måske OT -- men er det mig, eller ... ?
Fra : Mette

Dato : 11-09-07 19:11

Måske er dette OT, så hvis det ikke er den rigtige gruppe, så send mig
venligst det rigtige sted hen. Jeg ville alligevel høre om andre har oplevet
det samme. For et par dage siden fik jeg en mini orkide foræret, og der var
en lille dyrkningsvejledning med. På forsiden af den står der 3 ord: "Flower
pearls Orchids". og på bagsiden et skematisk overblik over lys, temperatur,
gødning, vanding, samt ordene "read more on: www.flowerpearls.dk ".

Da jeg klikkede mig ind på webadressen havnede jeg til min forbløffelse på
et webhosting site, som intet har med orkideer at gøre! Kan der være tale
om en skjult reklame for et webhotel, som ad den vej rejser penge til
driften !? Hende jeg fik planten af, havde købt den i en butik i en anden
by, så hun ved lige så lidt som jeg.

Har nogen her oplevet noget tilsvarende, og eventuelt sende mig på rette
spor?

Mette

Fra : Lars

Dato : 11-09-07 19:44

Mette skrev:
> [...]
> by, så hun ved lige så lidt som jeg.
>
> Har nogen her oplevet noget tilsvarende, og eventuelt sende mig på rette

Jeg tvivler på, at et webhotel vil bruge et så tilfældigt og lidet læst
reklamemedie som en dyrkningsvejledning på en orkide. Der er vist bedre
og mere oplagte måder at blive kendt på...

Det har ikke nødig at være så mystisk. Hvis ejeren af domænet
(flowerpearls) f.eks. ikke har betalt sin afgift, kan det overtages af
en anden - og det er før set, at det webhotel, der hoster domænet
overtager det.

En anden mulighed er stavefejl - flower-pearls.x , flowerpearl.x, x.com,
x.net, x.nu osv.

Og endelig kan der jo være tale ønsketænkning fra orkidefirmaet, dvs. et
ønske om et domæne, som ikke blev til noget.

Lars

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 11-09-07 20:02

On Tue, 11 Sep 2007 20:10:53 +0200, "Mette" <invalid@invalid.com>
wrote:
>Har nogen her oplevet noget tilsvarende, og eventuelt sende mig på rette
>spor?
Kigger man på WHOIS databasen hos DK-Hostmaster får man følgende:

-----8<8<8------
Domænenavn: flowerpearls.dk
DNS: flowerpearls.dk
Registreret: 2005-05-05

Registrant:

Bruger-id: GGA62-DK
Navn: Gartneriet Gammelgård ApS
Adresse: Anderupvej 78
Postnr. & by: 5270 Odense N
Land: Danmark
Telefon: +45 66 18 98 35
-----8<8<8------

Søger man så på Google på Gartneriet Gammelgård ApS, så finder man
følgende hjemme side:
http://www.50056.dk/index.php?action=nyheder

Du kan evt. selv finde andre ved at besøge DK-hostmaster:

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=120

/Thoma

Fra : Max

Dato : 11-09-07 20:13

Hej Mette

> Har nogen her oplevet noget tilsvarende, og eventuelt sende mig på
> rette spor?

Du har oplevet det man tit oplever på nettet, intensionerne er
gode, men det kniber med at få lavet arbejdet. Nogen har
købt domænet og aldrig fået det taget i brug.

--
Mvh Max

Fra : Mette

Dato : 11-09-07 20:25

> [...]
> gode, men det kniber med at få lavet arbejdet. Nogen har
> købt domænet og aldrig fået det taget i brug.

Hej Max, Lars og Thomas,
Tak for gode svar. Jeg har nu aldrig set fænomenet før, men nu er jeg blevet
nysgerrig, så jeg kontakter firmaet i morgen og spørger pænt

mvh
Mette

Fra : Max

Dato : 11-09-07 20:56

Hej Mette

> blevet nysgerrig, så jeg kontakter firmaet i morgen og spørger pænt

Jeg håber vi får et referat her i gruppen.

--
Mvh Max

Fra : Mette

Dato : 12-09-07 09:25

> Hej Mette

> Jeg håber vi får et referat her i gruppen.

Ja da Her er en kopi af den mail jeg fik fra firmaet her til morgen.
Jeg har dog anonymiseret den, så alle navne og andre "genkendelsesfaktorer"
er skåret ud:

Jeg har uploadet et billede af mini-orkideen, som firmaet sendte med:
http://cjoint.com/data/jmkwbt6IrS.htm

citat:
Vi har haft problemer med at få hjemmesiden op at stå, på grund af flere
faktorer, jeg ikke vil nævne her.
Vi har dog netop overdraget opgaven til et andet reklamebureau, så nu sker
der snart noget.
Vi må jo dog nok erkende at der vil gå mindst 2 mdr. inden at siden er oppe
at køre.
Vi har snakket om, at vi skulle lave en midlertidig hjemmeside, hvilket vi
dog forkastede.
Jeg vil dog nu på baggrund af din mail, lige skrive et par forklarende ord
på siten, så brugerne kan få en forklaring og komme tilbage senere.

Ideen med "Flowerpearls.dk" er, at vi vil lave en forbrugervenlig
hjemmeside om orchideer.
Der skal først og fremmest være en pasningsvejledning, så forbrugeren kan få
så megen glæde ud af sit køb som muligt.
-En historie om Orchideer, hvor de kommer fra naturligt, under hvilke
forhold de gror, m.m.
-En fortælling om os og hvordan vi dyrker dem, hvilke størrelser/sorter vi
har, krydret med nogle lækre billeder
Vi påtænker også en "blog" hvor forbrugerne kan skrive til os om problemer
med pasning, sygdom eller lign., give gode råd til andre, eller andet.
Vi har tanker om et nyhedsbrev, åbenthus arrangement, hvor alle brugerne vil
blive inviteret til en dag i orchideernes verden, -ideerne er mange,

Endelig vil der muligvis også (senere) blive mulighed for at købe direkte
via nettet, med levering via postvæsnet.
Citat slut.

Så endnu engang tak for hjælpen, der var meget nyttig
mvh
Mette

Fra : Max

Dato : 12-09-07 16:46

Hej Mette

> Så endnu engang tak for hjælpen, der var meget nyttig

Og du fik så den forklaring som man kan få fra utrolig mange
internetsteder der bare ikke køre, ikke bliver opdateret, ikke
har det de reklamere med. Alle vil så gerne være på det der
internet, men mange fatter at det intet er værd hvis det ikke
bliver vedligeholdt og opdateret hele tiden.

--
Mvh Max