eksperimental-film
Fra : Ekx

Dato : 09-09-07 23:45

Hej!
Jeg har aldrig kunne set det fede ved eksperimental film, indtil jeg så en
trailer for en der udkommer d 25 sep med musik af Jimmy Ripp og Tom
Verlaine.
Det er smukt og jeg vil gerne dykke dybere ned i genren og se på flere film.
Er der nogen der kan lide sådanne film og kan anbefale titler,instruktører
og endnu vigtigere, danske forhandlere af eksperimental film.
DVD'en med musik af TV og JR indeholder film fra 20'erne, men jeg mener der
blev lavet en del i 60'erne og 70'erne som er det eneste jeg har set.
DVDOO har den ikke på listen over kommende udgivelser.
Hvis du er i tvivl om hvad for noget jeg mener så prøv at se på Tom
Verlaine's nyligt oprettede myspace-profil. Der er en trailer for filmen.
Tror nok det er http://myspace.com/tomverlainetelevivion.com

Fra : Ekx

Dato : 10-09-07 01:24

> Tror istedet det er http://myspace.com/tomverlainetelevision
:)

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 10-09-07 19:08

http://stage6.divx.com/videos/search:experimental

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ekx

Dato : 15-09-07 06:39

"Michael Meidahl Jensen" skrev

> http://stage6.divx.com/videos/search:experimental

Hej Michael
> Jeg siger mange tak for linket.
Det er lige noget for mig.

VH

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-09-07 22:04

Hej!

> [...]
> Er der nogen der kan lide sådanne film og kan anbefale titler,instruktører
> og endnu vigtigere, danske forhandlere af eksperimental film.

Nu kan jeg ikke helt finde ud af, om det er film- eller musik-delen der
tiltaler dig mest, men hvis du gerne vil udfordres lidt på det filmiske
kan jeg anbefale at kigge lidt på DVD-serien "Short" der vist
efterhånden tæller ca. 10 DVD'er med kortfilm og eksperimenterende
"værker", både fra kendte og mindre kendte instruktører, musikere m.v.
Et godt sted at starte er fx "Short 7: Utopia" hvor du bl.a. kan nyde
den helt i gennem fantastiske "More" med musik af New Order.

mvh
Kim Jensen

Fra : Ekx

Dato : 18-09-07 01:51

"Kim Jensen" skrev
> Hej!

> Nu kan jeg ikke helt finde ud af, om det er film- eller musik-delen der
> tiltaler dig mest,

Nej, det er ikke sådan det er. :)

> [...]
> er fx "Short 7: Utopia" hvor du bl.a. kan nyde den helt i gennem
> fantastiske "More" med musik af New Order.

Will do. 1000 tak for tippet.
Ekx