Spaghetti-westerns
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-09-07 08:01

Kender I et websted eller to som indeholder en komplet oversigt over
hvad der er blevet lavet af spaghetti-westerns i tidens løb? Med både
originaltitler, engelske titler og helst også med danske titler.

Jeg ved der i bogform findes fx "Once upon a time in the Italian West :
the filmgoers' guide to Spaghetti Westerns", men i den er det vist kun
de engelske titler der er med - eller hvad?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Fra : Hagar

Dato : 12-09-07 12:02

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> the filmgoers' guide to Spaghetti Westerns", men i den er det vist kun
> de engelske titler der er med - eller hvad?

Der er en del at kigge på her, men hvad du så kan få ud af det, det ved jeg
ikke, men der er da nogle stykker
http://www.dvd-basen.dk/home.php3?search=SW&mvis=ok®ion=%25&land=%25&ok3=go&genre=ok

Fra : Aage Jæger

Dato : 12-09-07 12:25

> [...]
> hvad der er blevet lavet af spaghetti-westerns i tidens løb? Med både
> originaltitler, engelske titler og helst også med danske titler.

Her er en liste over de film, der på IMDb er mærket med keyword
"spaghetti-western":
http://akas.imdb.com/keyword/spaghetti-western/

Og når man bruger subdomænet "akas" kan man under den enkelte film se, hvad
den hedder på en mængde andre sprog.

- Aage

Fra : Ole Kofoed

Dato : 12-09-07 13:16

> [...]
> hvad der er blevet lavet af spaghetti-westerns i tidens løb? Med både
> originaltitler, engelske titler og helst også med danske titler.

Vi har arbejdet lidt med en liste over de spaghetti-westerns der har gået i
danske biografer og er indtil videre kommet frem til 197 film:

www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=20918&hilit=&start=432

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-09-07 13:30

Ole Kofoed skrev bl.a.:

> Vi har arbejdet lidt med en liste over de spaghetti-westerns der har
> gået i danske biografer og er indtil videre kommet frem til 197 film:

Tak for alle tre svar. Nu må jeg i gang med at se hvor mange af filmene
jeg har program til.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Ole Kofoed

Dato : 12-09-07 21:04

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse:

> Tak for alle tre svar. Nu må jeg i gang med at se hvor mange af filmene
> jeg har program til.

Hvis du vil søge videre, så skulle Ulrich Bruckners (tyske) bog "Für ein
paar Leichen mehr. Der Italo-Western von seinen Anfängen bis heute" have
internationale titler med, men om det inkluderer de danske ved jeg ikke. Jeg
har selv den forkortede udgave på 250 sider der følger med dvd-boksen
"Sergio Sollima Italo-Western Box" - der er kun de originale og tyske titler
nævnt.

Bog: http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/3896027050/
DVD: http://www.amazon.de/gp/product/B000786OKK

Ole

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-09-07 11:32

Ole Kofoed skrev bl.a.:

> Vi har arbejdet lidt med en liste over de spaghetti-westerns der har
> gået i danske biografer og er indtil videre kommet frem til 197 film:

Men jeg synes der bl.a. mangler Zorro-film produceret i Italien og
deromkring. Hvorfor er de ikke med?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som oftest kun udtaler sig på egne vegne.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 12-09-07 16:42

> [...]
> the filmgoers' guide to Spaghetti Westerns", men i den er det vist kun
> de engelske titler der er med - eller hvad?

I tilknytning til dette, kunne jeg måske også godt bruge et par
anbefalinger, jeg har følgende til at stå i samlingen:

The good, the bad...
Once upon a time...
For a few dollars more
Django Kill
Mannaja (A man called blade)
Django (den originale)

og især den sidste gav mig lyst til at se mere...har følgende på listen jeg
holder øje med:

The Great Silence

Men hvad mere???

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-09-07 18:12

Brian, Rikke og Kristian wrote:
> [...]
> I tilknytning til dette, kunne jeg måske også godt bruge et par
> anbefalinger, jeg har følgende til at stå i samlingen:

Du mangler den første i Leones dollars-trilogi, den første rigtige
spaghettiwestern: a fistfull of dollars/en nævefuld dollars.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 12-09-07 18:49

Morten Wartou wrote:

> Du mangler den første i Leones dollars-trilogi, den første rigtige
> spaghettiwestern: a fistfull of dollars/en nævefuld dollars.

Og efterfølgeren "For a few dollars more".

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-09-07 18:53

Erik Olsen DK wrote:

> Og efterfølgeren "For a few dollars more".

Du skal vist have briller :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 12-09-07 18:57

Morten Wartou wrote:

> Du skal vist have briller :)

Hvorledes?

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 12-09-07 18:58

Erik Olsen DK wrote:

> Hvorledes?

Åh, nu opdagede jeg det

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 12-09-07 21:05

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:46e81dc4$0$92955$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Du mangler den første i Leones dollars-trilogi, den første rigtige
> spaghettiwestern: a fistfull of dollars/en nævefuld dollars.

Naarjjj, har set den et par gange, men synes ikke den er så god, så ved ikke
om jeg gider købe den til samlingen...Kan bedre lide Akira Kurosawas
"livvagten" så!!!

BK

Fra : Jesper

Dato : 12-09-07 21:39

Brian, Rikke og Kristian <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
wrote:

> [...]
> Django (den originale)
>
> og især den sidste gav mig lyst til at se mere...har følgende på listen jeg

Jeg er vældig glad for min lille spaghettibox: The Spaghetti Western
Collection - Once Upon A Time In Italy med følgende titler:

A Bullet For the General
Companeros
Four of the Apocalypse
Keoma