]
> årgange, trods ingen andre bilfabrikanter havde dem. Det er lidt ligesom
> din holdning til Folksam: De gamle skal ikke tælles med, for de trækker

Øhh - jeg forstår ikke helt, hvad du skriver?
Hvad er en Saab opfindelse - som videreudvikles i.... ?
Aktive nakkestøtter?

Og ja - Folksams resultater er kun interessante, hvis man skal købe en
(meget) gl. bil - den siger ikke rigtigt noget om, hvordan en moderne bil
klarer sig ifht. konkurrenterne. Testen Modus vs. Volvo 940 eller Fiesta vs.
Sierra er da meget tydelige eksempler på dette. Jeg forstår så bare ikke
sammenhængen hertil?

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-07 12:31

> Øhh - jeg forstår ikke helt, hvad du skriver?

Ok, jeg prøver igen.

> Hvad er en Saab opfindelse - som videreudvikles i.... ?
> Aktive nakkestøtter?

Jep! De blev oprindelig introduceret i den tidligere model 900/9-3 (og 9-5).
Men de er videreudviklet (forbedret), som det ses, qua dit link til Thatham.

Du skriver at selv Saab får ikke lutter "grønne" i Thatham-testen. Jeg
svarer, at det er sandt, men det er stadig de "oprindelige" whiplashsæder,
som sad i Saab, længe inden andre fik den slags sæder.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 13:55

> [...]
> svarer, at det er sandt, men det er stadig de "oprindelige" whiplashsæder,
> som sad i Saab, længe inden andre fik den slags sæder.

OK - så er jeg med!

Ja - den oprindelige idé var jo ganske enkel, som jeg husker den - men
samtidig ganske fiks. Idéen blev dog også hurtigt "lånt" af andre - jeg tror
sjovt nok, at det var Nissan, der var blandt de første til at "låne".

Min tidligere bil (Mégane Coupé 1999) kunne ihvertfald godt have brugt
nakkestøtter, der kunne justeres bedre. Heldigvis fik jeg aldrig brug for
dem. For mange år siden havde jeg en gl. MB 280S (1977) - her kunne
nakkestøtterne justeres perfekt - og jeg har oplevet Citroën'er, med
tilsvarende muligheder for adskillige år siden, så det burde ikke være så
svært. Det ligner rent sjusk ikke at levere biler med ordentlige
nakkestøtter.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-07 15:02

> tilsvarende muligheder for adskillige år siden, så det burde ikke være så
> svært. Det ligner rent sjusk ikke at levere biler med ordentlige
> nakkestøtter.

Helt enig! Det virker som om, at det er det første sted bilfabrikanterne
sparer...

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 16:37

> "KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> Helt enig! Det virker som om, at det er det første sted bilfabrikanterne
> sparer...

Jeg er nu ikke sikker på, at det behøver at blive dyrere, at gøre det
rigtigt. Nogle gange tror jeg at design går over funktion

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-07 15:03

"KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

Iøvrigt så offentliggøres Folksam 2007-undersøgelsen i uge 45. Spændende at
se, hvordan Laguna'en gør sig.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Tom

Dato : 18-09-07 16:05

> "KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen
>
> Iøvrigt så offentliggøres Folksam 2007-undersøgelsen i uge 45. Spændende
> at se, hvordan Laguna'en gør sig.

tja, det er der jo nogen der kan fornøje sig med. Som jeg har forstået
folksams måde at analysere bilernes sikkerhed på, så kan man ikke bruge det
til særlig meget. .

Ret mig hvis jeg er forkert, men folksams vurderinger baserer på hvor galt
ulykker er gået i det virkelige liv. Dette kan selvfølgelig på ingen måde
danne grundlag for andet end tilfældigheder og statistisk usikkerhed.
Om bilisten kører 110 i en Ranault og en anden kører 80 en Fiesta og manden
i Renaulten overlever mens ham i Fiesta'en dør.....fortæller sådan set nada
om sikkerheden, da ikke 2 ulykker er ens.....det bliver derfor en
sammenligning af pærer og sko og hvad der er mest sikker af pærer og sko.
DERFOR kan folksams liste ikke bruges til noget....ej heller fordi den
kommer fra sverige og man har opfundet sikkerhedsselen i sverige osv osv.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-07 07:53

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ulykker er gået i det virkelige liv. Dette kan selvfølgelig på ingen måde
> danne grundlag for andet end tilfældigheder og statistisk usikkerhed.

