Fire-personers uden tag
Fra : Fly Christensen

Dato : 14-09-07 13:03

Davs!

Hvilke mærker/modeller findes som 4 personers cabriolet? Der skal altsåp
være plads til fire personer, så en 2+2 er udelukket. Bilen skal enten
værerimelig ny - under 5 år - eller en gammel klassiker.

Jeg kan selv lige komme i tanke om:

BMW 3
BMW 6
Mercedes C
Saab 9-3
Opel Astra
Ford Focus
Audi A4
VW Eos

Så er der alle dem, som jeg har glemt, eller ikke kender.

Fly

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-07 13:21

On 14 Sep., 14:02, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:
> [...]
> Audi A4
> VW Eos
>
> Så er der alle dem, som jeg har glemt, eller ikke kender.

Under kategorien klassikere kommer vel en del amerikanerne som Buick
Skylark Convertibles og lign.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Leonard

Dato : 14-09-07 13:24

On Fri, 14 Sep 2007 14:02:45 +0200, Fly Christensen wrote:

> eller en gammel klassiker.

Af gamle klassikere er der jo en hel del amerikanere, men det er måske
ikke dem du er ude efter?

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-09-07 13:49

Leonard wrote:

> Af gamle klassikere er der jo en hel del amerikanere, men det er måske
> ikke dem du er ude efter?

Jeg kender dem ikke, så det kan jeg først sige, når jeg ser dem. Jeg
kigger lidt på mobile.de. En Cadillac de Ville ser da spændende ud.

Fly

Fra : Leonard

Dato : 14-09-07 14:34

On Fri, 14 Sep 2007 14:48:54 +0200, Fly Christensen wrote:

> Jeg kender dem ikke, så det kan jeg først sige, når jeg ser dem. Jeg
> kigger lidt på mobile.de. En Cadillac de Ville ser da spændende ud.

Min favorit, hvis ellers jeg havde råd: http://www.1959eldorado.at/
Ford Lincoln årg. 1963:
http://162.dk/gallery/pictures/Automotive/lincoln_siden_1.jpg har også
plads nok

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 14-09-07 18:01

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
http://162.dk/gallery/pictures/Automotive/lincoln_siden_1.jpg har også
> plads nok
>
> --
> Leonard
> Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Dejlig bil, hvis ikke lige man er president.

Bjarne

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-09-07 13:47

Fly Christensen wrote:

> Så er der alle dem, som jeg har glemt, >
Audi 80. Stadig smuk.

--
vh
Torben

Fra : Mogens

Dato : 14-09-07 16:51

> Audi 80. Stadig smuk.

Jep - især den faceliftede, så efter '92 :)

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 14-09-07 16:21

> [...]
> Audi A4
> VW Eos
>
> Så er der alle dem, som jeg har glemt, eller ikke kender.

Peugeot 307 CC kunne være en mulighed, er dog ikke en cabriolet med
caleshe, men med folde ståltag

Keld

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-09-07 16:37

Keld Rasmussen wrote:
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Peugeot 307 CC kunne være en mulighed, er dog ikke en cabriolet med
> caleshe, men med folde ståltag

Jeg vidste, at den kom. 307 CC er ikke en 4-personers men en 2+2 og
derfor for lille. Om den har ståltag eller caleshe er underordnet så
længe, at taget kan fjernes.

fly

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 14-09-07 16:42

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev

> Jeg vidste, at den kom. 307 CC er ikke en 4-personers men en 2+2 og
> derfor for lille. Om den har ståltag eller caleshe er underordnet så
> længe, at taget kan fjernes.

Har prøvet at være 4 voksne i en 307 CC det kunne godt fungere, 206 og 207
er derimod 2 personers i CC versionerne

Hvad med en C3 Pluriel der er hæderlige bagsæder

Keld

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-09-07 17:50

Keld Rasmussen wrote:

> Har prøvet at være 4 voksne i en 307 CC det kunne godt fungere, 206 og 207
> er derimod 2 personers i CC versionerne

Så er den enten større end min brors eller de var dværgkinesere

> Hvad med en C3 Pluriel der er hæderlige bagsæder

Nej tak.

Fly

Fra : KASO

Dato : 15-09-07 16:42

> Jeg vidste, at den kom. 307 CC er ikke en 4-personers men en 2+2 og
> derfor for lille. Om den har ståltag eller caleshe er underordnet så
> længe, at taget kan fjernes.

Øhh - du har selv Ford Focus på listen - og de er da ca. samme størrelse. I
samme kategori findes iøvrigt Renault Mégane CC, men jeg har ikke været tæt
nok på til at vurdere pladsen...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-07 17:06

KASO skriver:

> Øhh - du har selv Ford Focus på listen - og de er da ca. samme størrelse. I
> samme kategori findes iøvrigt Renault Mégane CC, men jeg har ikke været tæt
> nok på til at vurdere pladsen...

Sådan en (aldså dem med foldetag) parkerede jeg ved siden af i dag ved
Randers Storcenter.

Bagsædeplads ?
Naaaarh - ik møj...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-09-07 10:18

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> Davs!
> Mercedes C

Jeg går ud fra du mener en CLK?

Kiggede på en CLK ved MB i flensborg for et par uger siden. Men blev enig
med konen (det var nok mest hende der blev enig om at der ikke var plads
nok på bagsædet til ret meget andet end en bærepose fra Netto...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-09-07 11:43

Martin Kiefer wrote:

> Jeg går ud fra du mener en CLK?

Kan godt ske. Jeg ved ikke helt, hvilke bogstaver, de sætter på
bagefter, men det er en C-klasse. K'et står så bare for Kurz.

> Kiggede på en CLK ved MB i flensborg for et par uger siden. Men blev
> enig med konen (det var nok mest hende der blev enig om at der ikke
> var plads nok på bagsædet til ret meget andet end en bærepose fra Netto...

OK. Dermed er den død i den sammenhæng.

Fly

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-07 14:32

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Jeg kan selv lige komme i tanke om:
>
> Saab 9-3

God bagsædeplads, efter bilens størerrelse, og med tanke på, at der er en
Cabrio...

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-07 17:16

> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> God bagsædeplads, efter bilens størerrelse, og med tanke på, at der er en
> Cabrio...

Det samme gælder selvfølgelig kult-cabriolet'en Saab 900....

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-09-07 15:01

> [...]
> være plads til fire personer, så en 2+2 er udelukket. Bilen skal enten
> værerimelig ny - under 5 år - eller en gammel klassiker.

MB W124? Er den gammel nok? Der er sikkert også andre MB.

Citroen Traction Avant, det er da en klassiker.

/Martin

Fra : Søren

Dato : 24-09-07 06:59

Ford Escort: http://www.streetclassics.net/showcar.street?id=1100#CONTENT