Grave et kabel ned med en maskine
Fra : TT

Dato : 13-09-07 09:19

Jeg mener nogle tidligere har omtalt en maskine der blot graver eller skærer
en smal rille ned i jorden, jeg skal have mit strømtilgangskabel 90 cm. ned
i jorden, og ville gerne undgå at grave det i hånden, og at skulle have en
gravemaskine ind. Nogle der ved hvad den hedder sådan en maskine og ved
nogle hvor den kan lejes i kbh området

-TT

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 13-09-07 10:59

"TT" <trp@(skal lige pilles - ud hajq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have en gravemaskine ind. Nogle der ved hvad den hedder sådan en maskine
> og ved nogle hvor den kan lejes i kbh området

Hm kender kun dem der trækkes efter en traktor, og så for du jo aligevel en
stor maskine ind i haven, men undgår da en bred stribe uden græs bagefter,
og måske en sådan plov ligefrem virker som en gruper.

men det kan da godt ske der findes et eller andet smart, det ved jeg ikke,
men et spyd eller plov der kan lægge et kabel 90 cm ned, så skal der da
noget til.

Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-09-07 11:24

On 13 Sep., 10:18, "TT" <trp@(skal lige pilles - ud hajq.dk> wrote:
> [...]
> gravemaskine ind. Nogle der ved hvad den hedder sådan en maskine og ved

Du skal have fat i en kædegraver:

http://www.sks-martek.dk/laski/laski_kaedegraver_tr-50-60.htm

Prøv http://www.cramo.dk, http://www.jjm.dk eller http://www.gsv.dk

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : TT

Dato : 13-09-07 11:55

> [...]

Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.

Super, takker - kan ikke finde den hos nogle af ovenstående dog. Er der
nogle herinde der nogensinde har lejet en ??

-TT

Fra : Anders Majland

Dato : 13-09-07 13:32

> Du skal have fat i en kædegraver:

Da TDC fornyligt "valgte"*1 at skifte det gammel jysk telefon kabel henover
min grund foregik det med et gravesjak med en minigraver - Det er ikke de
store ødelæægelser ved det....

*1 efter ikke ubetydeligt pres fra mig efter 5år med utallige udfald og
periodiske problemer

Fra : Kaj

Dato : 13-09-07 12:24

> [...]
> have en gravemaskine ind. Nogle der ved hvad den hedder sådan en maskine
> og ved nogle hvor den kan lejes i kbh området

Prøv at spørge hos Fog i Lyngby, de har lidt af hvert.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Thomas

Dato : 13-09-07 15:49

> [...]
> gravemaskine ind. Nogle der ved hvad den hedder sådan en maskine og ved

Minigraver med en smal skovl alternativet er at grave to huller og så
få en slamsuger til at skyde det igennem. Kædegraver er så dyrt at det
kun er for professionelle.

VH

Fra : TT

Dato : 14-09-07 10:24

"TT" <trp@(skal lige pilles - ud hajq.dk> wrote in message
> [...]
> have en gravemaskine ind. Nogle der ved hvad den hedder sådan en maskine
> og ved nogle hvor den kan lejes i kbh området

Tak allesammen, tror det bliver gravemaskinen, så kan jeg jo ved samme
lejlighed få lavet min udvendige kældertrappe.

-TT

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-09-07 10:42

On Fri, 14 Sep 2007 11:24:24 +0200, "TT" <trp@(skal lige pilles - ud
hajq.dk> wrote:

>Tak allesammen, tror det bliver gravemaskinen, så kan jeg jo ved samme
>lejlighed få lavet min udvendige kældertrappe.

Sørg for at få på plads hvor telefon-, el- og vandledning ligger inden
du sætter skovlen i jorden. Her fik jeg disse oplysninger gratis fra
hhv. tdc, env og det lokale vandværk.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/