Nej, men jo flere ulykker man analyserer, desto mindre bliver den
statistiske usikkerhed. Og så længe vi snakker pænt over 70.000 bil-mod-bil
ulykker, så går det nu nok....
Om ikke andet, viser det da langt bedre end f.eks. EuroNCAP, om en models
samlede sikkerhed er iorden. For du mener forhåbentlig ikke, at EuroNCAP så
siger mere om en models reelle sikkerhed!!!??

> [...]
> sammenligning af pærer og sko og hvad der er mest sikker af pærer og sko.
> DERFOR kan folksams liste ikke bruges til noget....

Det er noget vrøvl Tom! Hvis man nu har undersøgt f.eks. 70 ulykker, hvor
"din" Mondeo har været indblandet, og ingen er blevet dræbt, uanset om det
har været mod ældre/nyere/mindre/større biler end Mondeo'en. Vil du så ikke
kunne konkludere, at den Mondeo sgu er en sikker bil? Jeg vil ihvertfald
gerne sætte mit lid til, at det forholder sig sådan.

> ej heller fordi den kommer fra sverige og man har opfundet sikkerhedsselen
> i sverige osv osv.

Jep, i Trollhättan.....

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Tom

Dato : 19-09-07 17:33

> [...]
> samlede sikkerhed er iorden. For du mener forhåbentlig ikke, at EuroNCAP
> så siger mere om en models reelle sikkerhed!!!??

Jo i frontal og sidekollision gør den. Og hvad bedre er, så er resultaterne
SAMMENLIGNELIGE da de er udført under samme forhold. Desuden siger NCAP også
noget om faren for en fodgænger.
Vel også derfor at stort set ingen bilfabrikanter nævner folksam med et ord
i deres salgsmateriale.

> [...]
> ikke kunne konkludere, at den Mondeo sgu er en sikker bil? Jeg vil
> ihvertfald gerne sætte mit lid til, at det forholder sig sådan.

Nej det er statestik og INTET andet. Du kan tage 1000 Renault megane der har
været involveret i ulykker og grupere dem efter bilens farve. Så vil du
også få en statestik som måske siger at det er farligere at køre i en rød
megane. Det er ren statestik som bliver brugt eller misbrugt til at fortælle
at et eller andet.

For bare at give dig et eksempel på hvordan man kan bilde en hel befolkning
en løgn ind ved at misbruge statestik. Så har vi sikkert alle hørt om at
danskerne skal til at arbejde længere fordi statestikken siger at vi bliver
ældre og ældre og dermed lever længere. Dette er selvfølgelig MISBRUG at
tallene da fakta er vi ikke skal regne med at leve mere end 80 år alligevel.
At statestikkerne kan vise at gennemsnittet stiger, skyldes at færre børn
dør og derfor vil bedre gennemsnittet betragtelig men ikke at vi som individ
lever længere.

Samme misbrug af statestik bruger folksam, deres tal siger sådan set nada om
de enkelte bilers sikkerhed. Fakta som at unge ofte kører gamle biler og
laver de fleste ulykker kan så let forvride billedet til at tro at så er
gamle biler sørme livsfarlige.....eller at sportvogne ofte bliver kørt hårdt
og derfor også er overrepresenteret i farlighed kan så måske også vise at
sikkerhed = 0 selv om sportvognene KAN være mere sikre end alm familiebiler
HVIS de blev kørt som sådan. Folksam er statestik (mis)brug af værste skuffe
og enhver professor på universitet ville kalde det "videnskabelig uredlig"
at prøve at sammenligne biler på tværs af pris, målgruppe osv.
Man behøver vel bare at nævne at Polo er et foretrukket køretøj blandt
kvinder og da mange kvinder ikke laver ulykker i så alvorlig grad som mænd,
så kan folksam (som eksempel) få det til at se ud som om man har gode
overlevelseschancer i forhold til en gammel 323 som ofte bliver fortrukket
af unge mænd.

Enhver der skulle forsvare en afhandling udarbejdet på samme måde som
folksam gør, vil blive "dumpet" med et brag, da statestikken ikke fortæller
noget om bilernes indbyrdes sikkerhed. Desuden kan man ikke lave sådanne
statestikker uden at have en kontrolgruppe hvilket jeg ikke mener at folksam
anvender. Virkelig ikke seriøs statetistisk arbejde men vel også derfor at
bilfabrikkerne ikke gider anvende dem....(måske minus de svenske).

Jeg er mig fuld bevidst om at jeg ryster mange i deres opfattelse af at man
ikke kan tillade sig at anfægte svenske undersøgelser, men det er hvad jeg
gør. Betingelserne for at lave sammenligninger af bilulykkerne på den måde
et mildest talt ringe....

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-07 18:44

> Jo i frontal og sidekollision gør den.

Tom for sat**, vis nu du er en intelligent mand. Hvor EuroNCAP siger noget
om ét eneste setup, siger Folksams undersøgelse netop noget om hele frontens
(bilens) sikkerhed, da der i måske 50 frontalkollisioner, rammes på 30
forskellige måde, med 15 forskellige hastigheder og med 20 forskellige
vægte. Altså et mere alsidigt og bredt grundlag.

> Og hvad bedre er, så er resultaterne SAMMENLIGNELIGE da de er udført under
> samme forhold.

Det er så den eneste fordel ved EuroNCAP. Men, som du selv skriver, er
sansynligheden for at man rammer med lige nøjagtig dén hastighed, overlap
(40%), vinkel og vægt, stort set lig 0!

> Desuden siger NCAP også noget om faren for en fodgænger.

Interesserer mig ikke. I dén situation er jeg først og fremmest mest
interesseret i tilstanden på de personer, som befinder sig i bilen.

> [...]
> du også få en statestik som måske siger at det er farligere at køre i en
> rød megane. Det er ren statestik som bliver brugt eller misbrugt til at

Ja, som jeg nævner, er det også et spørgsmål om størrelse. Tager du f.eks. 1
mio. Megane, vil det udjævne sig. Det er lige så meget et spørgsmål om, at
kunne se et mønster.

> [...]

> mænd, så kan folksam (som eksempel) få det til at se ud som om man har
> gode overlevelseschancer i forhold til en gammel 323 som ofte bliver

To ovenstående afsnit, viser med al tydelighed, at du slet ikke har fattet,
hvordan Folksam indsamler deres data! Fiolksam er flintrende ligeglde med
alder, køn, sportsvogn, familieæske m.v. De kigger udelukkende på, om
personen(erne) i bilen er dræbt eller kvæstet, og hvor hårdt. Ergo siger dét
noget om sikkerheden, og netop ikke om føreren. Tag f.eks. Saab 9000, som 3
gange (6 år) op gennem 90'erne blev udnævnt af Folksam, til at være den
sikreste bil, på de svenske veje. Og dét er en bil, som rigtig mange unge
svenskere kører rundt i, og ofte med rigtig mange hestekræfter. Iflg. din
"filosofi", skulle det dermed være en usikker bil, eftersom den kan benævnes
som en Brianbil. Men trods unge svenske knøse og mange Hk, var den stadig
sikker.
Samme 9000 klacificeres også i den laveste forsikringsklasse, hvor man netop
klassificerer efter risikoen for skader ved uheld. Og derovre kører trods
alt mange store, tunge æsker rundt.

