PowerPoint 2000/ Outlook
Fra : Mette K

Dato : 10-07-01 13:57

Hej

Er der nogen som kan hjælpe mig med et par PowerPoint spørgsmål?

Spørgsmål: Hvordan får man en PP til at starte direkt med diasshow, når man
åbner den fra sin mail? Jeg har også problemer med en lydfil (.mid), den
virker kun tilfældigt på nogle maskiner, når man åbner en PP fil fra sin
mail?

Hej fra Mette K

Fra : emj

Dato : 10-07-01 14:37

Mette K skrev i <1YC27.2320$ae6.203553@news010.worldonline.dk>:

> [...]
>Jeg har også problemer med en lydfil (.mid), den
>virker kun tilfældigt på nogle maskiner, når man åbner en PP fil fra sin

Er det samme version af PP hos både afsender og modtager af filen?
Hilsen emj

Fra : Gunnar Nygaard

Dato : 11-07-01 07:56

Mette K wrote:

> [...]
> åbner den fra sin mail? Jeg har også problemer med en lydfil (.mid), den
> virker kun tilfældigt på nogle maskiner, når man åbner en PP fil fra sin

Mette K

Uavhengig av mail: PP har en file-extension som heter PPS (Save As,
osv...) Hvis du dobbelklikker en PPS vil show'et starte umiddelbart.
Måske er formatet identisk, så det går an å rename en PPT til PPS for å
oppnå det samme. Jeg har ikke forsøkt dette.

--
Gunnar

Fra : Ole Helms

Dato : 11-07-01 09:31

> [...]
> Måske er formatet identisk, så det går an å rename en PPT til PPS for å
> oppnå det samme. Jeg har ikke forsøkt dette.

For at afvikle en PowerPoint præsentation kræves det, at PP er installeret
på pc'en (eller et beslægtet program og pps-filer er associeret med det).
Jeg har som EMJ også oplevet, at midi-filer ikke blev afviklet på pc'er med
forskellige versioner af PP.
Hvis modtageren ikke har PP, kan du sende den som rejsepræsentation. PP
generer så en pngsetup.exe og en prez0.ppz, som modtageren må udpakke på
egen pc. Rejsepræsentationen medtager kun de filer, som er nødvendige for
den aktuelle ppt-fil + fremviseren Ppview32.exe.
Hvis du selv udpakker rejsepræsentationen i en mappe, kan du lade Paquet
Builder fra www.gdgsoft.com lave en installationspakke, som installerer
præsentationen på modtagerens pc, afvikler den umiddelbart efter
installation og indsætter præsentationen i Tilføj/fjern programmer i
Kontrolpanelet, så den er nem fjerne igen.
Har du evt. overvejet at lægge din præsentation på nettet? Så kan du "nøjes
med" at sende linket!
Mediator 5.0 & 6.0 fra MatchWare kan genere præsentationen som én exe-fil,
der udpakkes til c:\windows\temp og afvikles ved åbning.

--
Venlig hilsen
Ole Helms

Fra : Mette K

Dato : 11-07-01 12:32

Hej søde hjælpere

Ja i dette tilfælde er det samme version af PP, men måske ikke en anden
gang.
Ideen med at kalde filen PPS virker fint, den starter straks præsentationen
fra Outlook, mang tak for rådet.
Men jeg kan stadig ikke få min .mid lyd til at virke hver gang???

Hilsen Mette