Plæneklipper light...
Fra : Robert

Dato : 12-09-07 20:55

Vi kan ikke klare at gå med vores plæneklipper mere. Den næsten æder sig
fast i græs og mos. Vi kan ikke køre frem, men må derimod trækker klipperen
efter os. 1100 kvm. og man er HELT færdig.
Vor nuværende klipper er ikke selvkørende. Den er med "alustel" og med en 6
hk B&S motor. Ellers ok maskine. Men det må kunne gøres lettere.. Vi har
prøvet en selvkørende klipper men ikke med det bedste resultat. Jeg fandt
denne model på nettet:
http://www.tgkshop.dk/product.asp?product=827&sub=0&page=1
Er der nogen der har erfaring med sådan en fætter. En lidt dyr sag men skidt
med det hvis bare den letter vores arbejde.

Vh
Robert og Fam.

Fra : Mads

Dato : 12-09-07 22:38

On Wed, 12 Sep 2007 21:54:46 +0200, "Robert" <brug_ikke_denne
@mail.dk> wrote:

>Vi kan ikke klare at gå med vores plæneklipper mere. Den næsten æder sig
>fast i græs og mos. Vi kan ikke køre frem, men må derimod trækker klipperen
>efter os. 1100 kvm. og man er HELT færdig.

Hvis den æder mos, så har du enten noget utroligt højt mos
eller også har du sat kniven en anelse lavt.
Det er jo ikke en havefræser.

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 06:53

> Hvis den æder mos, så har du enten noget utroligt højt mos
> eller også har du sat kniven en anelse lavt.
> Det er jo ikke en havefræser.

Nej den er ikke sat for lavt, men vi har meget mos i haven. At skulle igang
med den omgang orker vi bare ikke... Men.. det ville jo nok hjælpe en del.

Fra : Armand

Dato : 12-09-07 23:27

"Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6 hk B&S motor. Ellers ok maskine. Men det må kunne gøres lettere.. Vi har
> prøvet en selvkørende klipper men ikke med det bedste resultat.
Har i prøvet med en frisk (slebet) kniv/rotor?

> Jeg fandt denne model på nettet:
> http://www.tgkshop.dk/product.asp?product=827&sub=0&page=1
> Er der nogen der har erfaring med sådan en fætter. En lidt dyr sag men
> skidt med det hvis bare den letter vores arbejde.

Uden egentlig erfaring dermed tror jeg mest det er på reklamer at det går
flyvende med en Flymo :-|

--
Armand.

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 06:54

> Har i prøvet med en frisk (slebet) kniv/rotor?

Den er så godt som nyslebet....

Fra : Erling Jensen

Dato : 13-09-07 05:22

> [...]
>Jeg synes at du skal købe sådan en som jeg har, men jeg har også en lidt
>større plæne at klippe, men det funker.......

http://www.stiga.dk/(zrgtfp55zpxdkybavc3022qy)/index.aspx?Country_id=6

en gang imellem klipper jeg min mors plæne på 800 m2 det tager ikke lang tid
)

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 06:55

> http://www.stiga.dk/(zrgtfp55zpxdkybavc3022qy)/index.aspx?Country_id=6
>
> en gang imellem klipper jeg min mors plæne på 800 m2 det tager ikke lang
> tid

Skønt.... men er det med ovenstående maskine? Og... vores grund skråner en
smule hvordan klarer en flymo det.

Fra : Thomas

Dato : 13-09-07 10:26

On 12 Sep., 21:54, "Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> wrote:
> [...]
> Er der nogen der har erfaring med sådan en fætter. En lidt dyr sag men skidt
> med det hvis bare den letter vores arbejde.

I har en maskine der burde passe fint til jeres behov. Enten så bliver
græsset slået for lavt eller også er kniven for sløv hvis det da bare
ikke er fordi i ikke slår den tit nok. Har selv 4000 kvm. der bliver
slået på samme måde som jeres og ja man kan da mærke man har rørt sig
bagefter men så er det heller ikke værre.

VH

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 11:41

[...]

Hej Thomas

Det er slemt. Jeg er selv en "yngre mand" og har ikke problemer med
konditionen, men den omgang trækker tænder ud. Jeg vedligeolder selv 5000
kvm have dagligt hvor der ingen problemer er. (Har også en Klippo
selvkørende) men vores have er bare slem. Som sagt skal jeg slæbe maskinen
igennem plænen og det er dælme hårdt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-09-07 12:21

> [...]
>kvm have dagligt hvor der ingen problemer er. (Har også en Klippo
>selvkørende) men vores have er bare slem. Som sagt skal jeg slæbe maskinen

Hvorfor ikke komme mosset til livs?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Leonard

Dato : 13-09-07 11:43

On Wed, 12 Sep 2007 21:54:46 +0200, Robert wrote:

> Er der nogen der har erfaring med sådan en fætter.

En Flymo letter ikke arbejdet. Det eneste den er god til er mege små
plæner, der slås flere gange om ugen. Den skal løfte sig selv på en
luftpude og det gør den ved at blæse nedad. Det lægger græsset ned, hvis
der er bare lidt langt. Den er ikke lettere at trække eller skubbe rundt
end en med hjul, men vælg en model med store hjul.

Eller hvad med en robotklipper?
http://www.omtech.dk/
Sådan en vil jeg have, når min plæne bliver til plæne og ikke længere
skal være delvis byggeplads

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 12:45

> [...]
>
> Eller hvad med en robotklipper?
> http://www.omtech.dk/
> Sådan en vil jeg have, når min plæne bliver til plæne og ikke længere

Hej Leonard
Det kan godt være at en plæneklipper med store hjul vil hjælpe. Det kan være
jeg skal søge efter sådan en klipper. Den med robotten er ikke lige mig :)

Fra : Thomas

Dato : 13-09-07 15:53

On 13 Sep., 12:40, "Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> wrote:
> [...]
> kvm have dagligt hvor der ingen problemer er. (Har også en Klippo
> selvkørende) men vores have er bare slem. Som sagt skal jeg slæbe maskinen

Er du sikker på at det du tror er græs virkeligt er græs *GG* Min kone
er lige kommet ind efter at have slået haldelen af vores 4000 kvm. og
hun har da massre af kræfter tilbage til at råbe op

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 16:52

[...]

Lad mig låne din kone til min plæne, så er hun færdig med at råbe op. :)))

Fra : Thomas

Dato : 14-09-07 12:43

On 13 Sep., 17:51, "Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Hej Thomas
>
> Lad mig låne din kone til min plæne, så er hun færdig med at råbe op. :)))

Hun siger : du bliver klogere kammerat-kludder

I vores familie holder vi aldrig op med at råbe - men hvis du er ca 30
og brunøjet kan vi da tale om det he he