Håndbremselampe gløder efter motorvask ?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-09-07 19:36

Hej været en tur ude at vaske motoren og den er blevet meget renere end
før, men efterfølgende gløder min håndbremselampe ?! Den lyser som den
skal når jeg trækker håndbremsen, men gløder lidt når jeg slipper den
igen ?

Hvad er nu det ?

Polo II GT fra 83

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : JBH

Dato : 09-09-07 20:16

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> før, men efterfølgende gløder min håndbremselampe ?! Den lyser som den
> skal når jeg trækker håndbremsen, men gløder lidt når jeg slipper den

Et bud... fugt i et stik eller en kontakt. Pærens lave strømforbrug gør at
krybestrømmen i fugten kan få den til at lyse svagt

mvh
JBH

Fra : Klaus G.

Dato : 09-09-07 21:01

> [...]
> før, men efterfølgende gløder min håndbremselampe ?! Den lyser som den
> skal når jeg trækker håndbremsen, men gløder lidt når jeg slipper den
Når den gløder lidt, så kunne det godt tyde på der er en lille form for
kortslutning, f.eks. fugt i et stik/relæ/kontakt.

Næste gang kan du så lade være med at sprøjte hele motorrummet til i
motorrens og så rense af med vand :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : TGJ

Dato : 13-09-07 07:43

> Næste gang kan du så lade være med at sprøjte hele motorrummet til i
> motorrens og så rense af med vand :)

Hvordan renser man så motorrummet?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 13-09-07 08:04

"TGJ" <tgsj@FJERNDETTEmail.dk> skrev :

>Hvordan renser man så motorrummet?

Som normalt - man skal bare lige passe de ømfindtlige dele ind i små
plasticposer

(Jeg bruge tit store fryseposer til det)
--
Jan_stevns

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-09-07 08:23

TGJ wrote:

> Hvordan renser man så motorrummet?

Som Goldie Hawn renser toiletter - med en tandbørste og tålmodighed.

--
vh
Torben - der bare lukker låget, så er det pænt igen.

Fra : alexbo

Dato : 09-09-07 21:14

"Jesper Haaber Gylling" skrev

> [...]
> før, men efterfølgende gløder min håndbremselampe ?! Den lyser som den
> skal når jeg trækker håndbremsen, men gløder lidt når jeg slipper den

Fugt i stikket til bremsevæskestandsmåleren.

mvh
Alex Christensne

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 18:59

> [...]
> før, men efterfølgende gløder min håndbremselampe ?! Den lyser som den
> skal når jeg trækker håndbremsen, men gløder lidt når jeg slipper den

Der sidder en kontakt for for lav bremsevæske stand. Den sidder i låget til
bremsevæske beholderen. Prøv at tørre den og jeg er næsten sikker på at
problemet forsvinder.

Mvh. Ulrich