Afskaf kristendommen
Fra : Peder L ACAB

Dato : 11-09-07 22:12

Konverter til den fredelige mahayanske buddisme fra Tibet, hvor
man elsker alle levende væsner, og hvor man har klostrer, hvor
der kun er drenge eller piger, og hvor man respekterer de ældre,
og ikke lever det dekadente vestlige liv, som os.

--
§ 266 b: Den der fremsætter udtalelse ved hvilken en gruppe af personer
trues,forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve,

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-09-07 20:43

Peder L ACAB skrev i fc6pae$ol0$1@aioe.org:

> [...]
> der kun er drenge eller piger, og hvor man respekterer de ældre,
> og ikke lever det dekadente vestlige liv, som os.

Din missioneren for den tro er helt offtopic i denne gruppe og et klart brud
på gruppens fundats.

XFUT dk.admin.netikette

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside i *ny* udgave

Fra : JoVe

Dato : 11-09-07 21:03

Peder L ACAB wrote:
> [...]
> der kun er drenge eller piger, og hvor man respekterer de ældre,
> og ikke lever det dekadente vestlige liv, som os.

Hvorfor i alverden gør du det ikke selv hvis du virkelig mener det er så
saligt???

Hvorfor går du ikke i kønsopdelt kloster?

Hvorfor respekterer du ikke de ældre?

Hvorfor lever du det dekadente vestlige liv?

Mvh
JoVe

Fra : Poul Nielsen

Dato : 12-09-07 17:13

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor går du ikke i kønsopdelt kloster?
>
> Hvorfor respekterer du ikke de ældre?
>
> Hvorfor lever du det dekadente vestlige liv?

Jeg tror at Claus Tersgov har ret i at der er tale om en sindsforvirret
stakkel.

Fra : JoVe

Dato : 13-09-07 13:54

Poul Nielsen wrote:
> "JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at Claus Tersgov har ret i at der er tale om en sindsforvirret
> stakkel.

Ups...! Du har nok ret.

....men mange tror desværre at buddhisme er en fredelig
flower-power-religion.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-07 22:28

"Peder L ACAB" <peSPAMlarsen46@mail.dk> skrev

> [...]
> der kun er drenge eller piger, og hvor man respekterer de ældre,
> og ikke lever det dekadente vestlige liv, som os.

Endnu mere ugennemtænkt landsbytosse-sludder.

Det er IKKE religioner, der er ufredelige eller fjendske, det er de
mennesker, der *tilslutter* sig til dem!

Mennesker er som de altid har været og navnlig som de var på Jesu tid, så
det er noget naivt og romantisk sludder at tro, at menneskers egenskaber
ændrer sig blot ved at skifte religion. Mennesket er som det har været alle
dage...

Claus

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-09-07 22:55

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> ændrer sig blot ved at skifte religion. Mennesket er som det har været alle

Jeg er helt indforstået med at det er mennesker bag religionerne (og ideer
generelt) som i sidste ende er voldelige, men mener du med ovenstående at alle
ideer er lige gode?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-07 23:48

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev

> Jeg er helt indforstået med at det er mennesker bag religionerne (og ideer
> generelt) som i sidste ende er voldelige, men mener du med ovenstående at
> alle ideer er lige gode?

Hvor kommer ideer fra??

Ideer er ikke andet end summen af de mennesker, der producerer og udvikler
dem.

Claus

Fra : Martin Andersen

Dato : 12-09-07 00:56

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> Hvor kommer ideer fra??
>
> Ideer er ikke andet end summen af de mennesker, der producerer og udvikler

Svar til dig: Jeg kender kun til ideer som er kommet fra mennesker.

Mit spørgsmål: Mener du alle ideer er lige gode?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-09-07 14:51

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev

> Svar til dig: Jeg kender kun til ideer som er kommet fra mennesker.

Ide betyder menneskets "forestilling" eller "grundtanke".

> Mit spørgsmål: Mener du alle ideer er lige gode?

Det er fuldstændig irrelevant i forhold til det oprindelige indlæg og mit
svar om, at man ikke kan ændre menneskets natur, tanke- og handlemønster.

