Citat: Motorcyklister raser over færdselsf~
Fra : Jens S.

Dato : 11-09-07 11:45

Journalisten hos JydskeVestkysten følger godt op på artiklen fra forleden.

I dag skriver han om motorcyklisternes reaktioner på udtalelserne fra
forleden.

http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070911/INDLAND/70911002/1012

/jens s., Esbjerg

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-09-07 12:03

Jens S. wrote:
> Journalisten hos JydskeVestkysten følger godt op på artiklen fra
> forleden.

Arh.. godt og godt.....

> I dag skriver han om motorcyklisternes

Visse motorcyklisters....

> reaktioner på udtalelserne fra
> forleden.
>
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070911/INDLAND/70911002/1012

Han skriver underligt nok intet om alle dem der mener Nonbo udtaler sig på
et for tyndt grundlag, eller om at den seneste ulykke (endnu engang)
skyldtes en uopmærksom bilist.

/jim

Fra : KentBM

Dato : 11-09-07 13:43

Jim Andersen skrev:
> Han skriver underligt nok intet om alle dem der mener Nonbo udtaler sig på
> et for tyndt grundlag, eller om at den seneste ulykke (endnu engang)
> skyldtes en uopmærksom bilist.

Tja. Tonen i denne gruppe har forhindret al diskussion om dette er
tilfældet. Med mindre selvfølgelig, at du har det fra pressen?

Når en hentydning om, at ulykken måske kunne skyldes fører af
motorcyklen bliver besvaret med citat

"Fjols, nar, idiot, er det alt du kan hænge dig i når en 11 årig
knægt er blevet slagtet af en stupid billist.

Gid du får hæmorider og brækker begge arme.

Ole"

og et "kloge Åge", så bliver det svært at lære noget som helst af
ulykkerne, så et par flere ulykker måske kunne forhindres.

Og ja, jeg kører også på motorcykel.
--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 16:32

On Tue, 11 Sep 2007 14:42:49 +0200, KentBM wrote:

> Tja. Tonen i denne gruppe har forhindret al diskussion om dette er
> tilfældet. Med mindre selvfølgelig, at du har det fra pressen?

Det har den da ikke, alle kan da frit skrive.

> Når en hentydning om, at ulykken måske kunne skyldes fører af
> motorcyklen bliver besvaret med citat
>
> "Fjols, nar, idiot, er det alt du kan hænge dig i når en 11 årig
> knægt er blevet slagtet af en stupid billist.

Fordi at det jo vár idioti at skrive indlæget på formodninger. Jeg har set
hvor lidt, der skal til for at pulverisere en "bauhaus" trailer. Og ingen
havde kørt stærkt da det kom til stykket. Den evindelige, "han havde vist
kørt stærkt", fra folk uden indsigt i trafikulykker, kan også pisse mig af.

Hvorfor står der aldrig "dårlig oversigt i vejkryds forårsagede en
motorcyklists død" ?

> Og ja, jeg kører også på motorcykel.

Orla Pedersen, på mc i 27 år
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-09-07 08:19

KentBM wrote:

> Tja. Tonen i denne gruppe har forhindret al diskussion om dette er
> tilfældet.

Selvfølgelig har den ikke det. Hold op med at være et pattebarn.

> Med mindre selvfølgelig, at du har det fra pressen?

Hvis alle andre kan udtale sig på papirstynde fakta, så vil jeg da ikke
holde mig tilbage.

> [...]
>
> Gid du får hæmorider og brækker begge arme.
>
> Ole"
>
> og et "kloge Åge", så bliver det svært at lære noget som helst af

Fordi der findes 2 idioter på planeten så kan resten ikke lære noget?
Tjae... det er da én holdning.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 16:32

On Tue, 11 Sep 2007 12:45:03 +0200, Jens S. wrote:

> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070911/INDLAND/70911002/1012

Et eller andet siger mig, at det her heller ikke taler vores sag

Orla Pedersen

Fra : Hekto

Dato : 12-09-07 12:13

Orla Pedersen pretended :

> Et eller andet siger mig, at det her heller ikke taler vores sag

Karsten Nonbo fisker (dygtigt) efter stemmer.!

Flere har skrevet til ham efter det første
indlæg, og han har beklaget at han er
fejlcieteret o.s.v.

Så kommer dette nye indlæg, hvor han sjovt nok
mener det samme som i første indlæg! Er det mon
journalisten eller Nonbo der omgås sandheden
lemfældigt her???

Hans udtaleleser er til benefice for Fru Jensen,
og jo mere motorcyklisterne larmer op, jo mere
giver det ham ret. Indtil nu har han jo ikke
turdet vove sig ud i en åben diskution med
motorcyklisterne! At tage diskutionen ved at
sende mails til ham eller at skrive 'idiot'
diverse steder, er jo netop det han bruger i sin
agitation.

