"Noget" æder min CPU
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 16-09-07 22:29

Hej.

Jeg har fået en af de "sædvanlige" tingester på min pc. Men denne her er
svær at slippe af med.

Jeg kan se, at min CPU hele tiden belastes med ca. 40-50 % til tider højere.
Jeg ved ikke om det er mærkeligt, men problemet er der kun når jeg har en
aktiv forbindelse til nettet. Disabler jeg mit trådløse netværkskort,
forsvinder problemet.

Jeg har scannet med Ad-aware, SuperAntiSpyware og Spy sweeper uden resultat.
(med de to første har jeg også scannet i "save-mode")

Jeg håber meget, at nogen har et bud på, hvad jeg har pådraget mig.

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : co@ch [4130]

Dato : 17-09-07 07:14

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:46eda024$0$69094$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> resultat. (med de to første har jeg også scannet i "save-mode")
>
> Jeg håber meget, at nogen har et bud på, hvad jeg har pådraget mig.

Er du koblet op til nogen fildelingsserver? (Nero Scout, Bearshare, Steam,
MSN messenger osv.)

Disse kan bruge din forbindelse...især hvis du deler filer med andre.

Bri@n

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 17-09-07 22:48

> Er du koblet op til nogen fildelingsserver? (Nero Scout, Bearshare, Steam,
> MSN messenger osv.)
>
> Disse kan bruge din forbindelse...især hvis du deler filer med andre.

Nix. Jeg har afinstalleret MSN.

/Jasper

Fra : Kent Friis

Dato : 18-09-07 16:51

Den Mon, 17 Sep 2007 23:47:34 +0200 skrev Jasper Norman Ahrensbach:

> Nix. Jeg har afinstalleret MSN.

Har du så også afinstalleret det integrerede OS? Eller har du bare
været inde under tilføj/fjern programmer og fjerne genvejen?

(Eller har du brugt den skumle rundll kommando der giver mulighed for
rigtigt at afinstallere den?)

Mvh
Kent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-09-07 07:58

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> crashed
Echelon writing news:46eda024$0$69094$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> [...]
> netværkskort, forsvinder problemet.

> Jeg håber meget, at nogen har et bud på, hvad jeg har pådraget mig.

Mulighed kunne være Windows Automatic Updates hvis du har MS Office
installeret, mener dog at MS frigav patchen for dette via automatisk
opdatering.

Men du kan hente Microsoft toolet process explorer, det kan sikkert videre
mere detaljeret hvilket program/service der anvender din CPU kraft.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 17-09-07 23:07

> [...]
>
> Men du kan hente Microsoft toolet process explorer, det kan sikkert videre
> mere detaljeret hvilket program/service der anvender din CPU kraft.

Takker. Jeg prøver programmet. Jeg har Office 2007, men tror ikke at det har
skylden. Jeg har fundet ud af, at Photoshop 10 har prøvet at opdatere i et
par dage, uden at vise det nogen steder. Så jeg tror at det er dér hunden
ligger begravet.

/Jasper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-09-07 07:33

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> crashed
Echelon writing news:46eefa71$0$856$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> [...]
> det har skylden. Jeg har fundet ud af, at Photoshop 10 har prøvet at
> opdatere i et par dage, uden at vise det nogen steder. Så jeg tror at

Måske, men her er link alligevel
http://support.microsoft.com/?kbid=927891

--
Bjarke Andersen

Fra : sls\(2770\)

Dato : 17-09-07 11:31

> [...]
> højere. Jeg ved ikke om det er mærkeligt, men problemet er der kun når jeg
> har en aktiv forbindelse til nettet. Disabler jeg mit trådløse

Jeg havde samme problem på min AMD, og der var det mit SoundBlaster PCI
lydkort der var skyld i problemet.

// Sid

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 17-09-07 23:08

> Jeg havde samme problem på min AMD, og der var det mit SoundBlaster PCI
> lydkort der var skyld i problemet.

Ok... det lyder sgu godt nok mystisk!

/Jasper

Fra : F.Larsen

Dato : 25-09-07 22:29

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote in message

> Ok... det lyder sgu godt nok mystisk!

Kig i task manger - sorter efter "CPU Time" ...

--
Flemming