Aircondition til privat bolig
Fra : John

Dato : 13-09-07 19:39

Vi søger en anbefaling til et airconditionanlæg til vores stue på
50kvm.
Anlægget skal kunne køle om sommeren, men vi har ikke behov for et
anlæg, som også kan varme.

Vi vil foretrække en løsning, som ikke indebærer, at der skal laves
hul i væggen ud til det fri.

mvh John

Fra : SR

Dato : 13-09-07 21:25

det krav du stiller gør at et anlæg vil støje ca 50db og skal af med luften,
gennem dør el vindue, køber du et luft til luft anlæg og kun benytter kulden
er støjen 30 db

Fra : SR

Dato : 13-09-07 21:27

se www.brikateknik.dk

Fra : Armand

Dato : 13-09-07 22:09

"John" <denborg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi vil foretrække en løsning, som ikke indebærer, at der skal laves
> hul i væggen ud til det fri.

At fremstille kulde medfører varme (mærk bare bagpå jeres køleskab/fryser)
og dén skal jo væk på en eller anden måde, derfor kan du ikke undgå at have
en forbindelse udendøre!

--
Armand.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-09-07 08:40

On Thu, 13 Sep 2007 11:38:54 -0700, John <denborg@mail.dk> wrote:

>Vi søger en anbefaling til et airconditionanlæg til vores stue på
>50kvm.
>Anlægget skal kunne køle om sommeren, men vi har ikke behov for et
>anlæg, som også kan varme.

Vent til de kommer på tilbud igen i Bilka mv, de billige varmepumper
er glimrende til at køle hvorimod deres varmeevne er relativt ringe i
forhold til de modeller, der er beregnet til opvarmning.

De kostede sidste forår omkring 3000 dkk så vidt jeg husker.

De kræver dog hul i væggen til rør til kølegassen samt afløb til
kondens fra delen der er monteret i stuen. Til gengæld køler de hurtig
og effektivt ned.

>Vi vil foretrække en løsning, som ikke indebærer, at der skal laves
>hul i væggen ud til det fri.

Modellerne med aftræksslange ud gennem et vindue støjer for meget til
at de er behagelige i brug - der min erfaring. Desuden er de
ineffektive.

** Lars