Ford Mondeo Diesel (2004) ? er det Ok moto~
Fra : Knuden

Dato : 13-09-07 16:20

Hej

Jeg har tidligere underholdt med at min Mondeo 2.0 Motor er gået til de
evige stempelmarker.

Nu overvejer jeg så at skifte dyngen ud med en Mondeo 2004 - 2005 med 130 HK
Diesel (2.0 TDCi).

Jeg er derfor igen nødt til at trække på jeres viden.
Hvad kan I berette om denne motor ? Er den OK eller kendt for at skabe
problemer (dem synes jeg jo lige jeg har haft nok af til den næste lange tid
;-( )

På forhånd tak for jeres input

Hilsen
Knuden

Fra : OK

Dato : 13-09-07 18:22

"Knuden" <scholer_fjern@fjernget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad kan I berette om denne motor ? Er den OK eller kendt for at skabe
> problemer (dem synes jeg jo lige jeg har haft nok af til den næste lange

Jeg har en årgang 2002. Den har problemer med at køre konstant 1800-2000
omdr (landevejshastighed). Årsagen er at den udpiner sig selv m.h.t.
brændstof (mindre fourening og forbrug). Det resulterer i hakkende kørsel -
men kun i dette omdrejningsområde.

Ifølge Ford kan det ikke fjernes i Danmark, men i Tyskland kan man få lagt
den tyske software i computeren - så er det væk.
Problemet herefter er at den så ikke kan synes i Danmark p.g.a. for høj
fourening.

Kan man leve med det, så får du en motor der trækkker helt fantastisk. Har
præsteret at køre fra den tyske grænse og til Randers med campingvogn på
slæb uden at røre speeder en eneste gang (fartpilot). Holder hastigheden
både op og ned ad bakker, og går 11 km/l med campingvognen på slæb.
Daglige korte ture = ca 15-16 km/l
Lange ture ca 18 km/l.

mvh Ole K

Fra : KASO

Dato : 13-09-07 19:31

"OK" <ole_k@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slæb uden at røre speeder en eneste gang (fartpilot). Holder hastigheden
> både op og ned ad bakker, og går 11 km/l med campingvognen på slæb.

Hmm - jeg prøvede en S-max 1.8 TDCI, der var ude af stand til at trække
under ca. 1700 rpm, hvorefter "ketchuppen" kom flyvende. Den var samtidig
grov/ukultiveret at høre på.

Iflg. en kollega med en Smax 2.0, har denne motor samme problem med at
trække ved lave omdrejninger - jeg ved ikke, om det er samme motor som i
Mondeo'en?

De øvrige moderne diesel'er, jeg har prøvet (HDI, VW TDI, Renault dCi)
trækker fint stort set fra tomgang - så jeg var ret skuffet over Ford'en....

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-09-07 05:40

Hej

Knuden skrev:
> Nu overvejer jeg så at skifte dyngen ud med en Mondeo 2004 - 2005 med 130 HK
> Diesel (2.0 TDCi).

Denne motor har haft nogle tilbagekaldelser i Tyskland, som ikke er
kommet igennem i Danmark. Kan desværre ikke huske hvor jeg så det, men
fandt ud af det da vi selv overvejede en Mazda 6 med samme motor.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk