20.864 posteringer.
Fra : Steen Gruby

Dato : 10-09-07 00:23

Hej NG.

Jeg har haft et lille disc crash i dag.
Shit happens
Pyt man tager bare sin Ba..............
Der er blot det ved det at den er fra 5-11-2006, så der mangler lidt.
OK, ikke så meget at det gør ondt.
Dog får jeg, helt ufrivilligt, antallet af posteringer i denne gruppe
fra 061106 til 090907 --- 20.864.stk.
I er sørme flittige
Det er godt 2100 pr. måned eller 70 i døgnet.

Sover i aldrig

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Sune

Dato : 10-09-07 00:08

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra 061106 til 090907 --- 20.864.stk.
> I er sørme flittige
> Det er godt 2100 pr. måned eller 70 i døgnet.

Næ. Det kan vi gøre når vi bliver gamle

Vh Sune

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-09-07 06:47

Steen Gruby wrote:

> Sover i aldrig

Vi er nød til at holde statistikerne beskæftiget

--
vh
Torben

Fra : MORTEN VIND

Dato : 10-09-07 08:42

> Vi er nød til at holde statistikerne beskæftiget
>
> --
> vh
> Torben

Det er jo det skønne ved at være motorcyklist - der er så meget at berette
om ...

/
Morten V

Fra : Jansen

Dato : 10-09-07 16:13

Steen Gruby skrev:
> [...]
> fra 061106 til 090907 --- 20.864.stk.
> I er sørme flittige
> Det er godt 2100 pr. måned eller 70 i døgnet.

Hvis ikke jeg tager meget fejl, så står din egen hjælpsomhed for en del
af disse indlæg, og bliv bare ved med det vi er mange som har glæde af
dig/os/vores gruppe, med 20.864 posteringer.

--
Hilsen
Ole Jansen

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-09-07 19:41

On Mon, 10 Sep 2007 17:12:59 +0200, Jansen <Ole.Jansen@Gmail.kom>
wrote:

Hej Ole.

>Hvis ikke jeg tager meget fejl, så står din egen hjælpsomhed for en del
>af disse indlæg, og bliv bare ved med det vi er mange som har glæde af
>dig/os/vores gruppe, med 20.864 posteringer.

Det er svært ikke at være lidt glad for den udmelding
Gruppen er det den er pga. alle dens meget venlige brugere, hvilket
nok er årsagen til den overvældende mængde posteringer.
Det skal man ikke være ked af - vel?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jansen

Dato : 10-09-07 16:16

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-09-07 17:10

Steen Gruby skrev:
> [...]
> fra 061106 til 090907 --- 20.864.stk.
> I er sørme flittige
> Det er godt 2100 pr. måned eller 70 i døgnet.

Her man interesse i den statistiske del af news hierakiet (herinder især
vor egen gruppe) så kan men følge lidt med her :

http://news.frostbyte.dk/2007/displaynewsgroup.phtml?id=1096

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Western

Dato : 10-09-07 18:40

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev
> Her man interesse i den statistiske del af news hierakiet (herinder
> især vor egen gruppe) så kan men følge lidt med her :
>
> http://news.frostbyte.dk/2007/displaynewsgroup.phtml?id=1096

Men hvor ER Armand for tiden - han risikerer jo snart at blive indhentet
af Orla!

--

Leif Westen

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-07 19:12

On Mon, 10 Sep 2007 19:39:34 +0200, Western wrote:

> Men hvor ER Armand for tiden - han risikerer jo snart at blive indhentet
> af Orla!

Jup! Mere ferie til Armand ;-D

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Grunnet

Dato : 11-09-07 17:36

I nyhedsmeddelelse: 3smy5r0sqmjw$.1vn625hfqu75z$.dlg@40tude.net,
skrev Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid>
følgende:

> Jup! Mere ferie til Armand ;-D

Det kræver vist en lang ferie.
Læg mærke til Armand figurerer 2 gange på top 30

/Steen

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-09-07 19:43

On Mon, 10 Sep 2007 18:10:20 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

>Her man interesse i den statistiske del af news hierakiet (herinder især
>vor egen gruppe) så kan men følge lidt med her :
>
>http://news.frostbyte.dk/2007/displaynewsgroup.phtml?id=1096

Av, den sved.
Hvis jeg sov lidt mere kunne mængden af posteringer reduceres
væsentligt.
Det må jeg lære

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : BoA

Dato : 10-09-07 18:54

Steen Gruby skrev:
> Hej NG.
>

> Sover i aldrig

Næeh - nej !

