Outlook og signaturer
Fra : s.hjelholt@gmail.com

Dato : 19-09-07 20:51

Hej NG

Jeg er stødt på et mystisk problem i Outlook vedr. signaturer.

Situationen er som følger:

Jeg har tre mailkontoer, hvor jeg har defineret signaturer for hver af
disse.
Da jeg satte det op, virkede det fint, således at når jeg svarede på,
eller videresendte en mail, skete det med signaturen fra den konto,
hvorpå den oprindelige mail var modtaget.

Nu sker der imidlertid det, at Outlook vælger en anden konto, og
dermed signatur, end der er modtaget på.

Min første tanke var, at den valgte standard kontoen, hvilket
imidlertid ikke er tilfældet.

For at gøre sagen endnu mere mystisk, har jeg konstateret at problemet
opstår i nogle mapper under inbox i outlook, mens det fungerer fint i
andre.

Noger der har et bud på en løsning, inden jeg afinstallerer det hele
og starter forfra.

mvh.

Søren Hjelholt

Fra : Lars E. P.

Dato : 20-09-07 09:20

Wed, 19 Sep 2007 12:50:42 -0700, skrev s.hjelholt@gmail.com :

> [...]
>andre.
>
>Noger der har et bud på en løsning, inden jeg afinstallerer det hele

Det er generelt en dårlig ide at lave undermapper i indbakken - eller
bare lade mails blive i indbakken som nogle gør. Og det gælder ikke
bare i Outlook, men i særdeleshed også Outlook Express. Dit tilfælde
kunne være en af de mærkelige ting der kan ske.

Så flyt alle mails og mapper i indbakken andre steder hen.

Og i OE bør du derefter komprimere alle mapper. Men lav lige en backup
før du komprimerer.

Hilsen Lars

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 22-09-07 11:42

"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så flyt alle mails og mapper i indbakken andre steder hen.
>
> Og i OE bør du derefter komprimere alle mapper. Men lav lige en backup

Hej Lars,

Mener du dermed, at det er bedre at et givent mappe heraki er placeret i
"private mapper" fremfor indbakken. Har du et bud hvad forskellen er?

Jeg har nemlig også oplevet problemet med, at når jeg videresender en mail,
så bruger den en anden konto/signatur.

/Bjarne

Fra : Lars E. P.

Dato : 24-09-07 13:23

Sat, 22 Sep 2007 12:41:42 +0200, skrev "Bjarne Jensen"
<bjarnejensen@hotmail.com> :

>Hej Lars,
>
>Mener du dermed, at det er bedre at et givent mappe heraki er placeret i
>"private mapper" fremfor indbakken.

Ja.

>Har du et bud hvad forskellen er?

Jeg ved ikke hvorfor, men kan bare konstatere problemet. Det er
sjældent man hører om problemer i MS Outlook, men i Outlook Express er
det ikke ualmindeligt.

Fra : John T.

Dato : 23-09-07 19:46

> [...]
>
> Så flyt alle mails og mapper i indbakken andre steder hen.
>
> Og i OE bør du derefter komprimere alle mapper. Men lav lige en backup

Min første tanke var: Sikke noget sludder ! Men om andre har problemer med
ovenstående ved jeg ikke.
Jeg handlede kamera i fotogruppen og de svar jeg fik lagde jeg i en
undermappe af Indbakke (OE)
Så bestilte vi rejse og de mails jeg fik vedr. rejsen lagde jeg så
i en anden undermappe under Indbakke og jeg har da aldrig oplevet
nogen problemer.
Vedr. komprimering, så kommer OE automatiskt (hos mig) og
foreslår komprimering, og det siger jeg så JA til.
Mvh. John T.

Fra : Lars E. P.

Dato : 24-09-07 13:08

Sun, 23 Sep 2007 20:46:11 +0200, skrev "John T." <tilsted.bingo@pc.dk>
:

>Min første tanke var: Sikke noget sludder ! Men om andre har problemer med
>ovenstående ved jeg ikke.

Det er der. Det almindeligste der sker er, at e-mailne simpelthen
forsvinder.

> [...]
>Så bestilte vi rejse og de mails jeg fik vedr. rejsen lagde jeg så
>i en anden undermappe under Indbakke og jeg har da aldrig oplevet

De kommer først når mapperne når en vis størrelse.

>Vedr. komprimering, så kommer OE automatiskt (hos mig) og
>foreslår komprimering, og det siger jeg så JA til.
>Mvh. John T.

Ja, når man har åbnet OE 100 gange. Tidligere foreslog den det uanset
om man selv havde komprimeret i mellemtiden, men nu bliver tælleren
nulstillet hver gang man komprimerer manuelt.

Hilsen Lars