Schuberth C2 "solbrille" - problem eller "~
Fra : HC

Dato : 11-09-07 08:27

"Solbrillen" på min nyindkøbte snublekyse syntes ikke helt at fungere
efter hensigten, og så var det lige jeg ville høre om det var en fejl
eller "helt normalt":

http://www.flickr.com/photos/neurox/1358267805/ - laver "hul" i toppen
når helt nede
http://www.flickr.com/photos/neurox/1358267701/ - kommer ikke længere op
end dette

Jeg har også skrevet til Schuberth, men noget siger mig at jeg hurtigere
får svar her

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-09-07 08:43

HC wrote:
> "Solbrillen" på min nyindkøbte snublekyse syntes ikke helt at fungere
> efter hensigten, og så var det lige jeg ville høre om det var en fejl
> eller "helt normalt":

Det er ikke normalt på en S1. Solbrillen forsvinder helt når den er "slået
fra", og der er intet "gap" når den er "slået til".

Men solbrillen kan jo skiftes. Så den kan clipses af og på. Måske er den
blevet mere eller mindre "clipset af", hvis nogen har pillet ved den med
fingrene istedet for at bruge den dertil indrettede trykknap?

/jim

Fra : Ole Schultz

Dato : 11-09-07 08:55

On Tue, 11 Sep 2007 09:26:56 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:

>"Solbrillen" på min nyindkøbte snublekyse syntes ikke helt at fungere
>efter hensigten, og så var det lige jeg ville høre om det var en fejl
>eller "helt normalt":

Hej HC

Det er IKKE normalt. Har både en Concept og C2, solbrillen fungerer
perfekt.

Der må ikke være et 'hul' når den er nede og den skal kunne køre helt
op!

mvh Ole

Fra : HC

Dato : 11-09-07 10:04

Ole Schultz wrote:

> Det er IKKE normalt. Har både en Concept og C2, solbrillen fungerer
> perfekt.
> Der må ikke være et 'hul' når den er nede og den skal kunne køre helt
> op!

Ok - godt lige at få lidt afklaring på det :) Jeg hører hvad Schuberth
siger vedr. evt, ombytning eller reparation.

Fra : KentBM

Dato : 11-09-07 13:35

HC skrev:

> Ok - godt lige at få lidt afklaring på det :) Jeg hører hvad Schuberth
> siger vedr. evt, ombytning eller reparation.

Tag lige først og grib manualen. Og find stedet, hvor det er beskrevet,
hvordan solvisiret tages ud for rengøring. Det ser ud til, at solvisiret
ikke er sat rigtigt på, som Jim Andersen også er inde på.

Der er en tap i hver side, som visiret hægtes på. Og så skal det klikkes
(rigtigt) på plads.

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 16:14

On Tue, 11 Sep 2007 14:34:40 +0200, KentBM wrote:

> Der er en tap i hver side, som visiret hægtes på. Og så skal det klikkes
> (rigtigt) på plads.

Nemli-ja, og der skal faktisk tages bestemt ved for at "klikke" på plads.
Og "klikke" på plads er netop opad. Og det er venstre side i
"kørselsretning" som ikke er klikket på plads, det sidder kun i spænd i
solvisirets gaffelåbning.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : HC

Dato : 12-09-07 09:53

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> Og "klikke" på plads er netop opad. Og det er venstre side i
> "kørselsretning" som ikke er klikket på plads, det sidder kun i spænd i

Sørme ja! Nu er hatten fikset og tilfredsheden betragteligt større :)
Mærkeligt at det skulle være nødvendigt med en fabriksny kyse!

Hygge,
HC

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 16:59

On Wed, 12 Sep 2007 10:53:11 +0200, HC wrote:

> Sørme ja! Nu er hatten fikset og tilfredsheden betragteligt større :)

> Mærkeligt at det skulle være nødvendigt med en fabriksny kyse!

Kun fordi at Du har forsøgt at betjene visiret ved at trække i det
Knappen sidder på venstre side

Fra : HC

Dato : 12-09-07 21:54

Orla Pedersen wrote:

> Kun fordi at Du har forsøgt at betjene visiret ved at trække i det
> Knappen sidder på venstre side

Nix, jeg havde allerede prøvet hatten i Danmark før jeg bestilte den i
Tyskland, så jeg vidste godt hvordan den virkede. Jeg kan ikke
forestille mig at så let et stykke plastik kan rykke sig løst under
transporten. Det er også ligemeget, for nu fungerer det :)

Fra : Armand

Dato : 12-09-07 22:51

"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse

> Nix, jeg havde allerede prøvet hatten i Danmark før jeg bestilte den i
> Tyskland, så jeg vidste godt hvordan den virkede. Jeg kan ikke forestille
> mig at så let et stykke plastik kan rykke sig løst under transporten.
Lad være med at tillægge butikkerne klerke for megen viden og
fingerfærdighed.
Jeg har oplevet en forhandlers fummelfingrede forsøg på at udskifte et visir
(á AGV/MDS, som for nyligt er spurgt til hér på gruppen), som endte med
beskadigelse af visirets påstøbte tappe (= ud til højre) :-|

--
Armand.