Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
3DMark06 score - er det OK?
Fra : Morten Bonde

Dato : 15-09-07 07:11

Det er sikkert et træls spørgsmål for dem som er helt opdaterert med
hvad der sker i den store grafikverden. Men jeg vover pelsen.

Jeg har flg. system:

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
NVIDIA GeForce 8600 GTS
Intel DQ965GF bundkort
2 GB DDR2 ram 667.0 MHz
Win XP pro sp2
nVidia driver 158.22

Jeg oplever at systemet er rimeligt belastet når jeg tester med
3Dmark06. Får en score på omkr, 6100.

Er det ikke for lidt? Hvis ja: hvor kan der tweakes?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-09-07 08:43

Morten Bonde (slet QWWYR) wrote:

> Er det ikke for lidt? Hvis ja: hvor kan der tweakes?

Du bør nok satse på en reel test og ikke en kunstig værdi. Kig på FPS i
dine favoritspil - det er der mere fremtid i.

Jesper Poulsen

Fra : sls\(2770\)

Dato : 15-09-07 08:54

"Morten Bonde (slet QWWYR)" <morbon@QWWYRmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3Dmark06. Får en score på omkr, 6100.
>
> Er det ikke for lidt? Hvis ja: hvor kan der tweakes?

Tror det passer meget godt med det grafikkort.
Det er grafikkortet som er flaskehalsen, tror du kan score 11000-12000 med
et 8800 GTX

// Sid

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-09-07 09:18

sls(2770) wrote:

> Det er grafikkortet som er flaskehalsen, tror du kan score 11000-12000 med
> et 8800 GTX

Spiller du 3DMark06 ?

Jesper Poulsen

Fra : sls\(2770\)

Dato : 15-09-07 12:28

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Spiller du 3DMark06 ?

Ja, har lige gennemført den på hard..

// Sid

Fra : Marni

Dato : 17-09-07 22:04

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message

> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, har lige gennemført den på hard..

!!!
Det var en af de bedre

Fra : Hans

Dato : 15-09-07 10:05

> [...]
> 3Dmark06. Får en score på omkr, 6100.
>
> Er det ikke for lidt? Hvis ja: hvor kan der tweakes?

Det passer meget godt. Jeg får 9840 med dette system:

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600
Asus EN8800 GTS 320 MB
Asus P5N32-E SLI bundkort
4 GB DDR2 ram 800 MHz
Win XP x64

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 11:47

Morten Bonde (slet QWWYR) wrote:

> Jeg oplever at systemet er rimeligt belastet når jeg tester med
> 3Dmark06. Får en score på omkr, 6100.
>
> Er det ikke for lidt? Hvis ja: hvor kan der tweakes?

Lyder ikke helt ved siden af, jeg får omkring 13K5 - 14K på den spand her:
Q6600
XFX 8800 Ultra XXX
Asus P5K et eller andet
4GB PC6400
Vista Ultimate X64
nyeste nvidia driver idag.

Mvh.
Claus

Fra : Morten Bonde

Dato : 16-09-07 19:26

Morten Bonde <morbon@QWWYRmail.dk> (slet QWWYR) skrev:
> [...]
>3Dmark06. Får en score på omkr, 6100.
>
>Er det ikke for lidt? Hvis ja: hvor kan der tweakes?

Mange tak for svarene. Jeg spiller ikke 3DMark06 som Jesper så
kækt spørger om, men jeg dristede mig alligevel til at
installere programmet, da det er en meget sjov øvelse at gøre på
en ny maskine. Jeg undrede mig blot over, at maskinen var så
meget i knæ under nogle af testene. Var helt nede og køre 1-2
fps på en af sekvenserne. Syntes jeg var lidt vildt! Men det
nyeste spil jeg ellers lige var i besidelse af, var Farcry -
ikke ligefrem det nyeste spil på hylderne. Derfor den ydmyge
forespørgsel Jesper. Kan man tweake nogle steder? Ikke fordi jeg
har det store behov, men bare for sportens skyld...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-09-07 19:38

Morten Bonde wrote:

> fps på en af sekvenserne. Syntes jeg var lidt vildt! Men det
> nyeste spil jeg ellers lige var i besidelse af, var Farcry -
> ikke ligefrem det nyeste spil på hylderne. Derfor den ydmyge

Far Cry er stadig et godt stykke software at teste med. Det er nemlig et
rigtigt spil som kan udsætte kortet for nogle voldsomme belastninger
(prøv med OpenGL).

> forespørgsel Jesper. Kan man tweake nogle steder? Ikke fordi jeg
> har det store behov, men bare for sportens skyld...

Hvad er din FPS i Far Cry?

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 21-09-07 20:37

> [...]
> 3Dmark06. Får en score på omkr, 6100.
>
> Er det ikke for lidt? Hvis ja: hvor kan der tweakes?

Det lyder rimeligt - jeg får 10417 med:
Asus P5N-E SLI
Intel Core 2 Duo e4300 @ 3,15GHz
8800 GTS 320 MB