Tydning af Andes Jacobsens fødsel i 1803
Fra : EA

Dato : 09-09-07 12:05

Hej jeg har lagt et udklip fra en kirkebog i alt.binær.historie med samme
emne.

Håber på lidt hjælp.

VH Evan Agerbo

Fra : Arne Nielsen

Dato : 09-09-07 17:12

EA skrev:
> Hej jeg har lagt et udklip fra en kirkebog i alt.binær.historie med samme
> emne.
>
> Håber på lidt hjælp.
>
> VH Evan Agerbo

Er du sikker på, han hedder Jacobsen? Denne Anders' far hedder Jens, så
han må da hedde Jensen.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://home3.inet.tele.dk/arnen/

Fra : EA

Dato : 09-09-07 18:05

Sikker og sikker, kun på den måde at han skulle være født omkring 1803 og
han er den eneste som hedde Anders i den kirkebog og er født omkring 1803.
Så jeg regner med det. Men jeg kan godt se at det ligner mest Jens.

VH Evan Agerbo

Fra : Arne Nielsen

Dato : 10-09-07 16:02

Jeg må fastholde, at der står Jens.

Den 22 Januar blev inddøbt et Drengebarn kaldt Anders.
Forældre: Jens Andersen (tilnavn), Huusmand i Øster Tversted og Maren
Olesdatter.
Blandt fadderne står: Maren Jensdatter, Else Olesdatter af Vester
Tversted, Mette E----datter af Nørre Tversted, Christian Hansen i
Præstegaarden.

Jeg ville godt have vidst, hvilket sogn og hvilket år, det er. Jeg
formoder, at det er Tversted sogn i Hjørring amt, men årstallet har jeg
ikke mod på at gætte.

Venlig hilsen
Arne

Fra : EA

Dato : 10-09-07 20:00

Hej, det er meget flot læst, for mig er det meste nogle kruseduller
Så jeg må lede efter ham et andet sted, og ja det er fra Tversted sogns
kirkebog 1688-1809, opslag K09-21-B

Tak for "oversættelsen"

Fra : EA

Dato : 10-09-07 20:18

Øhh hej igen, det er jo faktisk lidt flovt, men nu har jeg lige kigget efter
i samme kirkebog og fundet ham i opslag K09-20-B, men det er også svært at
læse, dog kan jeg se der står: 27august blev inddøbt et drengebarn kaldet
Anders.
Forældre: Jacob ?? og Karen (tror jeg)

Undskyld

Fra : Arne Nielsen

Dato : 10-09-07 21:24

Jeg synes ikke, du har noget at være flov over, det er meget vanskeligt
at tyde.

den 27de August blev inddøbt et Drengebarn kaldet Anders.
Forældre: Jacob Sørensen, Huusmand i Vester Tversted, og Maren
Jensdatter(?).
Tilstedeværende: ------------ dets Daab publiceret 18 -----
Faddere: Kan jeg ikke tyde.

Jeg er ikke helt sikker på "Jensdatter", det kan næsten være hvad som
helst, men jeg tror mest på "Jensdatter".

Venlig hilsen
Arne

Fra : EA

Dato : 10-09-07 21:54

MANGE TAK.

Nu kan jeg komme et lille skridt videre

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 10-09-07 10:36

"EA" <Agerbo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har lagt et udklip fra en kirkebog i alt.binær.historie med samme
> emne.
>
> Håber på lidt hjælp.
>
> VH Evan Agerbo
---------------
Hej Evan
Det ville give større muligheder hvis du oplyste om kirken og
opslagsnummer, så hjælperne kunne få lidt mere kontekst.
Flemming Svendsen

Fra : EA

Dato : 10-09-07 20:01

Hej Flemming, det nævnte udklip er taget fra Tversted sogns kirkebog
1688-1809 opslag K09-21-B og det er 2.person.

Jeg kan godt se at det måske er en hjælp, men regnede med det andet var nok,
da det sådan set var alt hvad der omhandlede ham, men ok

VH Evan Agerbo