Lige Started
Fra : Sachiel

Dato : 10-07-01 19:49

Jeg er lige started min kamp mod fedtet, og håber på at kunne få et par gode
links og råd, fra folk der er eller har været i denne situation. Jeg er 24
år, 178cm, mand og vejer 88 kg, desværre sidder alle kiloene på bagen og
maven.

Jeg er begyndt med at skære mit cola forbrug til nul, drikker kun vand i
øjeblikket.
Jeg spiser i øjeblikket et stykke franksbrød med et stykke pålægschokolade
om morgenen (dette er en dårlig ting, er jeg klar over, men det er hvad der
er ude på mit arbejde)
Til frokost spiser jeg en klapsammen med en skive kalkun imellem.
Til aften spiser jeg ris/pasta, nogle gange bart, andre gange med en meget
lav kalorie pasta sovs til (hjemmelavet)
I løbet af dagen spiser jeg omkring 2-4 æbler, 2-3 pærer og 2-3 blommer.

Jeg træner 3 gange ugentligt, i øjeblikket er det hovedsagligt
styrketræning, men jeg stepper dog 20 min efter hver session, så mine
sessioner er mellem 1½ og 2 timer inklusiv stepping.

Nu til alle spørgsmålene, jeg er klar over at jeg skal lave min kostplan om,
men mangler nogle råd, eller links til nemme måltider, jeg er meget nem at
stille tilfreds hvad mad angår, så længe det er nemt at lave og ikke tager
for længe. Ville yoghurt af eller anden art være et bedre morgenmadside?
Jeg har læst op omkring alt dette fedt mod kalorier ting, og tror jeg har
nogenlunde fat i det, så jeg vil umiddelbart mene at jeg skal prøve at holde
mig til omkring 1400 kal, om dagen. men jeg er begyndt at kigge på
deklarationen på det jeg spiser, og jeg ser at meget pasta liger omkring 350
kal pr. 100g, hvilket jeg synes virker som meget, min pasta sovs er kun på
30 kal. jeg troede ting som pasta, ris og kartofler var gode at spise når
man var på slank. Jeg er ikke parat til at lægge alt det sjove på hylden, så
jeg nyder en pizza hver søndag med vennerne. Og så til det store spørgsmål,
hvor længe skulle jeg vente inden jeg kan begynde at se en forskel, 1 år?,
jeg er klar over at det ikke er noget der sker på en måned, men det er her
jeg kunne forestille mig, min mur ville være, man er jo så stolt af sig
selv, når man holder sig fra alle de søde ting, men jeg undrer mig over,
hvorfor det tager så meget længere den anden vej, når man er vant til at
spise store portionen mad, en del slik og alt så noget, uden egentlig at
tage så meget på af den som jeg ville forvente,det skal siges at jeg kommer
fra 60 kg som 18 årig, til mine 88 kg nu, jeg har været omkring de 88 kg de
sidste 2 år, uden at tage mere på at ikke at have sunde mad vaner, hvordan
kan det være at jeg ikke gør det når mit kalorie indtag helt sikkert har
været større end mit forbrug. Enough rambling, hvis nogen kan finde hoved og
hale på denne smøre, tager jeg gerne mod alle slags ideer, links, og andet
brugbart

Fatboy

Fra : nn

Dato : 16-07-01 02:19

> hale på denne smøre, tager jeg gerne mod alle slags ideer, links, og andet
> brugbart
>
> Fatboy

Kære Fatboy. Godt at du fik startet, det er det sværeste. Hen ad vejen
finder du ud af en masse - prøv at gå ind på:
http://www.netdoktor.dk/tema/ernaering.htm der kan du hente nogle råd,
hvis du ikke selv har fundet noget endnu.

Vist er der kalorier i pasta, det er der også i fx ost, men begge dele er
da sundere end slik og cola, så de hører til de gode ting, men osten kan
købes mager. Det samme kan youghurt som er sund og dejlig, prøv den
økologiske skummetmælksyoughurt, lad dig ikke lokke til dem med syltetøj,
det er en vanesag, kom fx revet rugbrød på - supersund morgenmad.

Hvis du er bange for tilbagefald kan det måske hjælpe at sætte et foto af
dig selv hvor du vejer for meget uden på køleskabsdøren.

Held og lykke med det.