Claus

Fra : Martin Andersen

Dato : 12-09-07 16:45

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> svar om, at man ikke kan ændre menneskets natur, tanke- og handlemønster.

Du kunne bare have sagt der ikke fandtes fri vilje. Jeg derimod lever fint i
illusionen af at vi kan påvirke tilværelsen med vores handlinger, og når jeg
debatterer med nogen er det også med henblik på at blive påvirket og påvirke. Du
mener ikke det kan lade sig gøre, hvorfor videre debat må siges at være
formålsløs. Ligesom kristendom.

Fra : Harald Mossige

Dato : 11-09-07 23:16

Claus Tersgov wrote:
> "Peder L ACAB" <peSPAMlarsen46@mail.dk> skrev

> Endnu mere ugennemtænkt landsbytosse-sludder.
>
> Det er IKKE religioner, der er ufredelige eller fjendske, det er de
> mennesker, der *tilslutter* sig til dem!

Her er jeg /i utgangspunktet/ enig med deg.

> [...]
> ændrer sig blot ved at skifte religion. Mennesket er som det har været alle

Dette er jeg også enig med deg i, /men/:
Det er menneskenes /egne egenskaper/ som avgjør hvilken religion /
fraksjon de søker. Vi antar at det stemmer, at like barn leker best. Da
har vi at det er menneskene som skaper religioner / fraksjoner. Da kan
det lett fremstå sim om det er religionene som er onde, - eller gode.
Derfor synes jeg at det er viktig å poengtere at det er /menneskene/ som
er onde eller gode.

HM

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-07 00:04

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse:

> [...]
> det er noget naivt og romantisk sludder at tro, at menneskers egenskaber
> ændrer sig blot ved at skifte religion. Mennesket er som det har været

Hvilket udsagn blot er en projektion over på hele menneskeheden af din
egen livsholdning. Jeg gætter på, at du bekender dig til Det konservative
Folkeparti, som netop tror på menneskets selviskhed som et aksiom.
(Og derfor mener, at man kan styre hele menneskeheden med strengere
straffe og skattenedsættelser .

Nu er det jo svært at forske i menneskenes egenskaber på Jesu tid, og
næsten lige så svært mht. nutiden. Derimod er det lettere at forske i
menneskenes handlinger. Og her modsiger de historiske kendsgerninger
simpelt hen din påstand.

Det er faktisk andre menneskers handlinger, der har betydning for mine
egne livsbetingelser, ikke deres eventuelt medfødte biologiske egenskaber.
Og folks handlinger er i højeste grad påvirket af samfundets herskende
religion. (Pt. materialisme, egoisme og - i mangel af kristendom: "political
correctness").

V.h. -- Ib

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-07 01:28

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev

> egen livsholdning. Jeg gætter på, at du bekender dig til Det konservative
> Folkeparti, som netop tror på menneskets selviskhed som et aksiom.

Gæt bare videre, du er langt ude i skoven...

Claus

Fra : Anglachel

Dato : 15-09-07 12:55

> Det er IKKE religioner, der er ufredelige eller fjendske, det er de
> mennesker, der *tilslutter* sig til dem!

Hvordan adskiller man disse ting? Har religioner en eller anden idéal natur,
der adskiller den fra, hvordan den praktiseres af dem der tilskriver sig
dens dogmer? Umiddelbart ville jeg være tilbøjelig til at tro, at der kunne
sættes et lighedstegn mellem religionens formodede "natur" og så den måde
den udmøntes på af dens tilhængere. Men det er måske lidt noget
tørvetrilleri, da jeg for så vidt er enig i, at fjendskab også ville
eksistere, hvis man på fantastisk vis fik fjernet religionerne fra det
mentale verdenskort

Fra : struer

Dato : 12-09-07 11:14

On 11 Sep., 21:12, Peder L ACAB<peSPAMlarse...@mail.dk> wrote:
> [...]
> nationale eller etniske oprindelse, tro eller *seksuelle* *orientering*
> straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år. ···· PEDER ····

Hvor fredelig mener du en Tibet buddisk munk er når det eneste han
faktisk har lært er at dræbe på 1000 måder.

Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-09-07 15:05

> [...]

> der kun er drenge eller piger, og hvor man respekterer de ældre,
> og ikke lever det dekadente vestlige liv, som os.

