Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
cpu eller grafikkortopgradering til HD ?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-09-07 14:52

hej jeg har en p4 3.0 cpu og 2 giga ram og et geforce 6800gt (128mb
ram)asus

og jeg har lige fået nyt digitalttvkort som også viser HD (på
discovery ind til videre) og når jeg starter andre programmer i
baggrunden imens jeg ser HD kanalen så begynder det at hakke i
billedet.

og nu mit spørgsmål : vil det hjælpe at opgradere grafikkortet eller
cpuen ?

grafikkortet har jeg tjekket at jeg har en mulighed ved at købe et XFX
GeForce 7950 GT Grafik: NVIDIA GeForce 7950 GT / 400 MHz / AGP 8x
Videohukommelse: 512 MB GDDR3

og hvis det er grafikkortet jeg skal skifte findes der så nogle som er
bedre end andre til HD ? jeg spiller næsten aldrig på den aligevel

det ville være dejligt nemt at løse problemet på den måde,

for hvis jeg skal have en ny cpu så skal jeg have en atlon 64
dualkerne 4200 men også et nyt bundkort for at kunne bruge mine ddrram
og mit agpgrafikkort ( jeg har nemlig ikke råd til at skifte alt på
samme tid da jeg jo lige har brugt 2000kr på tvkortet

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-09-07 15:06

"Punish the deed, not the breed." <not@home.se> crashed Echelon writing

> [...]
> billedet.
>
> og nu mit spørgsmål : vil det hjælpe at opgradere grafikkortet eller

Har du tjekket hvad der bliver belastet?

> og hvis det er grafikkortet jeg skal skifte findes der så nogle som er
> bedre end andre til HD ? jeg spiller næsten aldrig på den aligevel

Umiddelbart mener jeg at de fleste TV-kort laver overlay af billedet og
ikke bruger nogen hvis overhovedet noget kraft fra grafikkortet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 20-09-07 15:10

"Punish the deed, not the breed." <not@home.se> skrev i meddelelsen
> [...]
> og mit agpgrafikkort ( jeg har nemlig ikke råd til at skifte alt på
> samme tid da jeg jo lige har brugt 2000kr på tvkortet

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393111#
Sådan et skulle aflaste din CPU ved afspilning af HD.