Future Intertainment vs Loaded247
Fra : Per Hansen

Dato : 09-09-07 19:05

I sin tid brugte jeg Future Intertainment i England til når jeg bestilte
specielle Reg1 DVD'ere der aldrig var udgivet som Reg2, dengang var det
faktisk en god online forhandler.
Men de lukkede så og kom til at hedde Loaded247.

Mit spørgsmål er om der er nogen her der har prøvet at handle ved
Loaded247 om om de stadig er lige så gode som i de gamle
Future Intertainment dage.

--
Per Hansen

Fra : Mads

Dato : 09-09-07 21:23

On Sun, 09 Sep 2007 18:05:21 GMT, Per Hansen
<onoman99****opoetikon@yahoo.dk> wrote:

>Men de lukkede så og kom til at hedde Loaded247.

Jeg har nu ikke bemærket at de lukkede, men de skiftede navn.

>Mit spørgsmål er om der er nogen her der har prøvet at handle ved
>Loaded247 om om de stadig er lige så gode som i de gamle
>Future Intertainment dage.

Jeg har handlet der masser af gange og har altid modtaget
mine film til tiden. ( Både da de hed FI og nu hvor de har skiftet
navn. )

mvh Mads

Fra : Per Andersen

Dato : 10-09-07 08:28

det fungerer fint

per andersen

Fra : Per Hansen

Dato : 10-09-07 14:44

"Per Andersen" <perand@c.dk> mentioned this

> det fungerer fint
>
> per andersen

Det lydder godt Mads og Per.

Tak til jer begge for info.

--
Per Hansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-09-07 15:46

Per Hansen wrote:

> Tak til jer begge for info.

Det er næsten et år siden at jeg sidst har købt hos dem, men dengang
sendte de *alt* fra en UK returadresse uden CN22 toldformularer. Altså
forsendelse fra EU-adresse uden told/moms risiko.

Jeg synes dog ikke at deres priser er noget at råbe hurra for, snarere
tværtimod. Deres nye DVDere er stinkende dyre, sammenlignet med andre
butikker, herunder butikker uden toldrisiko. Sidste efterår kørte de en
del kampagner med "køb 5 for 20 pund", hvilket var ok priser (vi taler
selvsagt om gamle film).

Hvis du går efter specielle R1 udgivelser, er deres "back catalogue"
heller ikke specielt imponerende. Axelmusic.com eller DvdPacific.com er
meget bedre på det punkt. Axel er uden toldrisiko.

Fra : Per Hansen

Dato : 10-09-07 20:19

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> mentioned this

> [...]
> heller ikke specielt imponerende. Axelmusic.com eller DvdPacific.com er
> meget bedre på det punkt. Axel er uden toldrisiko.

Har bare oplevet lidt for tit med film hos axelmusic.com at de pludselig
kommer med at de ikke kan levere. Jeg har f.eks været tvunget med en
så sent som i sidste uge der var blevet re-released i 2006 at de ikke gad
at gøre en indsats for at skaffe den hjem, så de viftede bare af med at
filmselskabet ikke længere kunne levere.
Så der var jeg tvunget til at benytte amazon.com for at skaffe den hjem,
fordi de lå inde med rigeligt af den.
Så må jeg leve med hvis den snuppes i tolden.

--
Per Hansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-09-07 23:50

Per Hansen wrote:

> Så der var jeg tvunget til at benytte amazon.com for at skaffe
> den hjem, fordi de lå inde med rigeligt af den.
> Så må jeg leve med hvis den snuppes i tolden.

dvdpacific.com er nok en bedre chance i den henseende, men selvfølgelig
er der en risiko...

Fra : David Schjelde

Dato : 11-09-07 07:44

Per Hansen skrev:
> [...]
> fordi de lå inde med rigeligt af den.
> Så må jeg leve med hvis den snuppes i tolden.

Jeg bruger den engelske cdwow og det har virket upåklageligt indtil
videre. Gratis forsendelse og ingen told.

Mvh
David

Fra : Per Hansen

Dato : 11-09-07 16:44

David Schjelde <schjeldefjernmig@mailme.dk> mentioned this

> Jeg bruger den engelske cdwow og det har virket upåklageligt indtil
> videre. Gratis forsendelse og ingen told.
>
> Mvh
> David

Anede skutte at cdwow også solgte reg1 film, troede det var musik og
kun reg2 film udgivelser, som man nu har set i reklamerne på tv.
Men den skal da lige føjes til de foretrukne også.

Tak for tip.

--
Per Hansen

Fra : David Schjelde

Dato : 14-09-07 16:26

Per Hansen skrev:

[snip]

> [...]
> kun reg2 film udgivelser, som man nu har set i reklamerne på tv.
> Men den skal da lige føjes til de foretrukne også.

Var så lidt.

Husk dog at tage den engelske og ikke den danske (-:

Lige venter jeg på at "Nowhere Man" serien dumper ind af brevsprækken -
glæder mig helt vildt

Mvh
David

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-09-07 16:37

Ja, jeg også troede at cdwow.dk var blevet lukket...

Fra : Per Hansen

Dato : 14-09-07 20:29

> [klip]
>
> Ja, jeg også troede at cdwow.dk var blevet lukket...

Den danske side er også lukket, men bruger man http://www13.cd-wow.com
så virker den stadig.
Man skal bare holde sig væk fra det danske og kun benytte den engelske,
så er man ude for den skøre danske justits område.
Linken har cirkuleret lidt i nogle forskellige andre danske grupper.

--
Per Hansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-09-07 21:02

Per Hansen wrote:

> "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> mentioned this
[klip]

> Den danske side er også lukket,

Du misforstod mig. Ja, cdwow.dk er taget fra MTO, men siden er
genopstået ved en eller anden skummel domænehaj. Check selv.
Det samme gælder cd-wow.dk, blot en anden ligeså skummel
domænehaj, der endda vil være anonym i whois.

> [...]
> engelske, så er man ude for den skøre danske justits område.
> Linken har cirkuleret lidt i nogle forskellige andre danske

Ja, men IFPI/FDV arbejder efter sigende ihærdigt på at få cd-wow.com
siden "lukket", eller rettere DNS-blokeret som allofmp3. Vi får se...

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-09-07 21:12

Per Hansen wrote:

> Man skal bare holde sig væk fra det danske og kun benytte den
> engelske, så er man ude for den skøre danske justits område.
> Linken har cirkuleret lidt i nogle forskellige andre danske
> grupper.

Som almindelig kunde/forbruger behøver du ikke holde dig væk fra noget
som helst.

Men man kan ikke afvise at en dansk domstol vil mene at MTO
overtræder kendelsen fra fogedretten, som pålægger dem at stoppe salget
"i Danmark", når de har dansk tekst på deres .com side, og at cdwow.com
m.v. derfor ryger i børneporno/allofmp3/mp3sparks/<add more here>
filteret.

I så fald skal jeg se mig om efter en anden DNS resolver..

Fra : David Schjelde

Dato : 15-09-07 08:00

Jesper Lund skrev:

> [...]
> filteret.
>
> I så fald skal jeg se mig om efter en anden DNS resolver..

Hvordan f...... kan de lukke for cdwow.com? Det er da en helt lovlig
butik oder was?

david

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-09-07 14:09

David Schjelde wrote:

> Hvordan f...... kan de lukke for cdwow.com? Det er da en helt
> lovlig butik oder was?

Blokere, ikke lukke (du kan sige "lukke" i Danmark). Tjaaah,
allofmp3.com overtræder dansk ophavsretslov siger domstolene. CD-Wow gør
det samme, siger domstolene. IANAL, men sålænge indholdet (den danske
tekst) fra cdwow.dk reelt er flyttet til dk.cd-wow.com, virker det
sandsynligt at IFPI/FDV får medhold. Men de er nødt til at køre en sag
mod en ISP først.

Fra : Per Hansen

Dato : 15-09-07 16:24

> [...]
> tekst) fra cdwow.dk reelt er flyttet til dk.cd-wow.com, virker det
> sandsynligt at IFPI/FDV får medhold. Men de er nødt til at køre en sag

De gør også selv alt for at danskerne fræser ud på udenlandske sider og
handler både musik og film der.
For høje priser i de danske butikker (mange online incl) og en afgifts
nedsætning der blev foretaget for flere år siden at man ikke ser noget som
helst af i butikkerne, priserne er egentlig stadig de samme.
Hvem vil feks. give 200kr for en DVD hvis man kan få den til 130kr hos en
udenlandsk forhandler.
Udenlandske sites har lugtet lunten, det kan de også se på alle de danske
kunder at de har i deres fold.

