Emhætte med ekstern motor
Fra : Bjarne K.

Dato : 14-09-07 16:58

Jeg har tænkt på at lave en koge niche, hvor der gerne skulle være indbygget
en emhætte af en eller anden slags. Nogen der kender en indbygningsmodel,
hvor man kan have motoren liggende på loftet.

Jeg kunne også godt tænke mig at få noget inspiration til selve nichen, så
hvis der er nogen der har kendskab til hjemmesider med billeder, vil det
også falde i god jord. Vi har ca 120 cm at gøre godt med.

Har søgt lidt med google efter begge ting, men ikke rigtigt fundet noget.

Bjarne K.

Fra : Mogens

Dato : 14-09-07 17:06

Dét finder du både hos www.asko.dk og hos www.bosch.dk
www.siemens.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-09-07 17:51

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> "Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> Dét finder du både hos www.asko.dk og hos www.bosch.dk
> www.siemens.dk

Det er nok mig der kigger de forkerte steder. Havde ledt hos både Bosh og
Siemens, men ikke fundet noget. Har lige prøvet igen, også uden at finde
noget.

Men det er jo anerkendte mærker, så de kan sikkert hjælpe mig videre i en
hvidevarebutik.

Bjarne K.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 14-09-07 22:02

Bjarne K. skrev:
> [...]
> noget.
>
> Men det er jo anerkendte mærker, så de kan sikkert hjælpe mig videre i en

http://www.asko.dk/index.cfm/da/produkter/emfang_emhaetter/ch0620gi/
http://www.asko.dk/index.cfm/da/produkter/emfang_emhaetter/m800/
http://www.asko.dk/index.cfm/da/produkter/emfang_emhaetter/ch0620g/

http://www.siemens-hvidevarer.com/produkter/produkter_show.asp?id=123&fib=LC8X950&parid=&prid=1232223514_520610
http://www.siemens-hvidevarer.com/produkter/produkter_show.asp?id=123&fib=LC6X971&parid=&prid=1232223514_520610

og endda en på 120 cm. i bredden
http://www.siemens-hvidevarer.com/produkter/produkter_show.asp?id=123&fib=LC46256&parid=101&prid=1232223514_520610

Denne her kunne så være rar at have, men den er ikke med ekstern motor
http://www.siemens-hvidevarer.com/produkter/produkter_show.asp?id=123&fib=LC8M950&parid=&prid=1232223514_520610

Jeg har, for ikke så lang tid siden, selv overvejet at skulle skifte mit
køkken, og var i den forbindelse ved JKE-design, for at se på nyt. Jeg
blev anbefalet, at købe en emhætte/emfang, der kunne trække mere end 600
m3/h for at få et godt sug, så jeg vil da råde dig til at kigge på andet
end designet af det du vælger. En ekstern motor har jeg set med en
kapacitet på 1000 m3/h, så den ville jeg vælge, men jeg kan altså ikke
lige huske, hvem det er der producerer den.

Jesper

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-09-07 23:09

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> kapacitet på 1000 m3/h, så den ville jeg vælge, men jeg kan altså ikke
> lige huske, hvem det er der producerer den.

Ok, og tak for diverse links. Jeg troede egentlig at man kunne få en slags
indbygnings model ala
http://www.lavprisvvs.dk/shop/indbygning-6757c1.html

Jeg har som sagt overvejet at lave en slags niche lidt ala
http://www.ask-alex.dk/gfx/images/17763-full.jpg og ved ikke om der er plads
til en væg model.

Bjarne K

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-09-07 19:08

> Jeg har som sagt overvejet at lave en slags niche lidt ala
> http://www.ask-alex.dk/gfx/images/17763-full.jpg og ved ikke om der er
> plads til en væg model.

Vi har en opbygning sådan nogenlunde i stilen (vores er mere lukket), og der
sidder et emfang og en ekstern motor på 900 m3/timen. Begge dele er Thermex.

Mvh Maria

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-09-07 17:06

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Vi har en opbygning sådan nogenlunde i stilen (vores er mere lukket), og
> der sidder et emfang og en ekstern motor på 900 m3/timen. Begge dele er
> Thermex.
>
> Mvh Maria

Er jeres bygget om omkring en vægmodel, eller er det en til indbygning ?

Bjarne K.

Fra : Max

Dato : 14-09-07 22:16

Hej Bjarne

> Jeg har tænkt på at lave en koge niche, hvor der gerne skulle være
> indbygget en emhætte af en eller anden slags. Nogen der kender en
> indbygningsmodel, hvor man kan have motoren liggende på loftet.

Min nabo har en der sidder på vægen ude i det fri, sådan en
skal jeg have næste gang.

--
Mvh Max

Fra : JS

Dato : 16-09-07 00:07

Bjarne K. wrote:
> [...]
> godt med.
>
> Har søgt lidt med google efter begge ting, men ikke rigtigt fundet

Jeg står over for samme udfordring som dig og faldt over et par indlæg, hvor
det blev anbefalet at kigge efter en kanalventilator i stedet for en ekstern
motor, men jeg aner intet om det. Er der nogen der kan supplere?

Bl.a. her: http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=45568

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-09-07 17:05

"Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote in message
> [...]
> også falde i god jord. Vi har ca 120 cm at gøre godt med.
>

> Har søgt lidt med google efter begge ting, men ikke rigtigt fundet noget.

Ang. Selve nichen, så så jeg engang et billede fra en lejlighed i spanien,
hvor man havde brugt en hel træstamme som underkandt i nichen (tror dog det
var en niche hvor der stod et skrivebord eller andet). Det var ret smart,
men jeg kan selvfølgelig ikke finde hjemmesiden igen.

Bjarne K.