Påhængsmotor. hvor mange hp?
Fra : Mog.amok@gmail.com

Dato : 11-09-07 09:14

Er der nogen der ved hvor stor motor man må sætte på en Zodiac 131?

Mvh Martin

Fra : Steffen Munch

Dato : 11-09-07 09:44

<Mog.amok@gmail.com> skrev i en meddelelse
Er der nogen der ved hvor stor motor man må sætte på en Zodiac 131?

Mvh Martin

Find båden på
http://www.zodiacmarineusa.com/the-zodiac-range/?the-zodiac-boats

Så kan du se specifikationerne.

Fra : Mog.amok@gmail.com

Dato : 11-09-07 10:29

On 11 Sep., 10:44, "Steffen Munch" <i...@knarreborg.dk> wrote:
> [...]
> Er der nogen der ved hvor stor motor man må sætte på en Zodiac 131?

Jeg syntes ikke jeg kan finde den model der inde, måske den ikke er i
produktion mere.

Mvh Martin

Fra : Henrik Jensen

Dato : 11-09-07 11:20

Hej,

Jeg tror det er max. 10 hk. Jeg havde engang en Metzler 310, som er
samme størrelse og den sejlede fint med en Mercury 9,8hk. Gi den 15
hk, det er den samme blok som 9,9hk´ erne og vejer det samme så er
det en rigtigt sjov båd. (måske ville jeg så styrke agterspejlet lidt)

Mvh.
Henrik Jensen

Fra : Mog.amok@gmail.com

Dato : 11-09-07 11:43

On 11 Sep., 12:19, Henrik Jensen <henrik_h_jen...@hotmail.com> wrote:
> Hej,
(måske ville jeg så styrke agterspejlet lidt)

> Mvh.
> Henrik Jensen

Altså bare forstærke den på tværs, eller med et par stivere frem ned
til bunden?

Mvh Martin

Fra : Henrik Jensen

Dato : 11-09-07 22:15

Ja, et par stivere ned i dækket.. så motoren ikke brækker så meget i
hækbrættet. Det er der mange mindre gummibåde der har. Hvad skal du
bruge den til?

Mvh.
Henrik

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 12-09-07 05:45

Det er stemplet på datapladen på hækbrættet.
MVH Svend Erik

Fra : Mog.amok@gmail.com

Dato : 12-09-07 21:52

On 11 Sep., 23:15, Henrik Jensen <henrik_h_jen...@hotmail.com> wrote:
> Ja, et par stivere ned i dækket.. så motoren ikke brækker så meget i
> hækbrættet. Det er der mange mindre gummibåde der har. Hvad skal du
> [...]

Planen var at bruge den til at dykke fra, når vejret ellers tillader
at selje i en båd af den størelse.
Den vejer jo faktisk ikke noget sådan en. 1 mand kan jo bære den hvis
man ellers kan få fat.

Mvh Martin