Strøm til grafikkort
Fra : Jane

Dato : 13-09-07 14:44

Medion support har i dag fortalt mig at alle nyer grafikkort får strøm uden
om bundkortet, ved tilslutning af strømstik direkte fra strømforsygningen,
er det rigtigt?

Kortet i min nye computer får da kun strøm gennem bundkortet, og det er et:

"Gainward BLISS 8600GT PCX TV Dual DVI SilentFX
NVIDIA GeForce 8600 GT / PCI Express x16
512 MB
DVI / TV/FM
PCI Express x16"

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 13-09-07 14:59

Jane wrote:
> Medion support har i dag fortalt mig at alle nyer grafikkort får
> strøm uden om bundkortet, ved tilslutning af strømstik direkte fra
> strømforsygningen, er det rigtigt?

Nej - Der kommer helt an på hvor meget strøm grafikkortet trækker. Det er
typisk gamerkort som kræver ekstra strøm.

> [...]
> er et:
>
> "Gainward BLISS 8600GT PCX TV Dual DVI SilentFX
> NVIDIA GeForce 8600 GT / PCI Express x16

Ganske rigtigt. Det har ikke et stik til ekstra strøm.

Hans

Fra : Jane

Dato : 13-09-07 18:41

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Ganske rigtigt. Det har ikke et stik til ekstra strøm.

Ok. nu er det fordi i den Aldi computer jeg har, vil jeg skifte
grafikkortet ud, og det kort som sidder i er dette:

•NVIDIA® GeForce™ 6700 XL
o128 MB PCI-Express x16 buskoncept. det er et Medion kort Og det har
strømstik.

Jeg vil så udskifte det, med dette kort, som er lydløst, men er det
overhoved bedre, end det som sidder i nu:

Gainward BLISS 8600GT PCX TV Dual DVI SilentFX
NVIDIA GeForce 8600 GT / PCI Express x16
512 MB
DVI / TV/FM
PCI Express x16

Nogen har fortalt mig at jeg ikke bare skal se på hvor mange MB kortet
har, men at et kort med mindre MB kan være bedre i ydelse, ved ikke hvad
jeg skal tro på. Håber du kan fortælle mig om jeg får noget ud af at
udskifte nævnte kort, men jeg syntes 86GT har en meget fin og glidende
grafik.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 13-09-07 19:11

Jane wrote:
> [...]
> hvad jeg skal tro på. Håber du kan fortælle mig om jeg får noget ud
> af at udskifte nævnte kort, men jeg syntes 86GT har en meget fin og

Der må jeg blive dig svar skyldig, da GeForce 6700 XL er Aldis eget, og jeg
har ingen anelse om hvad det svarer til i den normale Geforce serie.

Hans

Fra : Jane

Dato : 13-09-07 19:54

> Der må jeg blive dig svar skyldig, da GeForce 6700 XL er Aldis eget,
> og jeg har ingen anelse om hvad det svarer til i den normale Geforce
> serie.

Ok men tak for hjælpen
--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-09-07 20:55

Jane <nokvin@FjørnDættehotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> overhoved bedre, end det som sidder i nu:
>
> Gainward BLISS 8600GT PCX TV Dual DVI SilentFX
> NVIDIA GeForce 8600 GT / PCI Express x16

Uden at kunne finde benchmarks for 6700XL anvendte jeg 6800Ultra som
reference istedet. 8600GT er noget hurtigere i nogle benchmarks iflg
tomshardware, men der er osse steder hvor den er noget langsommere.

Men det handler om hvad du bruger maskinen til før du vil kunne mærke
forskel.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jane

Dato : 14-09-07 15:56

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in

> [...]
> tomshardware, men der er osse steder hvor den er noget langsommere.
>
> Men det handler om hvad du bruger maskinen til før du vil kunne mærke
Tak for at du prøver at hjælpe mig :)...Den skal bruges til SeckondLife
som jo har meget grafik, og så betyder det vel noget at 8600GT har 515MB
i forhold til 67XL som kun har 128MB er det ikke rigtigt, eller har du
kunne måle noget på det?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-09-07 20:15

> [...]
> som jo har meget grafik, og så betyder det vel noget at 8600GT har
> 515MB i forhold til 67XL som kun har 128MB er det ikke rigtigt, eller

Om mere ram på grafikkortet giver bedre performance i spil afhænger lidt om
spillet kan udnytte de ekstra ram på grafikkortet.

Second life har jeg snuset til et par gange og mit umiddelbare gæt er, ja
du vil mærke en hastighedsforøgelse, men Second life kræver osse en god
internet linje grundet de mange data som overføres samt et ordentlig disk
system grundet cachen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jane

Dato : 15-09-07 14:47

> [...]
> ja du vil mærke en hastighedsforøgelse, men Second life kræver osse en
> god internet linje grundet de mange data som overføres samt et
Når jeg måler hastigheden via TDC så siger den 8645 KBPS så det må vel
være ok. Nå ...nu har jeg så bestildt kortet så må jeg se om det bliver
bedre med det, end det som sidder i. Tak for hjælpen, måske vender jeg
tilbage :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-09-07 23:24

Jane wrote:
> Når jeg måler hastigheden via TDC så siger den 8645 KBPS så det må vel
> være ok. Nå ...nu har jeg så bestildt kortet så må jeg se om det bliver

Downstream er ikke nok. Upstream er især vigtigt når man har en høj
downstream.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 20-09-07 11:59

Jane skrev:
> [...]
> som jo har meget grafik, og så betyder det vel noget at 8600GT har 515MB
> i forhold til 67XL som kun har 128MB er det ikke rigtigt, eller har du

Jeg har den samme computer og grafikkort og det trækker et krævende spil som
C & C 3 uden problemer, og jeg tror ikke Second Life er mere krævende
(grafikmæssigt) end dette spil.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-09-07 15:59

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote in message

> [...]
> overhoved bedre, end det som sidder i nu:
>
> Gainward BLISS 8600GT PCX TV Dual DVI SilentFX
> NVIDIA GeForce 8600 GT / PCI Express x16

Ja, det nye er bedre, men dit gamle kort burde altså være nok til Second
Life. Kender ikke spillet, men på deres hjemmeside
http://secondlife.com/corporate/sysreqs.php
kan man se hardware krav mm. De anbefaler gf6600, og dit kort skulle være
hurtigere end et 6600GT (efter hvad jeg har kunnet læse) så det burde være
nok.

Hvis du køber det nye, skal du sikre dig at der er nok køling/cirkulation i
dit kabinet.

Bjarne K.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-09-07 15:06

> Medion support har i dag fortalt mig at alle nyer grafikkort får strøm
> uden om bundkortet, ved tilslutning af strømstik direkte fra
> strømforsygningen, er det rigtigt?

Ja, der er begrænsning på hvor meget strøm der kan leveres igennem AGP og
PCI-Expressen bussen. Derfor har krævende kort en port hvorpå tilslutning
af 5v eller 12v stik.

Men det er kun et krav så længe grafikkortet skal bruge mere end bussen kan
klare. Dermed kan dit kort sagtens være af den type som kan nøjes med det
fra bussen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jane

Dato : 13-09-07 19:53

> [...]
>
> Men det er kun et krav så længe grafikkortet skal bruge mere end
> bussen kan klare. Dermed kan dit kort sagtens være af den type som kan

Ok tak for dit svar

--
Venlig hilsen
Jane