Er dette en virus: Bloodhound.unknown?
Fra : Jesper

Dato : 23-09-07 22:15

Hej.

Håber at I kan hjælpe mig hurtigt.

Mit Norton Antivirus siger pludseligt, at jeg har anførte virus og jeg får
omkring 7- 10 alarmer på den med oplysning om, at den ligger flere steder -
herunder også i Nortons eget program selv, hvilket gør, at jeg i første
omgang ikke kunne scanne min computer. Efter genstart kan jeg godt
scanne....og afventer p.t. resultatet.

Nortan fortalte i første omfang, at den ikke kan reparere denne virus og har
så nægtet adgang til de filer, hvor den ligger.

Hvad gør jeg- jeg er ingen erfaring med virus....så håber at I kan hjælpe
mig.

Mvh

Jesper.

Fra : Ole C

Dato : 23-09-07 23:06

Jesper skrev blandt andet:

> [...]
> og har så nægtet adgang til de filer, hvor den ligger.
>
> Hvad gør jeg- jeg er ingen erfaring med virus....så håber at I kan

Norton finder en virus - men kan ikke identificere den:
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2005-020316-4311-99

--
vh
Ole C.

Fra : Per Hansen

Dato : 24-09-07 15:35

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> mentioned this

> Norton finder en virus - men kan ikke identificere den:
> http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2005-020316
> -4311-99

Ny virus eller trojaner der der er dukket op, som så jeres Norton blokerer
for som standard, da den opfører sig sådan.
Har samme funktion i min Kaspersky, at hvis den opdager noget der opfører
sig som vira og trojanere som den ikke ved hvad er, så blokerer den for det
lige med det samme.

I kan enten vælge et smide det i karantæne eller bare slette skidtet, jeg
plejer bare at gøre det sidste.

--
Per Hansen

Fra : Jesper

Dato : 24-09-07 17:59

> [...]
> lige med det samme.
>
> I kan enten vælge et smide det i karantæne eller bare slette skidtet, jeg

Foreløbig tak - Min nye scanning med NAV viser ingen virus, men skyldes det
, at adgang til filerne er nægtet?

Da jeg i første omgang fik virusadvarslerne skete følgende:

NAV skriver en kilde med angivelse af hvor filer ligger. Dernæst står der:
Udført handling: Reparationen mislykkedes. Udført handling: Adgang nægtet.

Hvad betyder dette?

Jeg har efterfølgende også lavet en scanning med AVG og den viser ingen
risici.

Jeg har selv på fornemmelsen, at der ingen virus er, da jeg er meget
forsigtig, men selvfølgelig kan det ikke udelukkes, at jeg har fået en virus
via en hjemmeside. Jeg åbner ikke mails med filer fra ukendte.

Jeg tør umiddelbart heller ikke slette filerne, da de vel skal bruges af
nogle programmer. En af filerne ligge faktisk i Norton selv samt en i et
program til min Canon printer og endelig et sted, som jeg ikke lige ved hvad
er.

Håber meget på yderligere hjælp, da jeg gerne vil undgå at "slå maskinen"
helt ihjel og starte forfra...

Mvh

Jesper.

Fra : Ole C

Dato : 24-09-07 19:32

Jesper skrev blandt andet:

(klip: en frygtelig masse fra gamle indlæg.....)

> Foreløbig tak - Min nye scanning med NAV viser ingen virus, men
> skyldes det , at adgang til filerne er nægtet?

Næppe, men kender ikke Nortons måde at udtrykke sig på.

> [...]
> NAV skriver en kilde med angivelse af hvor filer ligger. Dernæst står
> der: Udført handling: Reparationen mislykkedes. Udført handling:

Gentager ovenståede.....

> Jeg har efterfølgende også lavet en scanning med AVG og den viser
> ingen risici.

Godt.

> Håber meget på yderligere hjælp, da jeg gerne vil undgå at "slå
> maskinen" helt ihjel og starte forfra...

Det skulle heller ikke være nødvendigt. Men for en sikkerheds skyld kan du
få foretaget en onlinescanning. For eksempel har
http://housecall.trendmicro.com/ et godt ry.

--
vh
Ole C.

Fra : Jesper

Dato : 25-09-07 05:57

> Det skulle heller ikke være nødvendigt. Men for en sikkerheds skyld kan du
> få foretaget en onlinescanning. For eksempel har
> [...]