Bilisterne sover om dagen i trafikken, så vi er nødt til at
være extra vågne
- og om natten sidder vi og poster til gruppen !

Derfor

BoA

Fra : Perminator

Dato : 10-09-07 20:46

Hej
"BoA" <boaFJERNESboa@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> vågne
> - og om natten sidder vi og poster til gruppen !

God værkstedshumor!
og tak for Grubys mange saglige indlæg der sætter tingene på plads!
--
"Perminator"
Per Misser

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 11-09-07 21:16

On Mon, 10 Sep 2007 01:22:51 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

> [...]
>fra 061106 til 090907 --- 20.864.stk.
>I er sørme flittige
>Det er godt 2100 pr. måned eller 70 i døgnet.

Sig til hvis du mangler gamle indlæg - min newsreader har 366017
indlæg i denne gruppe Det første fra 19/12 1997.....

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-09-07 21:42

On Tue, 11 Sep 2007 22:16:09 +0200, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
wrote:

Hej Uffe.

Mange tak.

>Sig til hvis du mangler gamle indlæg - min newsreader har 366017
>indlæg i denne gruppe Det første fra 19/12 1997.....

Rart at høre livstegn fra dig.
Jeg håber hele familien har det godt.

366017 er et voldsomt antal.
Hvis vi lige snupper den i flugten er det 118 måneder, og det giver
3100 indlæg om måneden (ca. 100 i døgnet) siden gruppens start.
Jeg kom til i midten af marts 1998 da jeg købte min XS500, og har
fulgt gruppen siden.
Jeg har skiftet computer et par gange, så min news historik er
temmelig hullet, men det lider jeg ikke under.

Nu ved jeg hvor jeg skal henvende mig for at finde historisk materiale
hvis det en dag bliver aktuelt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 11-09-07 22:58

On Tue, 11 Sep 2007 22:41:41 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>On Tue, 11 Sep 2007 22:16:09 +0200, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
>wrote:
>Mange tak.

Velbekomme :)

>Rart at høre livstegn fra dig.
>Jeg håber hele familien har det godt.

Hvis vi ikke tæller BMW'en, Guzzi'en og BSA'erne med i familien, så
har vi det allesammen rigtig fint :) Vi er her også allesammen
stadigvæk, men BMW'en har ikke kørt de sidste 3 år og Guzzi'en blev
sidst luftet i april, fordi jeg måtte flytte den fra dens varme
p-kælder, i forbindelse med at jeg skiftede job. Men pigerne er vokset
og skal starte i børnehave i næste måned :) De har stor fornøjelse af
de to trehjulede elektriske motorcykler, som deres faster gav dem - de
skal nok vokse op som hele mennesker

>366017 er et voldsomt antal.

Ja, og det tal er andda flere timer gammelt nu..

> [...]
>fulgt gruppen siden.
>Jeg har skiftet computer et par gange, så min news historik er
>temmelig hullet, men det lider jeg ikke under.

Jeg har formået at flytte det med, fra maskine til maskine (og har en
backup på fruens bærbare). En af glæderne ved at bruge noget non-MS
software Desværre mistede jeg de første indlæg, da jeg for snart
10 år siden fik problemer med æøå-visnigen og derfor valgte at slette
alt - uden at tænke på, at de ældste indlæg ikke mere var på serverne

>Nu ved jeg hvor jeg skal henvende mig for at finde historisk materiale
>hvis det en dag bliver aktuelt.

Agent kan eksportere indlæggene i UNIX message format - jeg spekulerer
på, om ikke det kan importeres i INN eller en anden news-server, så
alle kan få glæde af det igen. Ingen søgemaskiner har så gamle indlæg
(Google kom jo først til langt senere).

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Erfaring er den ballast der gør en i stand til at genkende sine
fejltagelser næste gang man gør dem.' - Steen Gruby i d.f.m.

Fra : Armand

Dato : 11-09-07 23:12

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> på, om ikke det kan importeres i INN eller en anden news-server, så
> alle kan få glæde af det igen. Ingen søgemaskiner har så gamle indlæg

Jeg synes ellers at have læst nogle af de spædeste indlæg fra dig og Hylle
på Google :-/

--
Armand.
(tilkommen sensommeren '98)

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-09-07 23:20

On Wed, 12 Sep 2007 00:11:39 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand & Uffe.

