Læsning af function i module
Fra : Thomas Lyngsdal

Dato : 24-01-01 08:46

Hej

Hvordan får man Form til at aflæse en function fra et modul.

Jeg har en hovedform og et module til at varetage alt funktionalitet af
formen, men formen kan ikke læse funktionerne i module.

Jeg må indrømme, jeg er meget grøn med VB. Så det er nok bare mig der ikke
har instanisieret module i formen - hvordan gøres det???

Thomas

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 24-01-01 23:21

Thomas Lyngsdal skrev:
> Hvordan får man Form til at aflæse en function fra et modul.

"Aflæse"?

Jeg går ud fra at du, fra koden i din form, ønsker at kalde en funktion (det
kunne lige så vel være en procedure), som er placeret i en kode-modul.

Har du husket at defineret funktionen som Public, som f.eks:

Public Function X()
X = 123
End Function

Bemærk at hvis du fjerner ordet Public, og funktionen ligger i et
kode-modul, er den stadig defineret som public, idet det er standard i
kode-moduler. I forms er standarden Private.

-------
Tomas

Fra : Thomas Lyngsdal

Dato : 25-01-01 11:38

Jeg takker, jeg havde glemt alt om private og public
procedure/functions...så det..