Hvor meget må en bil trække
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-09-07 21:10

En bil skal monteres med anhængertræk. Kan man slå op på nettet hvor meget
den må trække - typegodkendelsesnummer haves...

--
Per

Fra : alexbo

Dato : 10-09-07 21:21

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> En bil skal monteres med anhængertræk. Kan man slå op på nettet hvor meget
> den må trække - typegodkendelsesnummer haves...

Ja.
http://www.fstyr.dk/sw22275.asp

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-09-07 09:20

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> Ja.
> http://www.fstyr.dk/sw22275.asp

Slår jeg min bil op, står den til 1.400 kg - men det kan jeg se andre steder
at det er på en 12% stigning.

Hvad sker der nu hvis et firma sender en "erklæring om montering af
tilkoblinsanordning" ind på motorkontoret, hvorpå der står
"påhængskøretøjets største totalvægt med bremser" - og 1.500 kg. Det er
nemlig hvad der er opgivet på en 8% stigning på VW´s datablade?

--
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-07 09:52

> [...]
> "påhængskøretøjets største totalvægt med bremser" - og 1.500 kg. Det er
> nemlig hvad der er opgivet på en 8% stigning på VW´s datablade?

Rigtigt godt spørgsmål - jeg har lige slået min op og den står til 1000kg
med bremser - og 750kg uden. Men min registreringsattest siger 1400kg

Fra : alexbo

Dato : 12-09-07 16:44

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev

> Rigtigt godt spørgsmål - jeg har lige slået min op og den står til 1000kg
> med bremser - og 750kg uden. Men min registreringsattest siger 1400kg

Man kan godt få godkendt større vægt, hvis fabrikken godkender det.
I så fald kan forhandleren skaffe den.

En Citroen Xsara Picasso 1.8 f. eks. står til 1300 kg. men kan godkendes med
1500 kg.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 12-09-07 16:37

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> [...]
> "påhængskøretøjets største totalvægt med bremser" - og 1.500 kg. Det er
> nemlig hvad der er opgivet på en 8% stigning på VW´s datablade?

Jeg kan ikke finde det på skrift, men jeg mener at vide den bliver indkaldt
til syn.

mvh
Alex Christensen