--
Per Hansen

Fra : David Schjelde

Dato : 15-09-07 18:26

Per Hansen skrev:
> [...]
> udenlandsk forhandler.
> Udenlandske sites har lugtet lunten, det kan de også se på alle de danske

Og en helt anden ting er da at jeg som filmnørd er interesseret i en del
udgivelser jeg bare ikke kan få i DK. Fx. den kommende version af
Face/Off med en masse ektra mat. som jeg kun har set komme i reg 1. Samt
"Nowhere Man" serien som jeg lige nu går og venter på.

Som liberalist brækker jeg mig sgu over den ilhu der ligges for dagen
for at hindre den frie konkurrence på det her område

mvh
david

Fra : Per Hansen

Dato : 16-09-07 02:33

> [...]

> Som liberalist brækker jeg mig sgu over den ilhu der ligges for dagen
> for at hindre den frie konkurrence på det her område

Kan man også se på en film med selv danske Connie Nielsen: Demonlover
Den eneste man kan hitte her hjemme (hvis man er heldig) er en stærkt
skrabet udgave, selv om der i 2004 udkom en Directors Cut 2 DVD box
i udlandet.

--
Per Hansen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-09-07 20:48

Jesper Lund skrev:

> [...]
> dk.cd-wow.com, virker det sandsynligt at IFPI/FDV får medhold. Men
> de er nødt til at køre en sag mod en ISP først.

Jeg har i dag også læst andre usenettråde om emnet, deriblandt dit
referat af retssagen om cdwow.dk i juragruppen i august. Hvor sikker
føler du dig på, at det kun er den danske tekst og lignende
tilpasninger, der bringer et firma som CD-WOW på kant med dansk lov?

Fra et forbrugersynspunkt er det jo en absurditet. Den asiatiske
hjemmeside med engelsk tekst, som vil sælge mig en cd, er okay, men
den tilsvarende side med dansk tekst bedømmes pludselig som i strid
med reglerne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-09-07 21:35

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> sikker føler du dig på, at det kun er den danske tekst og lignende
> tilpasninger, der bringer et firma som CD-WOW på kant med dansk

Som du har læst i den anden tråd, er jeg ikke jurist (det håber jeg at
jeg fik skrevet).

Jeg er langt fra sikker på at det kun er den danske tekst (kendelsen
fastlægger jo ikke nogle nærmere retningslinier for hvornår der er tale
om "salg i Danmark", og kendelsen er meget summarisk fordi MTO ikke vil
betale for en advokat).

Med dansk tekst på siden (dvs. cdwow.dk er flyttet til dk.cd-wow.com)
tror jeg at der bliver blokeret, men om det er nok at CD-Wow fjerner den
danske tekst kan jeg ikke vide. Det virker heller ikke som om at CD-Wow
er specielt interesseret i de danske domstole, og for at gøre sagen
endnu mere mudret har MTO for nylig solgt CD-Wow aktiviteterne til anden
side.

Men tilbage til det med "sproget". AxelMusic.com har overfor et par
danske kunder oplyst at de har indgået en frivillig aftale med FDV (læs:
afværget en retssag), se indlægget af Mikl Sep 06 kl 15:35
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=19377&start=30

Betaling i danske kroner er fjernet, og de må ikke kommunikere på dansk
med kunderne (gad vide hvad Pia Kjærsgaard mener om det?).

> [...]
> hjemmeside med engelsk tekst, som vil sælge mig en cd, er okay,
> men den tilsvarende side med dansk tekst bedømmes pludselig som i

Absurd, fordi det er samme forretning i Hong Kong. Og endnu mere absurd
fordi det i den grad udvander kulturministeriets fine forsikringer da
Infosoc blev vedtaget:
http://www.kum.dk/sw5336.asp
Citat: "Det skal understreges, at reglerne ikke forhindrer den enkelte
forbruger i at importere fx dvd-film, som man har købt i et andet land.
Det er kun videresalget gennem butikker osv., der rammes af de nye
regler."

De har næppe ment at jeg skulle tage flyet til New York for at købe en
R1 DVD?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-09-07 22:15

Jesper Lund skrev:

> [...]
> enkelte forbruger i at importere fx dvd-film, som man har købt i et
> andet land. Det er kun videresalget gennem butikker osv., der

Tak for svaret. Interessant det med Axel.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Optimus Prime

Dato : 17-09-07 07:45

Peter Brandt Nielsen skrev:
> Tak for svaret. Interessant det med Axel.