Et andet eksempel er Saab 900 (NG), som iflg. EuroNCAP ikke er specielt
sikker. En ung svensk kvinde kører ud foran en Hiace, som rammer førersiden
med 70 - 80 km/t. Bilen er ikke udstyret med sideairbag, og iflg. EuroNCAP
er hun død. Men iflg. virkeligheden lever hun idag. Godt nok var hun indlagt
i 3 mdr., men hun lever og har sin førlighed.

Samme 900 står på Saab Museet, hvor man i forbindelse med præsentationen af
den, fremviste en crashtestet 900, med 4 crashtestdukker sidende i. Det
specielle i den sammenhæng er, at man havde crashtestet den i fronten med 56
km/t. Derefter i bagenden med 56 km/, for at slutte af med at lave en
sidekollision med 30 km/t. Alt sammen på samme bil! Dukkerne i den bil ville
have overlevet, ligesom samtlige døre stadig kunne åbnes!

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Tom

Dato : 20-09-07 15:24

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Tom for sat**, vis nu du er en intelligent mand.

HOLD OP MED PERSONLIGE ANGREB FORDI VÌ IKKE ER ENIGE. Det er selvmål at
begynde at argumentere på "din måde"

> [...]
> frontalkollisioner, rammes på 30 forskellige måde, med 15 forskellige
> hastigheder og med 20 forskellige vægte. Altså et mere alsidigt og bredt

Som er GENNEMSYRET at en million andre faktorer, såsom førens reaktion,
alder, bilens hastighed osv.

> Interesserer mig ikke. I dén situation er jeg først og fremmest mest
> interesseret i tilstanden på de personer, som befinder sig i bilen.

dem i bilen sker der nok ikke det store med når du kun rammer en fodgænger.

> Ja, som jeg nævner, er det også et spørgsmål om størrelse. Tager du f.eks.
> 1 mio. Megane, vil det udjævne sig. Det er lige så meget et spørgsmål om,
> at kunne se et mønster.

Det har hverken du eller folksam noget som helst belæg for at kunne udtale
sig om

> [...]
> ligeglde med alder, køn, sportsvogn, familieæske m.v. De kigger
> udelukkende på, om personen(erne) i bilen er dræbt eller kvæstet, og hvor

Ja og selv om du ikke tror det, så har en bils hastighed temmelig meget
indflydelse på hvor meget skader man får i bilen. Det samme gør sig gældende
hvis bilen rammer et træ osv osv. Folksam aner ikke en hujende fis om alle
de andre faktorer og udelukker helt disse.

> [...]
> eftersom den kan benævnes som en Brianbil. Men trods unge svenske knøse og

og på dette tidspunkt var bilen også inden for de unges økonomiske
rækkevidde? eller får du IGEN et forkert billede.

> Samme 9000 klacificeres også i den laveste forsikringsklasse, hvor man
> netop klassificerer efter risikoen for skader ved uheld. Og derovre kører
> trods alt mange store, tunge æsker rundt.

Jeg kender ikke svenske forhold, men her i danmark er det da det rene VÅS.
Biler med mange heste de koster kassen rent forsikringsmæssigt og du kan du
nok næppe bilde nogen ind skulle være anderledes.

> [...]
> iflg. EuroNCAP er hun død. Men iflg. virkeligheden lever hun idag. Godt
> nok var hun indlagt i 3 mdr., men hun lever og har sin førlighed.

Temmelig søgt eksempel.
Lige så dårligt et argument som at min far døde i en SAAB 900 for et par år
siden.

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 18-09-07 16:35

> "KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen
>
> Iøvrigt så offentliggøres Folksam 2007-undersøgelsen i uge 45. Spændende
> at se, hvordan Laguna'en gør sig.

Jeg holder øje - eller rettere - det behøver jeg næppe - kender jeg dig ret,
skal du nok annoncere den

Så vil det vise sig, om der er solgt tilstrækkeligt med Lagunaer - og der er
sket tilstrækkeligt med uheld - til at den er med....

Tilsvarende kunne det være sjovt at se med Scénic II, men den er sikkert for
ny....

