Hvor hurtigt et kort kræver opløsningen 1
Fra : Jakob

Dato : 16-09-07 17:52

Hej!

Jeg står for at skulle købe skærm, og har set mig lun på opløsningen
1920x1200 som flere 24" WS skærme anvender. Jeg har nu læst mig til at
det stiller visse krav til ens grafikkort hvis man gerne vil spille i
den opløsning.

Vil et XFX Geforce 7950GT grafikkort være foreneligt med en
skærmopløsning på 1920x1200?

--
Jakob

Fra : Marni

Dato : 16-09-07 23:38

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
> opløsning.
>
> Vil et XFX Geforce 7950GT grafikkort være foreneligt med en skærmopløsning

Hvilke spil?
Der er stor forskel i fps på feks. R6 Vegas og HL2...
Hvilke krav stiller du.... skal alt stå på max detail?
Er 25 fps nok, eller skal der min. være 60???

Martin.

Fra : Jakob

Dato : 18-09-07 14:49

Marni wrote:

> Hvilke spil?
> Der er stor forskel i fps på feks. R6 Vegas og HL2...
> Hvilke krav stiller du.... skal alt stå på max detail?
> Er 25 fps nok, eller skal der min. være 60???

Tja, jeg er ikke hardcore-gamer og ved ikke så meget om fps. Det spil
jeg spiller mest er World of Warcraft, og derudover Farcry. Jeg har ikke
dimensioneret resten af mit system efter at der skal hardcore-games. Jeg
behøver ikke at have alt stående på max, jeg vil blot bare gerne kunne
spille uden at grafikken ligefrem hakker og at alle detaljer er slået
fra. Jeg ved godt det er en noget subjektiv beskrivelse

--
Jakob

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-09-07 19:33

"Jakob" wrote

> [...]
> opløsning.

> Vil et XFX Geforce 7950GT grafikkort være foreneligt med en skærmopløsning

Ifølge denne test fra Bit-tech ser det ud til at du skal op i 8800 GTS
640 MB i den opløsning hvis du kører nogle af de populære spil som de
tester:

http://www.bit-tech.net/hardware/2007/02/20/nvidia_geforce_8800_series_round_up/1

Jeg har ikke prøvet nogle af spillene, så jeg har ikke nogen fornem-
melse af om tallene viser at det er hurtigt eller langsomt.

Fra : Esben

Dato : 21-09-07 16:39

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opløsning.
>
> Vil et XFX Geforce 7950GT grafikkort være foreneligt med en skærmopløsning

World of Warcraft virker fint med et 8800GTS med 320MB RAM, men Far Cry
kunne jeg forestille mig at kræver lidt mere af hardwaren.
Bortset fra det, så ser de fleste spil også fint ud i 1680x1050 på sådan en
skærm.

--
Esben

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-09-07 09:20

Esben wrote:

> World of Warcraft virker fint med et 8800GTS med 320MB RAM, men Far Cry
> kunne jeg forestille mig at kræver lidt mere af hardwaren.

Jeg kører 1280x960 i Far Cry med et GF6600GT.

Jesper Poulsen