kirkebøger af nyere dato.
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 10-09-07 10:33

Et lille spørgsmål:

Jeg er meget glad for at kunne hente viden i både de nedfotograferede
kirkebøger og de forskellige folketællinger.

Mit problem er mere de senere årtiers kirkebøger, som jo ikke er
tilgængelige.
Jeg har oplevet nogle præster/kirkebogførere være mindre villige til
at finde oplysninger - angiveligt pga af det store arbejdspres, de har
vedr. navneændringer. Og det har jeg fuld forståelse for.
Men hvad gør I andre når I har behov for oplysninger fra kirkebøgerne
fx. 40 - 50 år tilbage?

Hilsen

Jørgen Lehnemann

Fra : Bodil Madsen

Dato : 10-09-07 16:55

Jeg besøger de Landsarkiver, hvor de pågældende kirkebøger ligger. Det sker
ganske vist meget sjældent.

Har du ikke mulighed for selv at komme der, kunne du jo bede om opslag på
Dis-Forum.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen
"Jørgen Lehnemann (slet 1M4TW)" <prenslev-lehnemann@1M4TWmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11894171170.286405132071923@dtext.news.tele.dk...

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 12-09-07 13:21

Bodil Madsen <bodil@fjernmig.nyraad.net> skrev:
>Jeg besøger de Landsarkiver, hvor de
> [...]

Hej Bodel Madsen.

Hvis jeg fx. savner oplysninger i en kirkebog fra måske 1943
eller yngre, kan jeg vel ikke hente de oplysninger på nettet?

Hilsen

Jørgen Lehnemann

Fra : Bodil Madsen

Dato : 13-09-07 07:03

Jeg det vil sikkert vare mange år endnu. Du kan læse om det her:
http://www.sa.dk/sa/adgang/default.htm

Med venlig hilsen
Bodil Madsen

"Jørgen Lehnemann (slet X9IHE)" <prenslev-lehnemann@X9IHEmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11895999860.639347992468725@dtext.news.tele.dk...

Fra : Jørgen

Dato : 15-09-07 05:49

Du kan prøve at søge på google, f.eks. " Hans Madsen "; 1943
du kunne være heldig at der er nogen som noget i deres database

Jørgen