Er TDC's Norman god nok?
Fra : Henning Christiansen

Dato : 17-09-07 13:15

Hvordan er sikkerheden med Norman (TDC) i forhold til Norton, når man sidder
bag et almindeligt telefonmodem? Jeg skal rådgive en ældre dame som bestemt
ikke forstår de meddelelser, der kommer.

Norman er jo billigt i forhold til Norton. Er det ligeså godt, og skal man
være IT-freak for at forstå brugen?
Henning

Fra : Ole C

Dato : 17-09-07 15:01

Henning Christiansen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Norman er jo billigt i forhold til Norton. Er det ligeså godt, og
> skal man være IT-freak for at forstå brugen?

Hvis du studerer indlæggene i denne gruppe, vil du vide, at langt de fleste
stærkt fraråder Norton!
Hvis der er tale om en computer med XP, burde den medfødte firewall være
tilstrækkelig, så damen slipper for at tage stilling til diverse
forespørgsler som hun alligevel ikke forstår - og mht. antivirusprogram, er
der endnu ikke lavet noget som kan stoppe hende i at gøre dumme ting, så
hvorfor ikke bare bruge et af de glimrende gratis antivirusprogrammer, for
eksempel Avast eller AVG?

--
vh
Ole C.

Fra : kk

Dato : 17-09-07 19:11

"Henning Christiansen" <henning@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestemt ikke forstår de meddelelser, der kommer.
>
> Norman er jo billigt i forhold til Norton. Er det ligeså godt, og skal man

Jeg brugte Norman gennem et par år, men så syntes jeg at enten den eller
jeg, begyndte at blive mærkelig.
Jeg skiftede derpå til AVG Free og Windows firewall. Det har aldrig givet
problemer og meget snavs er blevet fanget.
Jeg skifter ikke lige med det første.
mvh
kk

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-09-07 22:00

> [...]
> bestemt ikke forstår de meddelelser, der kommer.
>
> Norman er jo billigt i forhold til Norton. Er det ligeså godt, og skal man
Jeg har norman på min XP maskine, men kun fordi det er med 3 års gratis
update. Synes det er træls. Min maskine tager en evighed om at starte op,
og jo, det er norman der er synderen. Har prøvet at afinstallere norman, og
så kommer der fart over feltet. Ellers virker det dog ok. Ikke mere kryptisk
end andre firewall programmer.

Vil dog foreslå Sygate free firewall og girsofts free avg antivirus.

--

med venlig hilsen

Bjarne K.