> [...]
Jeg husker med et smil mange af de posteringer der kom fra Hylle,
jeppe Degnbold, Uffe og Rittig i de dage.
Det var virkelig humor på højt plan )
Det behøver jeg ikke Google til.
Den med fejltagelserne havde jeg næsten glemt

>Jeg synes ellers at have læst nogle af de spædeste indlæg fra dig og Hylle
>på Google :-/

Det var sådan set Uffe der fik mig "hooked" på DFM - Det har jeg ikke
fortrudt.
Jeg formoder at Armands ferie i US er overstået og at Pax Romana
dermed er pasé

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 12-09-07 08:16

On Wed, 12 Sep 2007 00:20:19 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>On Wed, 12 Sep 2007 00:11:39 +0200, "Armand"
><armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>Jeg husker med et smil mange af de posteringer der kom fra Hylle,
>jeppe Degnbold, Uffe og Rittig i de dage.

Og Jørund Seim - ham må vi ikke glemme!

>Det var virkelig humor på højt plan )
>Det behøver jeg ikke Google til.
>Den med fejltagelserne havde jeg næsten glemt

Det tænkte jeg nok :) Jeg finder den frem i ny og næ, når folk omkring
dummer sig for goft

>Det var sådan set Uffe der fik mig "hooked" på DFM - Det har jeg ikke
>fortrudt.

Damn, jeg har meget "spildt" tid på min samvittighed :) Godt du
skriver du ikke fortryder noget. Armand har nok ret - Google har ældre
indlæg, end det jeg gik og troede.

>Jeg formoder at Armands ferie i US er overstået og at Pax Romana
>dermed er pasé

Jeps, jeg har allerede modtaget en briefing om, hvilke fly han så
derovre - det godt at have nogen ligesindede at dele sine oplevelser
med :)

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 12-09-07 20:24

On Wed, 12 Sep 2007 09:15:44 +0200, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
wrote:

>Damn, jeg har meget "spildt" tid på min samvittighed :) Godt du
>skriver du ikke fortryder noget. Armand har nok ret - Google har ældre
>indlæg, end det jeg gik og troede.

I starten af Google Groups havde de kun begrænset arkiv online. De har
temmelig meget af Deja News i arkivet nu.

For øvrigt peger http://deja.com stadig på Google Groups.

Fra : Armand

Dato : 13-09-07 21:23

> Jeps, jeg har allerede modtaget en briefing om, hvilke fly han så
> derovre - det godt at have nogen ligesindede at dele sine oplevelser
> med :)

Ja nemlig, ja. Man skal kende sine ligesindede, også selv omkring de stille
glæder, hvilket mine aeronautiske oplevelser under ferien må høre under
(egentlig lidt på linie med at tage børn med i ZOO for at vise dem alverdens
mærkelige kreaturer - og så er poderne langt mere fascinerede af spurvene
lige inden for indgangen)

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-07 23:55

> (Google kom jo først til langt senere).

Ja men de overtag det gamle argiv . var det ikke deja.news det hed ?

Jeg kom lige til at søge lidt på mig selv - det er ikke lige intelligent det
har jeg fyldt i arkiverne igennem årene... Det ældste indlæg jeg idag kunne
finde med google var fra 12.10.1992 (dog ikke herfra - det var vist noget
før dfm kom op at stå)

Fra : Rene Joergensen

Dato : 12-09-07 05:57

Anders Majland <See.Signature@Address.invalid> wrote:

> Ja men de overtag det gamle argiv . var det ikke deja.news det hed ?

Jo, Deja News: http://en.wikipedia.org/wiki/Deja_News

Her er Google statistik for gruppen:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/about?hl=da

-
-René

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 12-09-07 08:11

On 12 Sep 2007 04:57:11 GMT, Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> wrote:

>Jo, Deja News: http://en.wikipedia.org/wiki/Deja_News
>
>Her er Google statistik for gruppen:
>http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/about?hl=da

Hov, den funktion kendte jeg ikke :) Ja, det ser jo ud til de har
mere, end det jeg fandt sidst jeg kggede - men det er nok også mange
mange år siden :) Og de har endda længere tilbage end jeg har :-/ Men
der mangler stadig det første rigtige indlæg, efter meddelelsen om
gruppens oprettelse. Som bekendt(?) blev første indlæg skrevet af Kai,
besvaret af undertegnede og yderligere fulgt op af Hylle.