Har du gjort dig nogle tanker om, hvad der sker hvis alle kristne konvertere
til din buddisme, og:

Der er mange, som ikke elsker alle levende væsner så højt som andre ønsker

Der er masser som insisterer på at have blandede drenge OG pigeklostre

Der er masser som ikke respektere de ældre, og som ikke gider hjælpe, elske
eller bare acceptere dem

Der er dybt intentiske forestillinger om, hvad det vil sige at være dekadet
og at leve et dekadent liv...

Hvor længe mon din religion vil forblive "fredelig"?

Prøv at tænke dig lidt om. Mennesker kan ikke blive enige om noget som
helst, når der er mere end to til stede, og de fleste har altid et eller
andet, de ikke vil respektere. Tag sådan en *SIMPEL* ting som en
færdselstavle. Man kan dressere/uddanne en hund en abe og endda en rotte
til at respektere den, men kan man få mennesker, som er langt, langt mere
intelligente til at respektere den SAMME simple færdselstavle ????

Hvor mange mennekser kender du, der *ALTID* overholder
hastiighedsbegrænsningerne ????

Claus

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 16-09-07 20:42

Peder L ACAB wrote:
> [...]
> der kun er drenge eller piger, og hvor man respekterer de ældre,
> og ikke lever det dekadente vestlige liv, som os.

Man kan nu godt være buddist og kristen på samme tid og buddisme er ikke
en religion.

/Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-09-07 21:01

Martin M. Pedersen skrev i 46ed8747$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> Man kan nu godt være buddist og kristen på samme tid og buddisme er
> ikke en religion.

Og hvordan vil du begrunde og dekumentere den påstand?

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 17-09-07 12:52

Andreas Falck wrote:
> Martin M. Pedersen skrev i 46ed8747$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> [ ... ]
>
> Og hvordan vil du begrunde og dekumentere den påstand?

Kontakt evt. dialogcentret.

Det er en livsfilosofi ligesom humanisme.

http://da.wikipedia.org/wiki/Buddhisme
citat:
"Der er ingen guder, dogmer eller regler i buddhismen. "

"
Buddhisme har et absolut mål (erkendelsen af sindets natur) og bruger
åndelig praksis (meditation) til at nå dette, og kan derfor som sådan
betegnes som en religion. Den adskiller sig dog fra religioner som
jødedom, islam og kristendom, der alle bygger på troen på en ydre
skabende og dømmende gud. Buddhisme minder således mere om filosofi og
psykologi. Buddhismen adskiller sig desuden ved at man taler man om
tillid i stedet for tro, idet man ikke behøver godtage hele Buddhas lære
(dharma). Hvis man som buddhist fx ikke tror på reinkarnation strider
dette på ingen måde med buddhismen. Buddha rådede sine elever til selv
at undersøge hans udsagn, og selv at opbygge deres egne erfaringer.
Buddhismen indeholder heller ingen regler/bud, som man typisk kender det
fra de mellemøstlige religioner. Hans lære er udelukkende en række gode
råd omkring hvordan man bør leve sit liv hvis man ønsker at blive lykkelig.
"

Mvh
Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-09-07 16:50

Martin M. Pedersen skrev i 46ee6aae$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> "Der er ingen guder, dogmer eller regler i buddhismen. "

Og dermed er den uforenelig med kristendom!

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 22-09-07 23:07

Andreas Falck wrote:

> [ ... ]
>
> Og dermed er den uforenelig med kristendom!

Da kun hvis den var en religion og ikke en livsfilosofi.

Mvh
Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-07 13:07

Martin M. Pedersen skrev i 46f5924e$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]

> Da kun hvis den var en religion og ikke en livsfilosofi.

Jo! Den er da stadig helt uforenelig med kristendommen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-09-07 02:29

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev

> http://da.wikipedia.org/wiki/Buddhisme
> citat:
> "Der er ingen guder, dogmer eller regler i buddhismen. "

Hvor i alverden lærer du dog, at wiki IKKE er en troværdig kilde. Alle
idioter og landsbytosser kan slette og rette i wiki, så det kan på ingen
måde anses på en kilder, der skal stå alene.

