Isoleringsevne flamingo vs. mineraluld
Fra : Grønne

Dato : 13-09-07 23:13

Kan det virkeligt passe at flamingo ikke isolere mere end mineraluld ?

Jeg skal ha isoleret mit fyrrum/brygges indvendigt og havde tænkt mig at
opsætte 50mm flamingo med gips uden på, men nu er der en der prøver at bilde
mig ind at 50mm mineraluld med stålskelet er lige så godt. Kam det passe ?

/Grønne

Fra : kjaer

Dato : 14-09-07 00:09

> [...]
> at opsætte 50mm flamingo med gips uden på, men nu er der en der
> prøver at bilde mig ind at 50mm mineraluld med stålskelet er lige så

Ved almindelig temperaturforskelle findes der ikke noget bedre end
mineraluld.

Fra : SR

Dato : 14-09-07 06:28

Itilfælde af brand er flamingo giftig og udvikler megen røg

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-07 07:18

Christian Holst

"Grønne" <ag@ag.ag> wrote in message
> [...]
> opsætte 50mm flamingo med gips uden på, men nu er der en der prøver at
> bilde mig ind at 50mm mineraluld med stålskelet er lige så godt. Kam det
Flamingoen isolerer lidt bedre(ca 15%), hvis du bruger det husk at bruge
godkendt gips og lukke det helt af så hvis der bliver brænd er røgen lukket
inde - i hvert fald i starten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-07 08:48

On 14 Sep., 07:28, "SR" <stig.rasmus...@get2net.dk> wrote:
> Itilfælde af brand er flamingo giftig og udvikler megen røg

Så at bruge flamingo til isolering i et fyrrum virker tåbeligt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-09-07 14:22

"Grønne" <ag@ag.ag> skrev i en meddelelse
> [...]
> opsætte 50mm flamingo med gips uden på, men nu er der en der prøver at
> bilde mig ind at 50mm mineraluld med stålskelet er lige så godt. Kam det

Flamingo har en noget større isoleringsevne, men det er brandfarligt og
derfor nok ikke velegnet i et fyrrum.
Generelt mener jeg ikke det er tilladt at bruge flamingo til andet end
gulvisolering.
Hilsen Matthias

Fra : SR

Dato : 14-09-07 17:12

Se www.sundolitt.dk

Fra : Jørgen E.

Dato : 15-09-07 12:54

> [...]
>
> "Grønne" <ag@ag.ag> skrev i en meddelelse

> Flamingo har en noget større isoleringsevne, men det er brandfarligt og derfor nok ikke

Du kan ikke udtale dig generelt som du gør. For de standardvarer der
typisk bruges i dag er isoleringsvædien den samme ~ kl. 37.

Fra : Jørgen E.

Dato : 15-09-07 12:50

> [...]
> flamingo med gips uden på, men nu er der en der prøver at bilde mig ind at 50mm
> mineraluld med stålskelet er lige så godt. Kam det passe ?

Man kan jo ikke udtale sig generelt om isoleringsevner, men der findes
polystyren og mineraluld som har samme isoleringsværdi.
Flamingo, som jo er et handelsnavn kan vist ikke købes længere.