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 18:04

KLIP

> [...]
> årgange, trods ingen andre bilfabrikanter havde dem. Det er lidt ligesom
> din holdning til Folksam: De gamle skal ikke tælles med, for de trækker

Uhada, så er det vist ikke godt at kigge med på denne lille video:

http://www.youtube.com/watch?v=1Qc4Sg3HIgQ

Bjørn J.

Fra : Tom

Dato : 18-09-07 18:21

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Uhada, så er det vist ikke godt at kigge med på denne lille video:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=1Qc4Sg3HIgQ
>
> ..

utroligt så lidt der er sket på 80 år hos võlle

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 18-09-07 18:23

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> utroligt så lidt der er sket på 80 år hos võlle

Det er Fårds skyld og så er Volvo endda deres (eneste) guldklump..)

Nå, den nye Mondeo er bestemt ikke ringe, faktisk en ganske lækker bil.

mvh
Bjørn J.

Fra : Newt Bridges

Dato : 02-01-09 02:57

On 2007-09-15 13:43:03 +0200, "Mogens" <no@reply.nu> said:

> En lille video om Renaults kollisionssikre biler.
> Det eneste bilfabrikat med 8 modeller m/5 stjerner i NCAP
> www.renault.dk/dk/Renault-Passions/Hvorfor-franske-biler-er-sikrest.aspx

Er disse tests gennemført før eller efter at køretøjerne har været i DK
i 2 år og er blevet gennemtæret af rust?

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Mogens

Dato : 02-01-09 07:37

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> On 2007-09-15 13:43:03 +0200, "Mogens" <no@reply.nu> said:

> Er disse tests gennemført før eller efter at køretøjerne har været i DK...

Den slags tets gennemføres på fabrikken og ikke lokalt

Fra : Henrik B.

Dato : 02-01-09 12:11

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Den slags tets gennemføres på fabrikken og ikke lokalt

Aaahhh.....mon ikke de er gennemført af EuroNCAP? ))

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Mogens

Dato : 02-01-09 16:04

> Aaahhh.....mon ikke de er gennemført af EuroNCAP? ))

I overført betydning - på en fabrik

Fra : KASO

Dato : 02-01-09 10:37

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Er disse tests gennemført før eller efter at køretøjerne har været i DK i
> 2 år og er blevet gennemtæret af rust?

Hvilken planet kommer du fra?

Måske skulle du kaste et blik på
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=137&modelID=150

Renaults nyere modeller (tilbage fra forrige Laguna kom frem) får
topkarakter i rustbeskyttelse - faktisk bedre end nyere Volvo, Audi, VW
m.fl. ....

Så sandsynligheden taler for at en Renault er den mindst rustne i en
kollision.....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-01-09 15:35

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Renaults nyere modeller (tilbage fra forrige Laguna kom frem) får
> topkarakter i rustbeskyttelse - faktisk bedre end nyere Volvo, Audi, VW

Og bundkarakterer, når det drejer sig om behandling af reklamationer. Se
januarnummeret af Motor...

> Så sandsynligheden taler for at en Renault er den mindst rustne i en
> kollision.....

Sandsynligheden er at bilen har en ubehandlet reklamation ;)

--
Per

Fra : KASO

Dato : 04-01-09 22:00

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Og bundkarakterer, når det drejer sig om behandling af reklamationer. Se
> januarnummeret af Motor...

Det kræver så lige, at de gider levere bladet til mig....
Egne erfaringer viser, at de godt nok var villige til at forsøge at rette
deres egne fejl (de få problemer, jeg havde, stammede fra værkstedet - bilen
ab fabrik fejlede intet) - men de var elendige til det.....

Man kan håbe, at det hjælper at Renault nu selv har overtaget importen.

> Sandsynligheden er at bilen har en ubehandlet reklamation ;)

Det kræver dog, at der har været noget at reklamere over - og det har nu
ikke været voldsomt på de 4 Renault'er, jeg har haft i nyere tid. Jeg har
dog ikke Renault mere - så jeg ved ikke, hvad der sker fremover.