Buddhisme har så mange forgreninger, at det er umuligt at beskrive det så
enkelt, som den latterlige artikel, du tager som indtægt som dokumentation.

Claus

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 22-09-07 23:09

Claus Tersgov wrote:
> "Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev

> Buddhisme har så mange forgreninger, at det er umuligt at beskrive det så
> enkelt, som den latterlige artikel, du tager som indtægt som dokumentation.

Så du mener det er forkert at "Der er ingen guder, dogmer eller regler i
buddhismen" ? Kan du begrunde det udsagn ?

/Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-07 17:01

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev

> Så du mener det er forkert at "Der er ingen guder, dogmer eller regler i
> buddhismen" ? Kan du begrunde det udsagn ?

Det har jeg gjort een gang, læs det.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-09-07 02:21

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev

> Man kan nu godt være buddist og kristen på samme tid og buddisme er ikke
> en religion.

Nå ikke, hvem er så Sidharta osse kaldet Gautama som blev undfanget af Gud,
der i skikkelse af en hvid elefant trængte ind i moderns krop??

Prøv også at læse lidt om bhakti..

Buddhismen er en religion, og er ikke, som mange fejlagtigt tror, begrænset
til Edward Conze's ideer om dialetisk pragmatisme.

Du aner ikke, hvad du taler om.....

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-09-07 02:33

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev

> Man kan nu godt være buddist og kristen på samme tid og buddisme er ikke
> en religion.

Har du læst moseloven og confessio augustana for nyligt. ????

Du vrøvler som en uforstandig igen igen...

Claus

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 22-09-07 23:10

Claus Tersgov wrote:
> "Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev

> Har du læst moseloven og confessio augustana for nyligt. ????

Moselovene er ikke en del af kristendommen, men en del af jødedommen.
Det ved vist de fleste lærde.

> Du vrøvler som en uforstandig igen igen...

Nu da. Kan du argumenterer lidt for dine synspunkter, bare en enkelt gang ?

/Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-07 17:00

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev

> Moselovene er ikke en del af kristendommen, men en del af jødedommen.
> Det ved vist de fleste lærde.

Stort set alle i testamenterne var jøder, Jesus Kristus var jøde!

Moseloven er del af af kristendommen og den er en del af kirkenes
bekendelsesskrifter.

Hvad er det nu lige Jesus siger om moselovene flere steder?

Er mine bibeler de eneste bibeler, hvor det gamle testamente er med?

Har du nogle andre bibeler end jeg har?

Claus

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 23-09-07 18:54

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> bekendelsesskrifter.
>
> Hvad er det nu lige Jesus siger om moselovene flere steder?

Det er godt at moselovene ikke er lov i Danmark med stening, dyreofring
og andre dumme ting.

/Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-09-07 14:56

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev

Kan du kun dumme dig?

Første skriver du:

> Moselovene er ikke en del af kristendommen, men en del af jødedommen.
> Det ved vist de fleste lærde.

Efter dit eget udsagn, så er du således ikke blandt de lærde, fordi du ikke
ved, at mosebøgerne er en del af kristendommen.

Du mener altså, at skabelsesberetningerne, syndefaldet og de ti bud ikke
vedkommer kristne?

Hvilket i sig selv er så idiotisk, at man må tage sig til hovedet. Når det
så går op for dig, at du har dummet dig, så insister du ufortødent på at
fortsætte?

> Det er godt at moselovene ikke er lov i Danmark med stening, dyreofring og
> andre dumme ting.

Hvilke lande kan du nævne, hvor Pentateuken er lov?

Claus

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-07 13:09

Martin M. Pedersen skrev i 46f6a88d$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[... ]
> Det er godt at moselovene ikke er lov i Danmark med stening,
> dyreofring og andre dumme ting.

Det er da godt at flertallet af kristne ikke læser Bibelen på din
bogstavstro overfundamentalistiske måde uden hensyntgen til tid, sted og
kulturelle kontekst.

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 24-09-07 16:43

Claus Tersgov wrote:
> "Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev

> Stort set alle i testamenterne var jøder, Jesus Kristus var jøde!

ja og ?

> Moseloven er del af af kristendommen og den er en del af kirkenes
> bekendelsesskrifter.

