|
| Vertex og Pixel shader Fra : Hagar |
Dato : 26-09-07 15:39 |
|
Hej i gruppen
Jeg har et Sapphire X800 GTO kort i maskinen, og det kører med Vertex Shader
Ver.:2.0 og Pixel Shader Ver.:2.0
Er det noget man rent driver/software kan opgradere til 3.0, eller skal der
nyt kort til før det kan lade sig gøre ?
Hagar
| |
Anders Ecklon (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Anders Ecklon |
Dato : 26-09-07 16:03 |
|
Hagar wrote:
> Hej i gruppen
> Er det noget man rent driver/software kan opgradere til 3.0, eller skal der
> nyt kort til før det kan lade sig gøre ?
Hej Hagar
Nyt kort!
Mvh Anders
| |
Hagar (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Hagar |
Dato : 26-09-07 17:51 |
|
>
> Hej Hagar
>
> Nyt kort!
>
> Mvh Anders
Surt
Hagar
| |
Lasse Jensen (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Lasse Jensen |
Dato : 26-09-07 16:06 |
|
Hagar wrote:
> Hej i gruppen
>
> Jeg har et Sapphire X800 GTO kort i maskinen, og det kører med Vertex
> Shader Ver.:2.0 og Pixel Shader Ver.:2.0
> Er det noget man rent driver/software kan opgradere til 3.0, eller skal
> der nyt kort til før det kan lade sig gøre ?
Teoretisk set kan det godt lade sig goere at i software, men jeg tvivler paa
at det er gjort og endnu mere paa at det der findes en loesning der ikke
koster enormt meget performance, da mange af de instruktioner der tilfoejes
i SM 3.0 kun vil kunne emuleres paa CPU'en.
Praecis hvad skal du bruge shader model 3.0 til?
--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.
| |
Hagar (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Hagar |
Dato : 26-09-07 17:51 |
|
>
> Teoretisk set kan det godt lade sig goere at i software, men jeg tvivler
> paa
> at det er gjort og endnu mere paa at det der findes en loesning der ikke
> koster enormt meget performance, da mange af de instruktioner der
> tilfoejes
> i SM 3.0 kun vil kunne emuleres paa CPU'en.
>
> Praecis hvad skal du bruge shader model 3.0 til?
>
> --
> Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
> Linux, the choice of a GNU generation.
Det er de der forbaskede nye spil der skal bruge det, og min "klan" agter at
begynde at spille Medal og Honor Airborne. Jeg syntes bare det er voldsomt
for mig hvis jeg skal købe nyt kort, for så skal der sikkert også nyt
bundkort til, og så en cpu, det bliver et pokkers dyrt spil.
Hagar
| |
Lasse Jensen (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Lasse Jensen |
Dato : 26-09-07 18:11 |
|
Hagar wrote:
>>
>> Teoretisk set kan det godt lade sig goere at i software, men jeg tvivler
>> paa
>> at det er gjort og endnu mere paa at det der findes en loesning der ikke
>> koster enormt meget performance, da mange af de instruktioner der
>> tilfoejes
>> i SM 3.0 kun vil kunne emuleres paa CPU'en.
>>
>> Praecis hvad skal du bruge shader model 3.0 til?
>>
>> --
>> Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
>> Linux, the choice of a GNU generation.
>
> Det er de der forbaskede nye spil der skal bruge det, og min "klan" agter
> at begynde at spille Medal og Honor Airborne. Jeg syntes bare det er
> voldsomt for mig hvis jeg skal købe nyt kort, for så skal der sikkert
> også nyt bundkort til, og så en cpu, det bliver et pokkers dyrt spil.
Du burde snildt kunne finde et brugt AGP kort. Kender ikke lige til ATI
kort, men Geforce 6 og over har SM 3.0.
--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.
| |
Hagar (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Hagar |
Dato : 26-09-07 18:47 |
|
>
> Du burde snildt kunne finde et brugt AGP kort. Kender ikke lige til ATI
> kort, men Geforce 6 og over har SM 3.0.
>
> --
> Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
> Linux, the choice of a GNU generation.
Du ved godt at det er at gå over til fjenden ikke ?
Hagar
| |
Lasse Jensen (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Lasse Jensen |
Dato : 26-09-07 18:54 |
|
Hagar wrote:
>>
>> Du burde snildt kunne finde et brugt AGP kort. Kender ikke lige til ATI
>> kort, men Geforce 6 og over har SM 3.0.
>>
>> --
>> Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
>> Linux, the choice of a GNU generation.
>
> Du ved godt at det er at gå over til fjenden ikke ?
Naar du koeber brugt saa tjener Nvidia ikke nogen penge paa dig. Det er jo
ogsaa kun utroskab, hvis hun opdager det. Hvis det /skal/ vaere ATI skal
det vaerre et x1300 eller stoerre.
--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.
| |
Hagar (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Hagar |
Dato : 26-09-07 19:50 |
|
>
> Naar du koeber brugt saa tjener Nvidia ikke nogen penge paa dig. Det er jo
> ogsaa kun utroskab, hvis hun opdager det. Hvis det /skal/ vaere ATI skal
> det vaerre et x1300 eller stoerre.
>
> --
> Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
> Linux, the choice of a GNU generation.
Tak for hjælpen Lasse, jeg vil se om der skulle være noget brugt der ude.
Hagar
| |
Per Nielsen (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 26-09-07 21:34 |
|
Hagar wrote:
> Tak for hjælpen Lasse, jeg vil se om der skulle være noget brugt der
> ude.
>> O)
Det hurtigste ATI AGP er X1950Pro. Det koster som nyt 1.100-1.200,-.
http://tinyurl.com/274hq9
Så det burde du vel kunne få til en rimelig pris brugt.
| |
Ukendt (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-09-07 22:37 |
|
> Jeg har et Sapphire X800 GTO kort i maskinen, og det kører med Vertex
> Shader Ver.:2.0 og Pixel Shader Ver.:2.0
> Er det noget man rent driver/software kan opgradere til 3.0, eller skal
> der nyt kort til før det kan lade sig gøre ?
Det er ikke en løsning på dit problem bare lidt info.
Havde i min P4 3.4 GHz maskine et Asus X800XT-PE grafikkort, et virkeligt
fed kort, troede jeg.
Så kom Lost Planet spillet og det så enormt fedt ud, D/L demoen, installeret
spillet og det gik fint.
Skulle så prøve det men så kom det sku ud med at det krævede pixel shader 3
og dette kort kun havde pixel shader 2, surt.
Så er det sku også lige meget jeg køber et nyt (syntes også det var på
tide), det blev til et PNY GeForce 8600 GT, 256 MB godt nok PCIe.
Det blev instaleret og så kørte det bare (har købt det fulde spil Lost
Planet), har aldri fortrudt at man nu går tilbage til GeForce igen.
Så du kan roligt gå tilbage til GF du vil ikke fortryde det.
Lost Planet, fedt spil syntes jeg.
Bare en lille historie.
--
Med Venlig Hilsen
Kimila (2730).
| |
|
|