Jeg takker igen, men jeg kan ikke få lov til at gennemføre testen og samme
problem har jeg med Microsoft eget PC Health, hvor jeg bliver blokeret
i.f.m. hentning af Active X objekt - hvordan retter jeg indstillingerne, så
jeg kan køre disse online scanninger?

Der er ingen problemer på min bærbare PC - der virker begge online scannere.

Nu har jeg tjekket de 3 filer, som NAV oprindeligt fortalte, at der var
risiko ved og jeg kan konstantere, at der er tale om gamle filer som er op
til 2-3 år gamle - så der bør vel ikke være nogen risiko ved dem (en af
filerne tilhører Norton selv) ?

Mvh

Jesper.

Fra : Ole C

Dato : 25-09-07 10:45

Jesper skrev blandt andet:

> [...]
> blokeret i.f.m. hentning af Active X objekt - hvordan retter jeg
> indstillingerne, så jeg kan køre disse online scanninger?

Hm. Umiddelbart ville jeg sige, at det lyder som om Norton blokerer. Har du
prøvet at koble den fra?

> [...]
> som er op til 2-3 år gamle - så der bør vel ikke være nogen risiko
> ved dem (en af filerne tilhører Norton selv) ?

Det besvarer bare ikke spørgsmålet om hvorfor Norton udnævnte dem til at
være inficerede.

Hvis du kigger tilbage i denne gruppe og i dk.edb.sikkerhed.virus, så vil du
se at mange har store problemer med Nortons produkter, så det var måske en
overvejelse værd helt at fjerne det og bruge et af de glimrende gratis
antivirusprogrammer i stedet - AVG eller Avast for eksempel.

--
vh
Ole C.

Fra : Jesper

Dato : 25-09-07 18:06

> [...]
> en overvejelse værd helt at fjerne det og bruge et af de glimrende gratis
> antivirusprogrammer i stedet - AVG eller Avast for eksempel.

Jeg har haft Norton slået fra, men det ændrer ikke noget. Jeg har prøvet at
sammenligne div. sikkerhedsindstillnger med min bærbar pc, som godt kan køre
online virustesten, men umiddelbart er alle indstillinger ens....Jeg kan
godt komme ind på siden, som du linkede til, men når jeg så trykker på
linket til online virusscan, så kommer den nye side godt nok frem, men så
sker der ikke mere - siden bliver ikke downloadet fuldt ud.

Tror også at jeg sletter Norton helt - men jeg føler mig bare stadig usikker
på om jeg har virus eller ej. Som tidligere skrevet, så viser Norton nu ikke
virus og det gør AVG heller ikke.

Det vare ikke længe før jeg smider computeren ud af vinduet... Nej jeg
vil bare meget gerne være fri for at starte forfra, da jeg en masse filer
liggende på min pc.

mvh

Jesper

Fra : Ole C

Dato : 25-09-07 20:38

Jesper skrev blandt andet:

> Det vare ikke længe før jeg smider computeren ud af vinduet... Nej
> jeg vil bare meget gerne være fri for at starte forfra, da jeg en
> masse filer liggende på min pc.

Det behøver du næppe, men kan prøve at lave en reparation - se punkt 4 her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm
Du mister ikke dine filer, men reparerer systemet - og bringer det "tilbage
i tid".
Derfor bør du i forvejen have hentet for eksempel AVG og umiddelbart efter
reparationen installere programmet.
Derefter skal du gå til Windows Update og hente omkring 85 opdateringer!

--
vh
Ole C.

Fra : Jesper

Dato : 27-09-07 07:28

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> reparationen installere programmet.
> Derefter skal du gå til Windows Update og hente omkring 85 opdateringer!

Hej Ole.

Jeg har nu haft en direkte chat med Norton (fandt ud af, at denne mulighed
eksisterer) og konklusionen blev, at jeg skulle prøve Nortons online virus
scanner, og hvis den ikke viser nogen farer, så skulle min maskine være fri
for vira. Scanningen visten ingen vira, så nu tror jeg, at jeg vil prøve, at
overbevise mig selv om, at min maskine er ren. Jeg har jo også prøvet inddil
flere andre online virus scannere og de har heller ikke fundet noget. Så kan
jeg vel ikke gøre meget mere....

Tak for dine inputs.

Mvh

Jesper.

Fra : Ole C

Dato : 27-09-07 10:48

Jesper skrev blandt andet:

> [...]
> maskine er ren. Jeg har jo også prøvet inddil flere andre online
> virus scannere og de har heller ikke fundet noget. Så kan jeg vel

Selv tak - og held og lykke med Norton.
Tror du får brug for det

--
vh