Those were days :)

Fra : Rene Joergensen

Dato : 12-09-07 16:24

Uffe R B Andersen <urb@twe.net> wrote:

> Hov, den funktion kendte jeg ikke :) Ja, det ser jo ud til de har
> mere, end det jeg fandt sidst jeg kggede - men det er nok også mange

Det gjorde jeg heller ikke før i går :)

> [...]
> gruppens oprettelse. Som bekendt(?) blev første indlæg skrevet af Kai,
> besvaret af undertegnede og yderligere fulgt op af Hylle.

Du må tilbyde dem at supplere op med din samling

--
-René
På en laggende SSH-forbindelse fra SF, CA

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 12-09-07 19:22

On 12 Sep 2007 15:24:20 GMT, Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> wrote:

>Du må tilbyde dem at supplere op med din samling

Jeg fik samme tanke i dag.... Kender vist endda én, der arbejder hos
Google, som jeg lige kan vende idéen med.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-09-07 22:09

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> writes:

> [...]
> gruppens oprettelse. Som bekendt(?) blev første indlæg skrevet af Kai,
> besvaret af undertegnede og yderligere fulgt op af Hylle.

Affirmative

> Those were days :)

Jeg skrev en "velkommen - det var I længe om" oppe fra Norge,
hvorefter du drillede med at hvorfor det skulle være en fjellabe som
skrev den første posting (eller noget lignende) og så kom Lars på
banen. Han troede at han havde god tid til at skrive det første
indlæg. *Bz* wrong, but thank you for playing!

Ducati-Lau var med, og jeg kan se at jeg fik lokket en del af
nordmændene fra nam til at give deres besyv med fra tid til anden.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand Yamaha
YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-09-07 22:58

On Wed, 12 Sep 2007 23:08:35 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

> [...]
>banen. Han troede at han havde god tid til at skrive det første
>indlæg. *Bz* wrong, but thank you for playing!

Det er da heller ikke pænt gjort af en "bekvemmelighedsflygtning" at
overtage første postering i DFM

Det er faktisk imponerende at der er så mange af de oprindelige
deltagere der stadig dukker op, når man tænker på at det snart er 10
år siden at gruppen blev oprettet.
Noget rigtigt må deltagerne jo have gjort )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-09-07 07:33

Steen Gruby wrote:

> Det er faktisk imponerende at der er så mange af de oprindelige
> deltagere der stadig dukker op, når man tænker på at det snart er 10
> år siden at gruppen blev oprettet.
> Noget rigtigt må deltagerne jo have gjort )

Eller også er det en effekt af at man ikke kan blackliste tosser på
usenet

--
vh
Torben - "ny" i gruppen - og evigt taknemmelig

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-09-07 18:06

On Wed, 12 Sep 2007 23:57:30 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>On Wed, 12 Sep 2007 23:08:35 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
><khp@harrekilde.dk> wrote:
>
>Hej Kai.

Nå ja, jeg vidste jo ikke bedre og Kai med "i" lød da norsk-agtigt

>Det er da heller ikke pænt gjort af en "bekvemmelighedsflygtning" at
>overtage første postering i DFM

Nej, han kunne da gost lige have ladet os nå hjem fra arbejde....

>Det er faktisk imponerende at der er så mange af de oprindelige
>deltagere der stadig dukker op, når man tænker på at det snart er 10
>år siden at gruppen blev oprettet.

Snart 10 år? Jvf. http://surl.dk/2zu/ blev gruppen erklæret oprettet
den 28. maj 1997, så vi har misset 10-års jubilæet :-/

>Noget rigtigt må deltagerne jo have gjort )

Vi har valgt et liv med motorcykler - mere rigtigt bliver det vist
ikke

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-09-07 07:15

Uffe R. B. Andersen wrote:

> Snart 10 år? Jvf. http://surl.dk/2zu/ blev gruppen erklæret oprettet
> den 28. maj 1997, så vi har misset 10-års jubilæet :-/

Ork nej. Jeg har lige været til 20 års jubilæumsfest i dykkerklubben -
vi blev stiftet pr. 1/1 1987 på en generalforsamling i oktober 1986

--
vh
Torben