Karsten Nonbo - kom ud i åben debat! Men, det vil
måske hæmme vægten af dine argumenter?

Problemet for 'os' er det mindretal der er
ligeglade og kører med hovedet under armen, alle
steder. De er dem der tiltrækker sig
opmærksomheden og dem vi alle sammenlignes med.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-09-07 19:01

"Jens S." <NoRespond@a.dk> skrev i en meddelelse
> Journalisten hos JydskeVestkysten følger godt op på artiklen fra forleden.
> I dag skriver han om motorcyklisternes reaktioner på udtalelserne fra
> [...]

Jeg har sendt ham dette svar:

Hej!

Jeg er en af dem som i artiklen stemples som psykopat.

Først skal jeg finde mig i at Karsten Nonbo har "kigget i notitserne" og
fundet ud af, at de mange dræbte motorcyklister i år, primært skyldes at
disse "Psykopater skal standses inden de slår nogen ihjel".

Jeg deltager ivrigt i debatten på flere motorcykelfora, selvom jeg nu
primært kører bil. Men jeg har kørt motorcykel i 25 år, og opfatter også mig
selv som motorcyklist, ligesom jeg opfatter mig som ansvarlig familiefar,
professionel IT udvikler og mange andre ting. Dog ikke som psykopat!

Jeg kan forstå de mange ophedede kommentarer over Nonbo's første udtalelse.
Dels taler han (som så mange gange før) uden at have sat sig ind i tingene,
dels kommer hans udtalelse smagløst tæt på uheldet, hvor en bil med trailer
i et sammenstød med en motorcykel forårsagede en lille drengs død, og hans
fars kritiske skader. Nonbo's udtalelse kunne let tolkes som: "Ja, ja, endnu
en der kørte for stærkt på motorcykel". Det var bare ikke tilfældet - det
var faktisk et tilfælde af "bil kørte ud fra vigepligt, selvom
oversigtsforholdene ikke tillod dette forsvarligt".

Læs dog noget statistik. Få nogle fakta på bordet!
Motorcyklister slår ikke ikke folk ihjel, det slår meget ofte kun sig selv
ihjel.
Bilister, derimod, de har en noget farligere tendens til at slå andre
trafikanter ihjel.
Lige nu startes en kampagne for at få unge til at være lidt mere aktive mod
andre unge spritbilister - og alligevel finder Nonbo en mærkesag i at angive
"motorcyklister som ofte kører for stærkt". Er det så underligt
motorcyklisterne bliver forargede?

Naturligvis skal det ses som et problem, når man har så mange dræbte
motorcyklister som vi har i år! Men det skal ikke behandles på baggrund af
"nogle notitser", det løses ikke ved lidt overfladisk kiggen notitser og
opfordring til at angive naboerne, der skal et helt andet stykke arbejde
til - et arbejde som kræver en langt mere indsigtsfuld indgriben end Nonbo
kan præstere. Og vi må starte med at få nogle fakta på bordet: Er det farten
der er den uhelds-udløsende faktor? Eller er det trafikanter der ikke
overholder vigepligt? Eller andre ting? Jeg er sikker på disse fakta findes
i form af statistik, men Nonbo bruger dem altså ikke.

Et helt reelt problem for os motorcyklister skal være Nonbo's populistiske
platform for pressedækning, og du hopper lige på?!? Samtidig skal vi spottes
over vor skade? Nej, ved du nu hvad? Og du bruger endda det ulykkelige
uheld, som kostede en lille dreng livet - og måske også hans far. Når jeg
tænker på den lille dreng og hans familie, tænker på min egen familie, hvor
vi begge - mor og far - er motorcyklister. Tænker på mine døtre, tænker på
min svoger og svigerinde (som er motorcyklister) og som af og til kører ture
med deres børn, selv mine børns morfar kører motorcykel! En hel familie, der
finder glæde ved at køre på motorcykel. Det kunne være mig, der havde mistet
et barn, som følge af en bilist med trailer, der ikke overholdt sin
vigepligt! Hvordan ville jeg have det, med at læse en artikel som din
bagefter?!? Oveni tragedien skal man løgnagtigt udråbes til den skyldige, og
endda gøres til et samfundsproblem!

Jeg forstår godt den lidt ophidsede tone i debatten.
Jeg synes ikke du kan være det bekendt!
Jeg synes heller ikke Nonbo kan være det bekendt, men han er jo kendt for
den type politisk plat.

Og bagefter udråbes JEG til psykopat.

Det er sørgeligt at være vidne til professionelle politikere og professionel
presse af så ringe kvalitet.

