Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Passivt kølet grafikkort.
Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 23-09-07 12:09

Hej,

jeg skal bruge et godt passivt kølet grafikkort til en gamer/medie pc.

det skal bruges til gaming, medie afspilning (hdtv, blueray etc)

prisklassen er max 1.000 kr.

jeg har kigget lidt på :

Sapphire RADEON X1650 PRO ULTIMATE

Club 3D HD 2600PRO Passive

Gainward BLISS 8500GT PCX TV DVI SilentFX

noget for/imod disse. evt. bedre alternativer og er disse kort i det hele
taget kraftige nok ?

mvh
Jørgen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-09-07 15:13

Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 23-09-07 16:06

"Punish the deed, not the breed." <not@home.se> wrote in message
> [...]

Nu har jeg så kigget lidt på high end (?) bundkort med integreret grafik.
F.eks ASUS M2A-VM HDMI. Disse kan jo - på papiret - det hele.

Citat Asus:
"The first integrated VGA MB supports Playback of HD DVD and Blu-ray Discs
with HDCP compliant".

Ved dog ikke hvor et x1250 ligger performance mæssigt.. f.eks. i forhold til
et 6600gt.

-jørgen

Fra : Anders Majland

Dato : 25-09-07 16:30

> Nu har jeg så kigget lidt på high end (?) bundkort med integreret grafik.
> F.eks ASUS M2A-VM HDMI. Disse kan jo - på papiret - det hele.

Jeg er hoppet på sådan et - men jeg har ikke noget hd materiale at teste
med - men alm pal fra fvb-t skaleret til 1280x1024 bliver den ikke belastet
af (med en amd64 x2 4000+)

Strømforbruget i standby ser også lavt ud (målt til <5w )

Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 25-09-07 17:20

> [...]
> belastet af (med en amd64 x2 4000+)
>
> Strømforbruget i standby ser også lavt ud (målt til <5w )
Tak for input. specielt omkring standby.. 5w er jo praktisk talt ingenting..

hvad model (kodenavn) cpu er din 4000+ ? og evt. målt strømforbrug?

mvh
Jørgen

Fra : Michael Sørensen

Dato : 23-09-07 16:59

Punish the deed, not the breed. skrev :
> [...]

Jeg tror du skal beslutte om du skal se HD film eller spille for i
prisklassen under 1.000 får du ikke begge dele.
Til HD film er 2600Pro en del bedre end 8500 kortet, men til spil er det
omvendt og da folk beskriver 8500 kortet som værende dårligt som gamer kort
(det er ikke meget bedre end mit gamle nvidia 6800 kort.

Jeg har de sidste par dage lavet sammenliningen på Asus EN8500GT Silence
(700 kr) og HIS Radeon HD2600Pro iSilence (Zalman køler) (900 kr).
Sammenligningerne vil munde ud i en artikel i løbet af ugen, indtil da følg
med i dk.teknik.htpc

Og for en god ordens skyld:
Nvidia understøtter ikke HD afspilning i deres officieklle XP driver, men
Beta driveren er stabil og understøtter HD afspilning.
ATI understøtter HD afspilning i XP.
I Vista understøtter begge HD afspilning.

En P4 3.0 GHz kan afspille HD film - dual core behøves ikke, men er en
fordel.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-09-07 19:49

Jorgen [DK/2600] wrote:

> Gainward BLISS 8500GT PCX TV DVI SilentFX
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386757

8500GT er ikke et gamerkort.

Jesper Poulsen

Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 23-09-07 19:55

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> 8500GT er ikke et gamerkort.

måske skulle jeg definere mit gamerbehov. ..

den skal kunne trække f.eks. BF 2 i en acceptabel opløsning (1024*768).

ikke hardcore gaming i super opløsning.

mvh
Jørgen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-09-07 07:15

Jorgen [DK/2600] wrote:

> måske skulle jeg definere mit gamerbehov. ..
> den skal kunne trække f.eks. BF 2 i en acceptabel opløsning (1024*768).
> ikke hardcore gaming i super opløsning.

Jeg spiller meget Far Cry og har et GF6600GT:
http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Jeg kender ikke til BF2, men her er BF2142:
http://www.hardwaresecrets.com/article/452/10

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-09-07 19:56