billigt brænde - leveret og hugget.
Fra : CAH

Dato : 14-09-07 17:45

Hej

De forskellige byggemarkeder har noget brænde til ca. 1300 kr. for 2
kubikmeter leveret og hugget - er det en rimelig pris, eller kan det
findes billigere.

Mange hilsner
Mads Larsen

Fra : Stefan Jensen

Dato : 14-09-07 17:49

Mange private kan gøre det billigere:
Jeg har hørt priser omkring 1200 kr for 4 kubikmeter leveret og hugget
Det er godt nok 3 mdr siden.

Fra : Christian

Dato : 14-09-07 19:54

"Stefan Jensen" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange private kan gøre det billigere:
> Jeg har hørt priser omkring 1200 kr for 4 kubikmeter leveret og hugget
> Det er godt nok 3 mdr siden.

Interessant.....
har kunnet finde 5 skov-rm leveret løst til 2800 og 12 skov-rm til 5600
(bøg, eg og ask)

hvor var det geografisk du fandt det, og - var det i tårn/ leveret løst?

Christian.

Fra : Stefan Jensen

Dato : 14-09-07 21:31

> [...]
> (bøg, eg og ask)
>
> hvor var det geografisk du fandt det, og - var det i tårn/ leveret løst?

leveret løst!

Fra : John T.

Dato : 14-09-07 22:05

"Stefan Jensen" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange private kan gøre det billigere:
> Jeg har hørt priser omkring 1200 kr for 4 kubikmeter leveret og hugget
> Det er godt nok 3 mdr siden.

Jeg har HØRT, sikke da et svar at give, kom da med noget konkret,
det er jo det GHA spørger efter !
Div. byggemarkeder har et "tårn" som vi kalder det, til omkring
en tusse, så han må kikke i tilbudsaviserne fra Bauhaus,Silvan m.m.
Mvh. John T.

Fra : Thomas

Dato : 15-09-07 17:26

On 14 Sep., 18:45, CAH <madsgormlar...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> De forskellige byggemarkeder har noget brænde til ca. 1300 kr. for 2
> kubikmeter leveret og hugget - er det en rimelig pris, eller kan det

Vær opmærksom på at der for det meste er bedre økonomi i at købe
briketter.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 16-09-07 00:41

>Vær opmærksom på at der for det meste er bedre økonomi i at købe
>briketter.

Hvis du selv gider at svinge motorsaven og kløveren hjemme i haven er der
mange penge at spare. Jeg har netop købt 11 m3. for 1.800,- Det er elm i
stykker a 1 m. Så ligegyldigt om jeg selv henter i trailer eller får en
vognmand til at hente, er det da rimeligt billigt i forhold til pallerne i
byggemarkederne. Glem ikke at de sikkert tjener mindst 100-200% på sådan et
"tårn"!

Men igen.. Jeg skal selv skære det i 3 stykker og kløve det. Så alt andet
lige, er et tårn nemmere, men naturligvis langt dyrere.

Det kommer jo også an på, hvor bekvemmeligt man er anlagt. Jeg selv er
rimeligt doven, men når det gælder brænde, går ur-mennesket op i mig, og jeg
samler og samler. Og faktisk nyder jeg at save + kløve. (hænger sikkert
sammen med at jeg til dagligt ikke laver noget fysisk arbejde?)

Mvh

Jasper

Fra : John T.

Dato : 16-09-07 06:44

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:46ec6da0$0$16710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> jeg samler og samler. Og faktisk nyder jeg at save + kløve. (hænger
> sikkert sammen med at jeg til dagligt ikke laver noget fysisk arbejde?)

Jasper og jeg ligner sku hinanden !
Hvor køber du de 1 mtr. stykker ?
Mvh. John

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 16-09-07 22:34

> Jasper og jeg ligner sku hinanden !
> Hvor køber du de 1 mtr. stykker ?
> Mvh. John

Meget langt oppe i nordjylland. Hos en privat.

/Jasper