AGP8x vil ikke rigtig køre.
Fra : Guerillasmurf

Dato : 19-09-07 10:14

Hej

Min computer kører med et AGP8X Sapphire Radeon 9600 Pro Fireblade
grafikkort på et Gigabyte GA-7N400 Pro2 rev. 1 bundkort.

Jeg har installeret seneste Catalyst Driver fra Sapphire samt Catalyst
Control Center. Hvis jeg i CCC går ind i SmartCart står AGP til at være
komplet disablet. Hvis jeg så sætter den til at køre APG8x siger den at den
skal genstarte for at teste om det er sikkert at køre med AGP tilsluttet.
Når den så kommer op igen efter reboot så er AGP igen disablet.
I bios har jeg ikke andre muligheder for at pille i AGP end at skrue på hvor
mange Mhz bussen skal køre med eller at sætte den i automatic.

Men hvordan hulen får jeg dyret til at køre AGP8X????

På forhånd tak for hjælpen.

Tommy

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-09-07 11:38

Guerillasmurf wrote:

> Men hvordan hulen får jeg dyret til at køre AGP8X????

Hvad siger maskine til at køre AGPx4?

Jesper Poulsen

Fra : Guerillasmurf

Dato : 19-09-07 12:45

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Hvad siger maskine til at køre AGPx4?

Hej Jesper

Det vil den heller ikke..

Hilsen Tommy

Fra : Anders Ecklon

Dato : 19-09-07 12:14

Guerillasmurf wrote:
> Hej
>

> Men hvordan hulen får jeg dyret til at køre AGP8X????

Hej Tommy

Catalyst driverne har opført sig underligt med AGP grafikkort siden 7.8.
Du skal installerer 7.7 eller dernedefter og så må vi vente på at de får
fundet en løsning samt at AGP funktionaliteten vender tilbage.

Mvh Anders

Fra : Guerillasmurf

Dato : 19-09-07 12:46

"Anders Ecklon" <andersfjernmig@lupine.dk> wrote in message

> [...]
> Du skal installerer 7.7 eller dernedefter og så må vi vente på at de får
> fundet en løsning samt at AGP funktionaliteten vender tilbage.

Hej Anders

Altså en simpel downgrade... Jeg ser da om jeg ikke kan få det til at
fungere.
Tak for hjælpen.

Hilsen
Tommy

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-09-07 15:52

Guerillasmurf wrote:
> Altså en simpel downgrade... Jeg ser da om jeg ikke kan få det til at
> fungere.
> Tak for hjælpen.

Har du fået det til at virke?

Fra : Guerillasmurf

Dato : 09-10-07 07:26

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> wrote in message

> Har du fået det til at virke?

Hej Per

Ja det viste sig at min mobo driver trængte til en opgradering. Da jeg fik
lagt senest nVidia nForce2 driver på fungerede AGP.
Jeg pressede så dyret op til x8 men fik et meget ustabilt system og måtte
skrue ned til x4 hvor den så performer fint. Selv en hel dag med for vildt
LAN game så klarede maskinen det fint. Men jeg vil da prøve at pille lidt
når jeg får tid til at se om jeg kan få den op på x8.

Hilsen Tommy

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-10-07 11:07

Guerillasmurf wrote:
> [...]
> med for vildt LAN game så klarede maskinen det fint. Men jeg vil da
> prøve at pille lidt når jeg får tid til at se om jeg kan få den op på

Der er såmænd ikke rigtig nogen mærkbar forskel på AGP 4x og 8x. Så jeg
ville da foretrække et stabilt system ved 4x