Att. Teo - pris for renovering af GSX-R 40~
Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 10-07-01 12:45

Hej Teo

Jeg får min mail retur, når jeg forsøger at sende til dig, så jeg poster
den i stedet her i håb om, at du ser den.

Jeg fik min GSX-R 400 renoveret, mens der stadig var garanti på den, så
forhandleren dækkede med 50%. Dog har jeg indtryk af, at de har skrevet
urimeligt mange timer på regningen, så jeg reelt har betalt mere end
50%, og jeg kan derfor ikke sige, hvad en renovering vil koste, hvis man
skal ha' den foretaget uden garanti.

Under alle omstændigheder kan jeg da gi' dig priserne på de enkelte
dele, men værkstedet sagde, at de fik et tilbud fra Suzuki på
reservedelene:

Cylinderblok 3852,00
Stempler 4 x 361,00
Stempelringe 4 x 341
Pin 4 x 137,25
Snap ring 8 x 11,50
Komplet pakningssæt 819,20

Dertil kommer så ny olie + filter. Alle priser er excl. moms. Jeg har
fået at vide af en mekaniker fra et andet værksted, at det bør kunne
laves på max 15 timer. Jeg gav 7700 kr. alt i alt for renoveringen med
ovennævnte såkaldte garanti på 50%.

Derefter skulle motoren spændes efter, når den havde kørt 1000 km. Med
ventiljustering og olieskift tog det et værksted 5½ time, og det kostede
2600 kr, men der var også nogle pakninger, der skulle skiftes igen,
fordi der var blevet fjumret i det, så det kan gøres lidt billigere. Den
pris er uden garanti.

En anden gang ville jeg nok vælge i stedet at skifte motoren, for det
koster ca. det samme.

Mvh
Susanne