Kåber til Honda CB500 og Kawasaki ER5
Fra : Anders Vinther

Dato : 10-07-01 13:16

Findes der nogle gode alternativer til at eftermontere en original fuldkåbe?

Kan det betale sig at købe en brugt cykel uden fuldkåbe og eftermontere en
uoriginal fuldkåbe eller er man bedre stillet ved at købe en brugt cykel med
fuldkåbe og betale det mere?

Jeg er klar over at man kan købe fx. en Givi vindskærm for ca. kr. 1.000,
men jeg synes de er grimme og vil helst undgå dem...

Mvh.

Anders

Fra : Frederik

Dato : 10-07-01 15:29

"Anders Vinther" <anvi@REMOVE_THIS.worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er klar over at man kan købe fx. en Givi vindskærm for ca. kr. 1.000,
> men jeg synes de er grimme og vil helst undgå dem...

Jeg har for et par måneder siden købt en CB500 u. kåbe, for derefter at
montere en selv. Du skal være forberedt på at den koster 7500, og tager
5-10 timer at montere. Min erfaring er at det nok bedst kan betale sig at
købe en cykel med kåbe hvis det er det du vil have! (og kåben kan klart
anbefales). Hvis jeg var dig ville jeg måske til gengæld kigge på en cykel
som er født med kåbe, for selvom den eftermonterede kåbe er lavet til cyklen
så er cyklen altså ikke lavet til kåben. Det betyder at du kan risikere
mislyde, vibrationer osv.
En CB500 med kåbe kan du få for en typisk 50-55.000, uden kåbe ligger den
vel ved en 48-52.000. Kåben i sig selv koster jo 7500, og så er der
besværet med at få den monteret (et værksted kan klare det for en 1000 ca.).
Konklusion: Vil du absolut have en ER-5/CB500 med kåbe så køb en brugt med
en. Men jeg ville nok lige undersøge landet for andre modeller som er født
med kåbe.

Frederik

Fra : Anet

Dato : 10-07-01 21:10

Hej Anders

Har du ikke XJ´en mere?

hilsen

Anet

Fra : Anders Vinther

Dato : 10-07-01 21:49

Anet <anet@email.dk> wrote in message
> Hej Anders
>
> Har du ikke XJ´en mere?
>
> hilsen
>
> Anet

???

Tror du forveksler mig med en anden... jeg får først mit pap om en to ugers
tid og venter med at købe min første cykel til da...

Mvh.

Anders

Fra : Frederik

Dato : 11-07-01 10:56

> [...]
ugers
> tid og venter med at købe min første cykel til da...

Der findes også en Anders Winther (bemærk W'et) her i gruppen, og han har
vistnok stadig sin XJ. Det havde han da i mandags.

Frederik

Fra : Anders Vinther

Dato : 11-07-01 14:28

Frederik <null@null.dk> wrote in message news:9ih845$3d6$1@sunsite.dk...
> [...]
> >

> Der findes også en Anders Winther (bemærk W'et) her i gruppen, og han har
> vistnok stadig sin XJ. Det havde han da i mandags.

Snydeting... så skal man da vist være vågen

Mvh.

Anders V(!)

Fra : Anet

Dato : 13-07-01 08:49

"Frederik" <null@null.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Der findes også en Anders Winther (bemærk W'et) her i gruppen, og han har
> vistnok stadig sin XJ. Det havde han da i mandags.

Netop

hilsen

Anet

Fra : RacerNiels

Dato : 11-07-01 12:37

Anders Vinther <anvi@REMOVE_THIS.worldonline.dk> wrote in message
> Findes der nogle gode alternativer til at eftermontere en original
fuldkåbe?

TCP-kåber er ganske kønne
www.tcpsa.com

Jeg har lige monteret en TCP-kåbe på min fars CB500
Det ligner en helt anden cykel nu - noget større hvis man bare kigger kort
på den. Selve kåben (synes jeg) er meget pænere end den originale der sidder
på S-modellen. Snuden er ikke så spids og farven og klistermærkerne matcher
perfekt.

Jeg har endnu ikke prøvet den med den nye kåbe, så en vurdering af effekten
må vente lidt endnu.

Vi ses på Toppen,
Niels

Fra : Anders Vinther

Dato : 11-07-01 14:50

RacerNiels <d991793@student.dtu.dk> wrote in message

> [...]
matcher
> perfekt.
>
> Jeg har endnu ikke prøvet den med den nye kåbe, så en vurdering af

Hvormeget måtte du bløde for den?

Var det svært at montere den? - Jeg har MANGE tommelfingre ;-(

Og hvor lang tid tog det (ca.)?

Mvh.

Anders

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 11-07-01 15:17

Anders Vinther <anvi@REMOVE_THIS.worldonline.dk> wrote in message
> Findes der nogle gode alternativer til at eftermontere en original
fuldkåbe?

Jeg købte en Seven Stars kåbe til min CB500 hos Aagesen MC i Kbh.
Du kan se billeder af den på www.hasselbalchs.dk under MC-dagbog > Første MC
hvor der også er link til fotos af den med/uden kåben.
Sidst nævnte kan også findes under Foto-galleriet > CB500.

Det er vist TCP der laver både de originale (fabriksmonterede) og
eftemarkedsmodellerne af kåben - så forskellen er vist ens - rent
kvalitativt.

Hvis du selv eftermonteres slipper du for reg.afgiften af kåben - så det
burde være billigere, end at købe den monteret. Jeg slap ca 7000 for min
kåbe.

Monteringstid for mig var ca 7 timer - største problem var at finde en
topnøgle til at løsne øverste forgaffelbro, da den originale lygte skulle
fjernes. En del tid gik med at få ledningerne på plads, så de ikke kom i
klemme. Det var ikke specielt svært - så prøv bare (og ring til en
fingernem, hvis det går i fisk)

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Anders Vinther

Dato : 13-07-01 13:40

Peter H. Hasselbalch <phh@danbbs.dk> wrote in message

> [...]
> hvor der også er link til fotos af den med/uden kåben.
> Sidst nævnte kan også findes under Foto-galleriet > CB500.

Tak for hintet.

Udemærket side du holder dig

Anders