Gulpladebil , kan ikke finde ud af det ...~
Fra : Øl er godt !

Dato : 09-09-07 21:53

Når nu jeg køber nummer to bil i familien , må det meget gerne være en 4x4
på gule plader.
Så skal jeg betale (normal grøn afgift ? ) , plus en ekstraafgift for
privatkørsel ( misundelsesafgift ) på ca 5.000kr.
Korrekt ?

Så mindes jeg at have læst et sted at hvis den gulpladebil er fra 96 eller
før ( husker nok ikke rigtigt ) ,
så er der ingen misundelsesafgift ? Kan det være rigtigt..

Den skal såmænd ikke køre meget mere end ca. 4-5.000 km om året ,
så diesel/ benzinmæssigt gør det ikke helt så meget hvor "mange" km den går
på literen.
Har altid ønsket mig sådan en kæmpe-stor Jeep V8 eller en Toyota Landcruiser
, til lidt "sjov" kørsel på landet.

Nogen der har noget om det eller bare et link.
Takker og Bukker dybt og inderligt for hjælpen

Fra : Kim S

Dato : 09-09-07 22:48

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i meddelelsen

> [...]
> Så skal jeg betale (normal grøn afgift ? ) , plus en ekstraafgift for
> privatkørsel ( misundelsesafgift ) på ca 5.000kr.
Ja...

> Så mindes jeg at have læst et sted at hvis den gulpladebil er fra 96 eller
> før ( husker nok ikke rigtigt ) ,
> så er der ingen misundelsesafgift ? Kan det være rigtigt..
Ja. Det er fra '98. Juni svjh..

> [...]
> Har altid ønsket mig sådan en kæmpe-stor Jeep V8 eller en Toyota
> Landcruiser , til lidt "sjov" kørsel på landet.

Du kan kigge lidt i Tyskland. F.eks. http://www.mobile.de/ hvis du vil
finde en god velholdt fra '98 eller før. Den skal så lige indrettes efter
de danske gulplade-regler.

Mvh, Kim

Fra : Øl er godt !

Dato : 10-09-07 20:33

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> Du kan kigge lidt i Tyskland. F.eks. http://www.mobile.de/ hvis du vil
> finde en god velholdt fra '98 eller før. Den skal så lige indrettes efter

Tusind Tak Kim..