Hvilket grafikkort til HD afspilning
Fra : Michael Sørensen

Dato : 16-09-07 21:03

Hauge skriver i en anden tråd at man skal anskaffe sig et ATI HD2600 kort,
hvis man vil se HD på PC'en.
Gælder det også på Windows XP sp2 ?

Jeg spørger fordi jeg har prøvet med et Asus Nvidia EN8500GT Silent, og et
Asus Nvidia EN8600GT Silent og de virker ad H til.
Nvidias almindelige driver understøtter ikke kortenes HD support i XP, og
Beta driveren kører som røv og nøgler...

Hvis løsningen er at jeg skifter til et HD2600 kort, så fortæl mig hvilket
jeg skal købe!

Jeg har kik på et MSI HD2600Pro fordi det er støjfrit, men er Pro udgaven
nok?
XT'erne er noget dyrere og ser kraftigere ud.

Kortet skal KUN bruges til simpel desktop og HD afspilning, ingen spil
udover 7-kabalen.

CPU Pentium 3,4 GHz
RAM: 1½ GB
Bundkort: MSI et eller andet halvgammelt med PCI express x16
Windows: XP sp2, dansk

FUT er sat til HTPC, som er der der plejer at vide mest om dette emne

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk