Søger en titel..
Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-09-07 00:55

Hejsa

Jeg har længe søgt efter en titel på en film jeg så for mange år siden.
Lad mig starte med at undskylde min vage hukommelse..
Plottet er således:

En dykker under havets overflade i en "boble" af en art (den var vist
guld-agtigt farvet), der var hul i bunden af boblen men lufttrykket holdte
vandet ude.
Han bliver efterfølgende suget ned og ender i Atlantis.
Det er så her det kniber med hukommelsen, men han bliver udsat for lidt af
hvert dernede..
Hvad det er kan jeg ikke rigtigt huske, så den bliver nok lidt svær at
opspore..
Har leget med lidt forskellige søgeord på imdb.com, men synes ikke rigtigt
at der dukkede noget op.
Filmen er fra et sted i 60'erne til 70'erne, den var ihvertfald i farve kan
jeg huske.

Jeg krydser fingre for at nogen kan hitte en titel til mig ud fra de
sparsomme oplysninger jeg har givet

Mvh
Benjamin

--
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your

Fra : Ole Kofoed

Dato : 13-09-07 16:46

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandet ude.
> Han bliver efterfølgende suget ned og ender i Atlantis.

Kan det være Warlords of Atlantis?

http://www.imdb.com/title/tt0078474/

http://www.millionmonkeytheater.com/WarlordsofAtlantis.html :
"In order to do so, they plan to use a diving bell designed by Greg. Greg
explains this to Daniels using an empty coffee cup as an example, saying if
you "punch it" into the water upside-down, the bottom is open but there's
air trapped inside."

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-09-07 19:37

"Ole Kofoed" <ole@cowfeet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> explains this to Daniels using an empty coffee cup as an example, saying
> if you "punch it" into the water upside-down, the bottom is open but

Det lyder meget som den jeg søger, det kan næsten ikke være andre.
Så mange tak herfra

Mvh
Benjamin