AGP kort
Fra : Per Nielsen

Dato : 11-09-07 18:27

Kan et AGP4x grafikkort bruges i et AGP8x bundkort? Ville det spille med et
Voodoo3 i et ASRock K7S41GX?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=86176#

Fra : 2

Dato : 11-09-07 19:06

On Tue, 11 Sep 2007 19:27:13 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.dk> wrote:

>Kan et AGP4x grafikkort bruges i et AGP8x bundkort? Ville det spille med et
>Voodoo3 i et ASRock K7S41GX?
>
>http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=86176#

til første ? så ja

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-09-07 20:05

2 wrote:
> til første ? så ja

Ok. Takker

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-09-07 19:32

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan et AGP4x grafikkort bruges i et AGP8x bundkort? Ville det spille med
> et Voodoo3 i et ASRock K7S41GX?

Ja det kan sagtens lade sig gøre.
Men hvorfor lige Voodoo3?
Det kan jo ingenting i forhold til kravene idag..

Mvh
Benjamin

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-09-07 20:04

Laziter [9440] wrote:
> Ja det kan sagtens lade sig gøre.
> Men hvorfor lige Voodoo3?
> Det kan jo ingenting i forhold til kravene idag..

Fordi jeg har det liggende Jeg fejlsøger på en maskine, hvor skærmen
slukker inden maskinen når at loade WinXP. Jeg har forsøgt med anden
strømforsyning, RAM, netkort og grafikkort. Det gav ingen forskel. Jeg har
før slettet harddisken og geninstalleret Windows, men problemet er kommet
igen. Så jeg hælder mest til at det må være bundkortet eller harddisken.

Skærmen virker fint på en anden maskine. Og andre skærme der tilsluttes den
fejlramte maskine slukker også.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-09-07 16:57

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> wrote in message

> Fordi jeg har det liggende Jeg fejlsøger på en maskine, hvor
> skærmen slukker inden maskinen når at loade WinXP.

Kan den starte i fejlsikret tilstand ? hvis ja, skyldes det en for høj
opløsning/opdaterings frekvens.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-09-07 17:10

N_B_DK wrote:
> Kan den starte i fejlsikret tilstand ? hvis ja, skyldes det en for høj
> opløsning/opdaterings frekvens.

Jeg har opgivet projektet Jeg har prøvet praktisk taget alt, bortset fra
at prøve et andet bundkort, men der har jeg ikke lige noget tilsvarende
liggende. Maskinen er for gammel til at skifte for meget ud i den, når man
kan købe en ny samlet for 1.500-2.000. Evt. er det uddybet lidt i tråden
"Problemer med at skærm slukker ofte" i gruppen dk.edb.hardware.

Fra : 2

Dato : 13-09-07 21:42

On Wed, 12 Sep 2007 18:10:13 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.dk> wrote:

> [...]
>kan købe en ny samlet for 1.500-2.000. Evt. er det uddybet lidt i tråden
>"Problemer med at skærm slukker ofte" i gruppen dk.edb.hardware.

nogle gange passer delene bare ikke sammen selvom de burde.

prøv med en ældre windows, nyest er ikke bedst altid!

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-09-07 23:00

2 wrote:
> nogle gange passer delene bare ikke sammen selvom de burde.
>
> prøv med en ældre windows, nyest er ikke bedst altid!

Eller nogle af delene er begyndt at skrante. Jeg har prøvet et par gange at
boote på WinXP installations CD'en, men jeg når ikke engang frem til at
kunne vælge at formattere harddisken. Skærmen slukker. Projektet opgivet.
Maskinen er 4-5 år gammel, så det er nok spørgsmålet hvor meget mere man
skal (og gider) gøre ved det

Fra : 2

Dato : 14-09-07 19:38

On Thu, 13 Sep 2007 23:59:47 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.dk> wrote:

> [...]
>Maskinen er 4-5 år gammel, så det er nok spørgsmålet hvor meget mere man

Jeg har nogle gamle pc også, de virker fint, op til 11 år gamle!
Find en ældre windows til din PC end XP!

Fra : Per Nielsen

Dato : 14-09-07 20:51

2 wrote:
> Jeg har nogle gamle pc også, de virker fint, op til 11 år gamle!
> Find en ældre windows til din PC end XP!

Bortset fra at den ikke vil længere, har den kørt i et par år med WinXP.

Fra : 2

Dato : 15-09-07 22:20

Kan den gå i bios?
Er skærmen stabil der?

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-09-07 22:30

2 wrote:
> Kan den gå i bios?

Ja.

> Er skærmen stabil der?

Skærmen har ikke slukket mens jeg har kigget i BIOS. Men der har jeg også
højst været 2 min ad gangen.

Fra : 2

Dato : 20-09-07 08:30

On Sat, 15 Sep 2007 23:29:38 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.dk> wrote:

>Ja.

>Skærmen har ikke slukket mens jeg har kigget i BIOS. Men der har jeg også
>højst været 2 min ad gangen.

Det må være nogle grafikdrivere der er galt med, eller for ny windows.
så prøv længere tid i bios, når du kan i bios bør du også kunne
windows i fejlsikret tilstand.

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-09-07 14:27

2 wrote:
> Det må være nogle grafikdrivere der er galt med, eller for ny windows.
> så prøv længere tid i bios, når du kan i bios bør du også kunne
> windows i fejlsikret tilstand.

Projektet er opgivet. Først skulle det koste så lidt som muligt, men nu har
de da såmænd købt en ny bærbar til 6.000 på afbetaling. Ja ja, hver sin lyst