CSS: Farve på streg i "text-decoration: un~
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-07-01 20:20

Er det muligt at bestemme farven på understregning af text-decoration vha
CSS ?

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-07-01 23:14

Atid samme som tekstfarven.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-07-01 23:24

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> tried to make the following point
in news:qfvmkt4dqlo4n8dsg41tg7gi3hf3g3150b@4ax.com:

> Atid samme som tekstfarven.

bullocks ...

Jeg havde regnet/håbet lidt på, at man kunne lave lidt af det samme som de
dersens nye SmartTags i IE6

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

- der søger lejlighed i københavnsområdet - max kr. 3000-3500 pr. md
alt inklusive

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 11-07-01 01:16

Jesper Stocholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> >

> bullocks ...
>
> Jeg havde regnet/håbet lidt på, at man kunne lave lidt af det samme som de

Jeg ved ikke, om det er at komme ud på et skråplan, men hvad med at lave en
border-bottom på dine links og style den?

/Kasper

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-07-01 11:36

Kasper Kyndsberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg ved ikke, om det er at komme ud på et skråplan, men hvad med at lave en
> border-bottom på dine links og style den?

det kan selvfølgelig være, at det virker - selvom jeg egentlig troede, at det
kun virkede på tabel-elementer. Men det er da et forsøg værd - så tak for
tippet.

Jesper
http://stocholm.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-07-01 23:13

Kasper Kyndsberg <kasper@kyndsberg.sletmig.dk> skrev

> Jeg ved ikke, om det er at komme ud på et skråplan,
> men hvad med at lave en border-bottom på dine links
> og style den?

Genial ide som lige skulle prøves. Det har dog vist sig at det ikke er
særlig hensigtsmæssigt.

Jeg har prøvet med

understreget ved hjælp af border-bottom i en &lt;span&gt;

hvor der i style står

..understreg{
border-bottom:solid red 1px;
}

Det fungerer på <div>, men ikke på <span>.

Skulle jeg lave sådan noget, ville jeg lave det med grafik - så fungerer det
i alle browsere - og jeg har endda mulighed for at udskrifte grafikken ved
onmouseover - også i alle browsere - og derved lave en hover-effekt hvor
understregningen skifter farve, også i NN4.

Andre måder?

> komme ud på et skråplan

Nej, det mener jeg ikke.
Man kommer kun videre ved at prøve sig frem, men jeg har konstateret at det
ikke fungerer ikke på inline-elementer. Man kan godt lave effekten ved at
sætte width eller float, men det er umuligt at styre det så et link i en
tekst bliver en helhed, når man ikke kan bruge det på <span>.

--
Allan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-11-01 13:29

Allan Vebel wrote in news:Agp37.365$vh2.20677@news.get2net.dk:

> Kasper Kyndsberg <kasper@kyndsberg.sletmig.dk> skrev

> Genial ide som lige skulle prøves. Det har dog vist sig at det ikke er
> særlig hensigtsmæssigt.
>
> Jeg har prøvet med

> er understreget ved hjælp af border-bottom i en &lt;span&gt;
>
> hvor der i style står
>
> .understreg{
> border-bottom:solid red 1px;
> }

jeg sad i weekenden og legede med netop dette ... og det virker ikke helt
optimalt.

Det ser - imo - kanongodt ud i IE6 (har endnu ikke testet det med ældre
versioner, rimeligt i NN6.2, ikke så godt ud i Opera 5.12 og ganske enkelt
helt ad helvede til i NN4.78

Se selv på http://stocholm.dk/about.asp

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Boycot meningsmålingerne ved enten at sige nej - eller lyv !

Fra : lone jensen

Dato : 19-11-01 17:19

legede lige lidt videre....

A {font-size:26px; text-decoration:underline overline; border-bottom:solid
blue 2px; border-top:solid blue 2px; border-left:solid blue 2px;
border-right:solid blue 2px; color:red; font-weight:bold;
background-color:yellow}
..understreg A:link {text-decoration:none;}
..understreg A:visited {text-decoration:none;}
..understreg A:active {text-decoration:none;}
..understreg A:hover {text-decoration:none; color:red; font-weight:bold;
background-color:white; border-bottom:solid blue 0px; border-top:solid blue
0px; border-left:solid red 2px; border-right:solid red 2px;} </style>
</head>

er understreget ved hjælp af border-bottom i en &lt;span&gt;

hilsen lone