Jeg kan simpelthen ikke forstå det kan være lovligt - det er jo en
teknisk handelshindring eller hvad det nu hedder på fint sprog... Vi
påberåber os frihandel, samhandel, indre markeder, globale markeder osv
min bare... og så laver man alligevel den slags små julelege - gad vide
hvor mange milliarder det drejer som om årligt i det markedssegment?

FDV må virkelig have betalt under bordet de rigtige steder for at slippe
afsted med det...

Men konsekvensen for mig er nu meget lille, jeg vil forsætte med at
handle 85-90% af mine film i udlandet - det gør jeg af hensyn til udbud,
kvalitet og priser... men de her små julelege vil få mig til at
overvejer om ikke de sidste 10-15% også skal handles i udlandet - i ren
og skær protest... og der skal lidt mere til end en DNS blokering før
det bliver anderledes

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-09-07 18:20

Optimus Prime wrote:

> ... men de her små julelege vil få
> mig til at overvejer om ikke de sidste 10-15% også skal handles i
> udlandet - i ren og skær protest... og der skal lidt mere til end
> en DNS blokering før det bliver anderledes

Måske sætter de køterne Lucky og Flo ind mod os
http://en.wikipedia.org/wiki/Lucky_and_Flo

Så bliver det svært at være R1 DVD køber

Fra : Per Hansen

Dato : 18-09-07 20:44

> Måske sætter de køterne Lucky og Flo ind mod os
> http://en.wikipedia.org/wiki/Lucky_and_Flo
>
> Så bliver det svært at være R1 DVD køber

Nixen, for det er ikke forbudt at bestille en DVD fra en anden region
i et ikke europæisk land og så få postvæsenet til at levere varen hjem
til din postkasse.
Chancerne der er blot at du får pålagt ekstra moms hvis den snuppes
på et af postcentrene i landet.

Tilgengæld er de 2 køtere totalt ubrugelige og bruges faktisk heller ikke
længere til det de blev trænet i, det var for dyrt.
--
Per Hansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-09-07 21:13

Per Hansen wrote:

> Tilgengæld er de 2 køtere totalt ubrugelige og bruges faktisk
> heller ikke længere til det de blev trænet i, det var for dyrt.

De har lige fanget en DVD pirat på gaden i New York, men det er rigtigt
at de først blev sat ind i Londons lufthavne. Der var bid rigtigt mange
gange (forhåbentlig ikke i selve skiverne), men der var ingen
piratkopier. MPAA, der ejer køterne, erklærede dog at aktionen var en
stor succes...

Fra : Per Hansen

Dato : 19-09-07 15:56

> [...]
> gange (forhåbentlig ikke i selve skiverne), men der var ingen
> piratkopier. MPAA, der ejer køterne, erklærede dog at aktionen var en

Klart de vil sige det, amerikanerne er ikke just de mest kendte for at
indrømme at flere millioner smidt ud af vinduet på et project er et flop.

Men vil man endelig smutte uden om hvis den slags blev standard, så kan
man også det, det kræver bare et rippe program og en tilpas stor harddisk.
Så kan man transportere en stor mængde DVD film til Europa lagret på en
harddisk til brænding der hjemme hos en selv.
Når det kommer til stykket, så tror jeg også at der er folk der benytter
den metode. Sådan en 30 film lagret på sådan en fylder betydeligt mindre
end samme mængde lagret på DVD disks i m3.

--
Per Hansen

Fra : David Schjelde

Dato : 20-09-07 16:37

Jesper Lund skrev:

> Måske sætter de køterne Lucky og Flo ind mod os
> http://en.wikipedia.org/wiki/Lucky_and_Flo
>
> Så bliver det svært at være R1 DVD køber

I guder. Det er det sjoveste jeg har set i dag. Tragisk at det er sandt.
Godt at se at vi her i verden virkelig sætter ind hvor problemerne er størst

david

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-09-07 18:18

David Schjelde wrote:

[klip]
> I guder. Det er det sjoveste jeg har set i dag. Tragisk at det er
> sandt. Godt at se at vi her i verden virkelig sætter ind hvor
> problemerne er størst

Jamen, det er netop hvad de gør... (mener de selv)
http://arstechnica.com/news.ars/post/20070615-copyright-coalition-piracy-more-serious-than-burglary-fraud-bank-robbery.html?bub