Hvad mener du lige ?
Det er ikke en del af den kristne trosbekendelsen, som jeg kan citerer
udenad. ( http://www.faktaomfolkekirken.dk/Trosbekendelsen.aspx )

Anyway Så mosebøgerne og GT er en del af kristendommen ?

Så har jeg lige fire spørgsmål.

a)Hvis jeg sælger min datter, som slave, hvad er så prisen ?
(2. mosebog 21:7)

b) (2. mosebog 35:2) siger at min nabo skal dræbes, hvis ham ikke hviler
på den syvende dag. Skal jeg bruge sten eller må jeg bruge skydevåben

c) (3. mosebog 19:27) Mange af mine venner går til frisør og får deres
hår klippet i siderne og fjernet deres skæg. Da det klart er en synd
ifølge moselovene, men hvad er straffen ? Den er ikke angivet.

d) Min svigerfars forældre er gårdejer og de er syndere (mosebog 3.
19:19), da de planeter to forskellige slags planter.
Skal hele byen samles og dræbe dem med sten ligesom det sker i
mosebog 3 24:10-16 ?

Mvh
Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-09-07 17:37

Martin M. Pedersen skrev i 46f7db23$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[... ]
> Anyway Så mosebøgerne og GT er en del af kristendommen ?
>
> Så har jeg lige fire spørgsmål.

Du har en meget indsnævret forståelsesramme og er ude af stand til at ret
meget!

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 25-09-07 07:33

Andreas Falck wrote:
> Martin M. Pedersen skrev i 46f7db23$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> [... ]

> Du har en meget indsnævret forståelsesramme og er ude af stand til at
> ret meget!

Vel, det er jo ikke defineret nogle steder, hvilke dele af biblen, der
gælder stadigvæk.

/Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-07 08:15

Martin M. Pedersen skrev i 46f8abba$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> Vel, det er jo ikke defineret nogle steder, hvilke dele af biblen, der
> gælder stadigvæk.

Sæt dig dog ind i emnet inden du blamerer dig yderligere.

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 25-09-07 09:52

Andreas Falck wrote:
> Martin M. Pedersen skrev i 46f8abba$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> [ ... ]
>
> Sæt dig dog ind i emnet inden du blamerer dig yderligere.

OK, så svar mig eller giv en URL, der klart defineret, hvilke dele af
GT, som gælder for den danske folkekirke.
Det er vel ikke for svært for dig ?

/Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-07 13:52

Martin M. Pedersen skrev i 46f8cc52$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> OK, så svar mig eller giv en URL, der klart defineret, hvilke dele af
> GT, som gælder for den danske folkekirke.
> Det er vel ikke for svært for dig ?

Du har stadig ikke fattet en pind. Men det var heller ikke forventelig.

Har du aldrig hørt om at en tekst fra oldtiden skal læses, tolkes og forstås
ud fra tid, sted og kultur?

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 25-09-07 16:11

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Du har stadig ikke fattet en pind. Men det var heller ikke forventelig.
>
> Har du aldrig hørt om at en tekst fra oldtiden skal læses, tolkes og

Og hvilken vej vinden blæser ? Der står meget stærke sager i GT og der
er åbenbart ikke en dogmatisk definitation af hvilke dele der er
stadigvæk er aktuelle.

Så man skal bare tage de dele, man synes der lyder korrekt og smide
resten væk ?

/Martin

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 25-09-07 07:34

Martin M. Pedersen wrote:

> ja og ?

> Hvad mener du lige ?
> Det er ikke en del af den kristne trosbekendelsen, som jeg kan citerer
> udenad. ( http://www.faktaomfolkekirken.dk/Trosbekendelsen.aspx )

Igen, Andreas. Hvad mener du med at Moseloven er en del af kristendommen
? Når jeg citerer love fra den, frasiger du lovene.

Uddyb venligst.

/Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-07 08:17

Martin M. Pedersen skrev i 46f8ac10$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ .. ]
> Igen, Andreas. Hvad mener du med at Moseloven er en del af
> kristendommen ? Når jeg citerer love fra den, frasiger du lovene.
>
> Uddyb venligst.

Hvorfor sprøger du mig når det er en helt anden du svarer? Skyldes det den
ateistbacille der har forurenet dit sind?