Mvh.
Claus Rittig

Fra : Jens. B. Rasmussen

Dato : 11-09-07 20:27

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
>
> Og bagefter udråbes JEG til psykopat.
>
> Det er sørgeligt at være vidne til professionelle politikere og
> professionel presse af så ringe kvalitet.

Hej Claus

Rigtig godt og fornuftigt skrevet - er lidt spændt på om du får svar fra ham
og hvis du gør gider du så poste det også herinde ?

Jens B. Rasmussen
EX-RF900

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-09-07 20:33

"Jens. B. Rasmussen" <rf900@email.danmark> skrev i en meddelelse

> ...er lidt spændt på om du får svar fra ham og hvis du gør gider du så
> poste det også herinde ?

Jep, skal nok.

Jeg forventer nu ikke et svar.

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 12-09-07 12:16

After serious thinking Claus Rittig wrote :
> "Jens. B. Rasmussen" <rf900@email.danmark> skrev i en meddelelse

> Jep, skal nok.
>
> Jeg forventer nu ikke et svar.
>
> Rittig

Mange har fået et intetsigende standardsvar, hvor
han beklager ... og derefter få dage senere igen
udtaler sig med samme argumenter i 'Vestkysten'.

Vi må bare huske dette, loven om børn på
motorcykel, 5.000 Kr for larmepotter o.s.v. når
der lige straks bliver valg!

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-09-07 09:17

"Jens. B. Rasmussen" <rf900@email.danmark> skrev i en meddelelse

> Rigtig godt og fornuftigt skrevet - er lidt spændt på om du får svar fra
> ham og hvis du gør gider du så poste det også herinde ?

Joh, han svarede da...
Men det kom han nu lidt let om ved. Som journalist ved han nu nok godt
hvilken effekt det har at kæde holdninger og hændelser sammen, ved at omtale
dem i salle artikel. Og pludselig vil Nonbo noget fornuftigt og
faktabaseret. Glemt er opfordringen til at angive naboerne.

Det bliver ikke den avis jeg tegner abonnement på.

Rittig

Svaret:

Kære Claus

Tak for din mail.

Vedrørende ulykken i Vejle som du mener avisen giver motorcyklisten skylden
for, vil jeg lige tillade mig at henvise til, hvad der egentlig står:

"Seneste motorcykelulykke med dødelig udgang skete søndag morgen, da en
dreng på 11 år blev dræbt i Gadbjerg ved Vejle.
Drengen sad bag på sin fars motorcykel, da en bil med trailer ifølge
politiet kørte ud foran dem."

....Vi gør altså fuldstændig opmærksom på, at det var bilen med traileren,
der - ifølge politiet - ikke overholdt sin vigepligt.

Din efterlysning om flere fakta på bordet deler du med mange - også med
Nonbo, som det også fremgår af den første artikel om emnet. Han opfordrer
således Havarikommissionen til at lave en dybdeanalyse, som den eksempelvis
også har gjort med højresvingsulykker.

mvh
Laust Tuxen Hedegaard

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 11-09-07 21:08

> [...]
>
> Og bagefter udråbes JEG til psykopat.
>
> Det er sørgeligt at være vidne til professionelle politikere og
> professionel presse af så ringe kvalitet.

Tak Claus, det kan ikke siges bedre.
Der er ikke meget psykopat over det )

mvh Jens
Sydals

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-09-07 21:26

On Tue, 11 Sep 2007 20:01:01 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Rittig.

>Det er sørgeligt at være vidne til professionelle politikere og professionel
>presse af så ringe kvalitet.

Når jeg læser dit indlæg til debatten mister jeg lysten til selv at
tage til genmæle.
Det kan jeg ikke gøre bedre -
Mange tak for et særdeles velformuleret indlæg der bestemt må få både
Hr. Journalist og Hr. Nonbo til at fundere over hvem der er normal.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : kop

Dato : 11-09-07 21:38

Hej Claus!

Tak for et godt og sobert svar......

kop

Fra : Niels Pein

Dato : 11-09-07 23:17

Glimrende. Du har altid haft pennen i din magt Claus. Hvis forfattere tjente
mere end IT udviklere, burde du skifte job.
--
Hilsen Niels
(the motorcyclist formely know as Most Wanted)

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 23:32

Godt skrevet Claus

Der er sku mere mand i dig end i dem , men det siger ikke meget

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-09-07 08:24

Claus Rittig wrote:
> Jeg har sendt ham dette svar:

Taget ud af min mund.

Men vi kender jo Nonbos svar "Jamen det er bare én enkelt fornuftsperson der
bekræfter reglen om at alle de andre motorcyklister er hjernedøde
psykopater."

/jim