Excel 2007 regner forkert
Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-07 08:54

Jeg synes lige at jeg vil gøre opmærksom på:

<http://ing.dk/artikel/81754?nyhedsbrev>

som omhandler en fejl i MS Excel 2007. Excel hævder således, at 850*771,
= 100.000, og ikke det korrekte resulatat 65.535.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Klaus H

Dato : 27-09-07 14:59

> [...]
>
> som omhandler en fejl i MS Excel 2007. Excel hævder således, at 850*771,
> = 100.000, og ikke det korrekte resulatat 65.535.

Dit resultat er heller ikke korrekt. Skal ganges med 10.

Klaus H

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-07 15:05

Klaus H <hebs.ud@6705e.dk> wrote:

> Dit resultat er heller ikke korrekt. Skal ganges med 10.

En tastaturfejl. Havde du slået linket op ville du have set, at det var
77,1, ikke 771, der skulle ganges med.

Ja, jeg er tilbøjelig til at ikke alle tastaturtryk 'går igennem'.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Akadut

Dato : 27-09-07 16:58

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-07 18:35

Akadut <akadut@div.xx> wrote:

> Ja, jeg er tilbøjelig til at ikke alle tastaturtryk 'går igennem' ??

Det betyder, at selv om jeg trykker på tastaturet, så sker det at tegnet
ikke bliver registreret. Ret irriterende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : keld hansen

Dato : 27-09-07 16:31

> [...]
>
> som omhandler en fejl i MS Excel 2007. Excel hævder således, at 850*771,
> = 100.000, og ikke det korrekte resulatat 65.535.

hej
hvis du ønsker uddybning kan du læse indlægget af 25 09 2007
hilsen keld

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-07 18:35

keld hansen <keldleon@besked.com> wrote:

> hvis du ønsker uddybning kan du læse indlægget af 25 09 2007
> hilsen keld

Jeg så faktisk først efter, om der allerede stod noget emnet - men kunne
ikke finde det. Men nu ser jeg det så i dk.edb.regneark ... men ikke i
ms-office gruppen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 27-09-07 14:56

"Per Rønne" wrote:
> Jeg synes lige at jeg vil gøre opmærksom på:
>
> <http://ing.dk/artikel/81754?nyhedsbrev>
>
> som omhandler en fejl i MS Excel 2007. Excel hævder således, at
> 850*771, = 100.000, og ikke det korrekte resulatat 65.535.

655.350

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen